0W-20 vagy 5W-30 olaj dilemma ?
Adott egy 2014-es 1.5-ös benzines kocsi, ahol mindkét olaj jó a gépkönyv szerint.
Volt alkalmam mindkettőt kipróbálni:
5W-30-al sok rövid városi út, vegyes országút, 2x nyáron horvátország autópályán, és egy deci nem fogyott. 7-8e. km.
0W-20-al kottára ugyan ez a menetrend, télen volt egy 400 km pálya, illetve csak 1x Horvátország, nade az út után majdnem lement a max.ról a min.-re az olaj. Előtte egyáltalán nem ette, de a 150-es tempó, sok araszolás a rohadt melegben betett neki. Mondjuk 7-8 ezer km-alatt 3 deci olajfogyasztás szerintem még mindig semmi.
Kérdés maradjak-e a vékony olajnál, mivel ez a fogyasztás semmi és utántöltéssel szinten tartható bőven. Illetve elég sokat járok rövid utakon, amire optimálisabb a vékony. A megfigyelések szerint egyedül a 30-40 fokos erős pályázást nem bírta, minden mást igen.
Vegyem figyelembe a fogyasztást és inkább vissza az 5W30-ra. A motor jelenleg 151 ezer környékén futott.
0W30-at bele.
A melegoldali viszkozitása is oké, viszont hidegben is jó lesz rövid utakon.
8-as, Jogos, a hideg tehát -30 - -40 foknál egyértelműen jobban szivattyúzható a 0-s olaj a táblázat szerint, viszont itt maximum -10 fok van, aminél szerintem lényegi folyási már különbség nincs. Persze ezt le kéne mérni laborban.
Ellenben a melegoldali viszkozitás, ahol a 30-40 fokos 3000 Rpm feletti hosszú utat már megérezte az olaj, valószínűleg nem tudott visszahűlni ezért párolgott belőle 3-4 deci 1200 km során. Az is lehet, hogy korábban ette meg a városban-hegymenetben-országúton, csak felhígult, amit most égetett el a hosszú út során, ezt nem tudjuk meg, de egyértelműen ette.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!