Amikor beindítunk egy nemautomata sebváltójú kocsit , kell-e a kuplungot benyomni , ajánlott-e , tilos-e ?
Mindenképp, sosem lehet 100%-ban biztos a sofőr, hogy üresben van-e a váltó.
Illetve a megdermedt váltóolaj meg is mozdítja az autót kuplung nélkül még üresben is.
...és sajnos ma már nem tanítják. Ismerős fiát láttam minap egy dízel kisbuszt indítani hidegen: váltót ellenőrzi, hogy üresben van-e, majd indít, aztán kinyomja a kuplungot, egyes. Kérdeztem hogy az oktató nem tanította, hogy mindig kinyomott kuplunggal kell indítani? Nem.
Amikor elmondtam miért, megköszönte.
Már csak azért érdemes mert ha pl más használta az autót és egyesben van nem fullasztod le.
Én egyszer megszívtam így,mindig ki szoktam nyomni a kuplungot de egyszer úgy voltam vele hogy nem érdekel,persze pont akkor hagyta anyum 1-esben.Ha egy kicsit közelebb van a fa a parkoló előtt neki is mentem volna :D
Valóban ki kell nyomni. Hogy bolondbiztos legyen a rendszer egyes kocsiknál már a kuplungpedálhoz is be van kötve egy kapcsoló, ha nem nyomod be, nem kap áramot az indítómotor, hiába is fordítod a kulcsot. Persze ennek is lehet hátránya, pl. még az én időmben azt is tanították, ha valami miatt bent rekednénk a vasúti átjáróban, akkor a váltót 2-be rakva, felengedett kuplungpedál mellett indítózással ki lehet menteni a kocsit.
Ez a lehetőség a plusz kapcsolóval elvész, bizonyára úgy vélték ez kisebb kockázatot hordoz, mint az hogy induláskor emiatt elüss valakit vagy nekimenj valaminek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!