Miért csak 13 volt körül mozog a töltésem?
Opel Vectra B
Új akkut, és "új" generátort (bontós, elvileg keveset futott) is kapott, akkut a régi akku kora miatt, generátort pedig azért mert kevésnek találtam a töltőfeszültséget.
Mintha valamivel több lenne átlagosan, de még mindig 13 volt körül mozog az érték. Ha felkapcsolom a fűtést például, és mondjuk a tompított fényszórót, akkor egyből leugrik néhány tizedet, és onnantól pl 12.6-on áll. Mindezt járó motornál, akár alapjáraton, akár 3000-es fordulaton.
Eleve nagyon kevésnek tűnik állóhelyzetben is, de menet közben 3-4 ezres fordulaton se nagyon változik.
Opel kézikönyv "A generátor" részéből idézve: "a szabályzó a fordulatszámtól függetlenül az üzemi feszültséget állandó, kb 14 Volt értéken tartja"
A következő oldalról: "4000/perc fordulatszámon a feszültségnek 14,2-15,2 V között kell lennie. A mért érték azt jelzi, hogy a generátor és a szabályzó működik."
Nagyon örülnék neki hogyha valaki felvilágosítana hogy mégis mi lehet a gond. A gyári kézikönyvtől jobb forrást nem találtam, és az tuti hogy a 12,6 V töltés az nem 14 V.
Akksi testkabel csatlakozasi pontja nem oxidos?
Regi automon az volt a ludas, athidaltam, a kasztnin mashova kotottem a testet, utana lett jo a toltes.
Elotte gazadasra sem akart emelkedni a toltofesz, valahol 12.3 korul volt mindig.
Utana 13 es 14 volt kozott valtozott gazadasra.
Na most rámértem megint, most érdekes módon alapjáraton 14 V-on volt akksin mérve, és akksi-generátorház között is.
Tegnap miután kicseréltem a generátort (közben az önindítónál a csatlakozásra is ránéztem és jónak tünt) mentem vele 70-80 km-t, és akkor prudukálta azt amit fent írtam. Most meg beindítottam és addig a pár percig amég méregettem teljesen jó volt.
Viszont most feltünt egy egyeletlen "ciripelő" hang, meg hogy a szíjfeszítő ugrál kicsit. Ha megemelem a fordulatot akkor ugyanúgy ugrál a feszítő, viszont a hang az folyamatossá válik, már inkább szinte súrlódó hanggá.
Nem feszítene eleget a feszítő? Ujjal benyomva a szíjat nem tűnik vészesnek.
Most épp nincs féktisztítóm, elfújtam mindet nemrég, de a szíjat kb. 2000 km-rel ezelőtt cseréltem, úgyhogy elvileg viszonylag tiszta. Ha lesz rá alkalmam persze megpróbálom letakarítani, hátha.
Mégegy dolog ami eszembejutott, ami a feszítőhöz köthető, hogy esetleg hidegen még feszesebb a szíj maga, és van rendes töltés, de melegen megnyúlik kicsit és onnantól már nem elég feszes? Lehet ilyen? Tehát hogy már olyan keveset feszít a fesztő hogy melegen nem tud eleget feszíteni?
Lehet hülyeség, de most már gondolok mindenre..
Hát ezek úgy vannak már megcsinálva, mármint a hosszbordás szíjak és feszítőik, hogy üzemi körülmények között ugyan azt hozzák. Nem szabadna a túl melegnek vagy túl hidegnek sem csúszást okoznia. Illetve melegen jobban tapad a gumi...
Ha hallottál már igazán elhanyagolt autót, annak is hidegen csúszik a hosszbordás szíja, melegen elhallgat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!