Szabad-e motorféket használni gázolajos autonál?
Adott egy 2008-as Volvo, 1.6-os dízel motorral. Másfél éve vezetem, eddig csak kisebb gondok voltak vele, azok se a hajtáslánccal. Eddig csak benzines autóim voltak, a pörgetést kivéve ugyanúgy vezettem őket.
Egyszer egy ismerősömtől hallom, hogy nem szabad a dizelnél motorféket használni, inkább tegyem üresbe aztán fékezzem meg. Nem vagyok nagy szakértő de ilyet még sehol se hallottam, próbáltam neten is rákeresni de semmit se találtam ami alátámasztaná.
Van valami igazság benne?
Szabad, sőt a jóval magasabb kompresszió miatt hatékonyabb is mint a benzinmotorokon.
Sőt, az ősrégi teherautókon, Ikarus 200-as szérián még volt egy külön motorfék lábkapcsoló is, a "bubu", ami egy levegős munkahengerrel nullára állította az adagolást, és egy csappantyúval elzárta a kipufogócsövet. Az automata váltós Ikarusokon ez a fékpedálra működött, addig ameddig a fordulatszám le nem csökkent alapjárat közelébe, akkor a direkt ilyen kimenettel is rendelkező Ganz KMGY fordulatszámmérő elvette a tápfeszt a mágnesszeleptől.
Az ismerősöd hülyeségeket beszél.
Előző autóm is dízel volt. 13 évig és 307.000km-en keresztül hajtottam. Amikor csak lehetett motorfékkel lassítottam. Valószínű ennek is köszönhető, hogy általában csak a fékbetét garnitúra 120-130e km-t kibírt nálam. Igaz ehhez hozzájárulhatott az is, hogy nem kizárólag városoztam vele. A lényeg, hogy soha semmilyen hajtás vagy motorproblémám nem volt a motorfékezésből.
A mostani autóm is dízel. De ez még csak 4 éves és 47.000 km-nél tart. Ugyanúgy használom a motorféket.
Céges autók döntő többsége is dízel volt, azokkal is mindig motorfékeztem minden gond nélkül.
Semmi műszaki hátrányát nem tudok annak ha dízelnél motorfékkel lassítasz. Kevésbé kopik, melegszik a fék. Hegyről lefelé pl, dízelnél sem tanácsos csak az üzemi féket nyomogatni. (Nálunk (Mecsekről lefelé) volt is ebből buszbaleset a 80-as években.) Az üzemanyaggal is spórolsz, ha ahol csak lehet motorfékezel. Az olajozása is ugyanolyan a dízelmotornak, mint a 4T benzinesnek. Tehát még az a probléma sincs mint a keverék olajozású 2T motoroknál, ahol ezt kiküszöbölendő volt a hajtásban a racsni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!