Akkumulátor töltése közben mekkora feszültséget
kellene mutatnia a műszernek?
Figyelt kérdés
Amikor elkezdtem tölteni gyorstöltővel, kíváncsiságból rámértem, 14,4-et mutatott. Két órával később 15.8-at. Nem tudom ez rosszat jelent-e. Nem kellene stabilan 14.4-en maradnia a töltőfeszültségnek?
2021. dec. 18. 18:35
1/9 anonim válasza:
A 15.8 nagyon sok, nem szabadna 14.4 fölé mennie.
2021. dec. 18. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Nekem ilyen töltőm van, gagyinak nem mondanám: [link]
És mint látható ennél is van olyan program, aminél felviszi szintén pont 15,8V-ig a feszültséget. A "RECOND"-ot nem ajánlatos sűrűn normál töltésre használni. De még a normál töltésnél is felviszi 14,7V-ig.
2021. dec. 18. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Nekem egy gagyi 6A-s gyorstöltőm van. Az akkum 72Ah-s. Majd veszek egy olyan töltőt szerintem, amin látszik az áramerősség. Multiméterrel töltés közben lehet ampert mérni?!
2021. dec. 18. 18:57
4/9 A kérdező kommentje:
Közben beugrott, hogy ahhoz egy fogyasztót kéne rákapcsolni. Azt hiszem.
2021. dec. 18. 18:57
5/9 anonim válasza:
A 15.8 V csak a szulfátlanítás funkciónál van. Ilyet csak a profi töltők tudnak. Egy normál töltőnél az sok, de pontozzatok le nyugodtan szakik!
2021. dec. 18. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 A kérdező kommentje:
Ha leveszem a csipeszeket akkor 13V -van a csipeszek végén. De töltés közben ilyen sok. :))
2021. dec. 18. 19:10
7/9 anonim válasza:
Lehet, hogy profi töltőd van csak nem tudsz róla? :)
A lényege a töltésnek, hogy 14.4 V fölött elindul a pezsgés. Ez egy régi akkumulátornál és egy gyorstöltőnél nem is okozna problémát, mert ott letekerték a kupakokat az aksiról és pezseghetett.
A mai zárt, gondozásmentes akkumulátoroknál ez viszont akár robbanáshoz is vezethet, mert a kicsi szellőzőfuratok képtelenek elvezetni a nagy mennyiségű hirtelen képződött gázt.
Nem véletlenül nem töltenek az autó generátorok sem 14.4 V fölött.
2021. dec. 18. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Normál esetben nem ajánlatos 14,4 Volt felett tölteni. Csak akkor töltsd gyorstöltő funkcióval, ha nagyon muszáj, mert nem tesz jót az akksinak. Ezért (is) döglenek az újabb autókban az akksik gyorsabban. Az én Hondámban tartósan 14,8 Volt a töltőfesz, a bátyám Opeljében néha 15,1-ig is felmegy. Mindketten rákérdeztünk szervizben, szerintük ez teljesen normális, így kell működniük. Mindketten 1,5-2 évente cserélünk akksit, ahogy a legtöbb márkatársunk is. Amit a #7 ír a végén, az már nem igaz általánosságban a mostani autóknál, sajnos.
2021. dec. 19. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 krwkco válasza:
"Nekem egy gagyi 6A-s gyorstöltőm van. Az akkum 72Ah-s. Majd veszek egy olyan töltőt szerintem, amin látszik az áramerősség. Multiméterrel töltés közben lehet ampert mérni?!"
Lehet. Az egyik pólus és a töltő megfelelő "drótja" közé kell rakni a multimétert. 20A állásban. Ha folyamatosan akarsz mérni, akkor a csatlakozásokkal egy kicsit ügyeskedni kell, mert a multiméteren feltehetően nem csipesz van.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!