Első autónak régi Volkswagen Passat B5-ös vagy Volkswagen Bora jó lenne?
Jó.
Passat kényelmesebb, cserébe nagyobb, nehezebb, többet fogyaszt.
Mindkettőről hasonló dolgok mondhatóak el:
- Lomha, kelletlen, és olajfogyasztásra hajlamos szívó benzinmotorok, benzinből is többet esznek mint hasonló teljesítményű és korú konkurensek többsége, cserébe egészen megbízhatóak
- Jellemzően már chipelt, lerúgott, millió kilométert futott dízelek, de ha kifogsz valahogy egy gyári, nem bántalmazott 1.9 TDI-t, az még most is ajánlható
- Vannak mindkettőből speckó változatok (1.8T, V6-os motorok, Passat 5.5-ből volt W8, Borából talán volt VR5 de lehet hogy csak Golf IV-ből), ezek ritkák, és egyik sem a megbízhatóságról, olcsó fenntartásról híres, cserébe érdekesebbek.
- Mindkettő szenved a VW konszern majd' minden típusát ebben a korban érintő bibiktől: undormányul öregszik a belterük (túl sok a soft touch bevonatú műanyag, ami újkorában szép és jó volt, ma már sokkal inkább borzalmas), a küszöbök elejétől nagyon nehéz olyat találni ami nem rohad és nem volt javítva (utóbbi esetben kérdéses hogy milyen minőségben).
Amúgy a Bora ugyebár dióhéjban egy szedán Golf IV, ugyanaz mint a Jetta lett később.
Én mindkettőből vezettem már párat, szokásos Volkswagen termék a '90-es évek végéről / 2000-es évek elejéről: érződik rajta hogy minőségi termék (kivéve persze, ha fehérre vannak kopva a műanyagok ahogy már említettem, mert attól tényleg hányinger kerülgeti az embert), alapvetően megvan bennük a "jóautó-fíling" ha egy jó állapotú példányban ülsz, főleg a Passat kifejezetten luxusos tud lenni ha a felszereltség is magas, de egyébként olyan semmilyenek, olyan "gumiszerű" a futómű is, a kormányzás is, a pedálok is, minden olyan lusta, kicsit kelletlen, de legalább kényelmes.
Én nem vagyok oda ezekért az autókért, szerintem sokkal többnek látja őket sok ember, mint amik valójában ennyi idősen, főleg a 4-es Golfot (tehát a Borát is). Viszont nehéz ajánlani is mást ennyiért ami jobb lenne, mert a konkurens Ford modelleknek is megvannak a maguk bajai (talán több is, bár vezetni viszont mérföldekkel jobb mind egy Focust, mind egy Mondeot), az Opel Astra G a tipikus fillérb*szó autó de mégsem olyan megbízható mint egy japán, a Vectra B is hasonlóképp, a Vectra C-re meg rá kell dobni és valójában az sem egy hú de milyen szuper technika... japánok háza táján meg az a gond, hogy az emberekben van egy olyan mentalitás, hogy "hát ez japán, ennek semmi nem kell kimegy a világból úgy is", és ennyi idősen ennek már megvan a böjtje, ha olyat fogsz ki aminek ilyen tulajai voltak. Márpedig 10-ből 9-nek biztosan. Meg hát annak "nincs presztízse" - bár ezeknek a Volkswageneknek sincs, ma már biztosan semennyi.
Szóval ha tetszenek ezek a régi Volkswagenek, hát hajrá, csak vigyázz hogy megvigyázott példányt fogj ki, mert valamiért imádták (és vidéken most is imádják) őket a hülyegyerekek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!