Amikor beindítunk egy nemautomata sebváltójú kocsit , kell-e a kuplungot benyomni , ajánlott-e , tilos-e ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindenképp, sosem lehet 100%-ban biztos a sofőr, hogy üresben van-e a váltó.
Illetve a megdermedt váltóolaj meg is mozdítja az autót kuplung nélkül még üresben is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
...és sajnos ma már nem tanítják. Ismerős fiát láttam minap egy dízel kisbuszt indítani hidegen: váltót ellenőrzi, hogy üresben van-e, majd indít, aztán kinyomja a kuplungot, egyes. Kérdeztem hogy az oktató nem tanította, hogy mindig kinyomott kuplunggal kell indítani? Nem.
Amikor elmondtam miért, megköszönte.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Már csak azért érdemes mert ha pl más használta az autót és egyesben van nem fullasztod le.
Én egyszer megszívtam így,mindig ki szoktam nyomni a kuplungot de egyszer úgy voltam vele hogy nem érdekel,persze pont akkor hagyta anyum 1-esben.Ha egy kicsit közelebb van a fa a parkoló előtt neki is mentem volna :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Valóban ki kell nyomni. Hogy bolondbiztos legyen a rendszer egyes kocsiknál már a kuplungpedálhoz is be van kötve egy kapcsoló, ha nem nyomod be, nem kap áramot az indítómotor, hiába is fordítod a kulcsot. Persze ennek is lehet hátránya, pl. még az én időmben azt is tanították, ha valami miatt bent rekednénk a vasúti átjáróban, akkor a váltót 2-be rakva, felengedett kuplungpedál mellett indítózással ki lehet menteni a kocsit.
Ez a lehetőség a plusz kapcsolóval elvész, bizonyára úgy vélték ez kisebb kockázatot hordoz, mint az hogy induláskor emiatt elüss valakit vagy nekimenj valaminek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!