Megérné benzines autót elektromosra cserélni, a mostani helyzetben?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10
“Nem mondtam egy szóval sem, hogy az tisztább lenne, csak azt, hogy az elektromos autók semmivel sem környezetkímélőbbek, mint ahogy azt a marketing előadja.”
Ideböfögöd, de mutasd meg kérlek. Vannak tanulmányok hogy mennyi CO2 egy belsőégésű autó legyártása, mennyivel több egy elektromosé és országokra le lehet bontani hogy mennyi CO2 az elektromos töltése, hány km míg ledolgozza a többlet CO2-t ami a gyártással jár. Mutasd a számokat!
“ez megint csak elmélet. A gyakorlatban nagyon minimális az akkumulátorok újrahasznosítása, mert rengeteg az akkumulátor és kevés a kapacitás. Az akkuk jelentős többsége a szemétlerakókon köt ki, ahol ronvsolodik/lerohad a burkolat és az ólomsav/lítium/akármi beszivárog a földbe.”
Mutass róla valami hivatkozást. Elon Musk azt mondja hogy az újrahasznosítás jobban megéri mert koncentráltan ott vannak az anyagok és nem kell a földet túrni érte. Ő Tesla feje, neki jobban hiszek.
Nem fogsz tudni mutatni nekem EV akkukat a szeméttelepen mert nagyon nagy értéket képviselnek, gondolom te sem dobod a kukába a megunt aranyékszert.
“És ezt te meg is nézted, értelmezted, vagy pedig csak belinkelted? Mert ez csak engem igazol: nagyon magas a nem-megújuló, illetve nem-nukleáris energia mennyisége.”
Országonként leolvasható hogy a megtermelt elektromos energia hány g CO2/kWh-ba kerül. Mint már feljebb is írtam, tudni lehet mennyi egy átlagos elektromos autó fogyasztása. Összeaszorzod, adj hozzá extra 10-15%-ot mint hálózati és töltési veszteség, kijön hogy hány gramm CO2-be kerül 100km megtétele. Ugyanígy kiszámolható benzin/dízel esetében is, a google megmondja hogy hány gramm CO2 keletkezik 1 liter benzin és 1 liter dízel elégetése során. Beszorzod a fogyasztással, voila (de amúgy a katalógusokban is megtalálhatod hogy hány gramm CO2/km, most nagyjából 90-100g/km az új autók esetében). Számolj brada!
Ja… és itt nincs ám benne a konténerhajó ami szállítja az olajat, a kifolyt olajmennyiség az óceánokban, a finomítás energiaigénye, a benzinkutakra való eljuttatás.
“A TB ne jusson másra. Másra ott vannak az általános adók. Ez nem amerika, ahol azért vannak az emberek a TB ellen, mert "nehogy már én fizessen más ellátását is". Én nagyon szívesen fizetem más ellátását, köszönöm szépen. Az én TB-m nyugodtan fizesse más ellátását. 27 éves vagyok, 10 éve jártam utoljára orvosnál, akkor is csak azért, hogy a felnőtt orvoshoz átjelentkezzek. Ha a befizetett TB-m nem más kezelésére megy el, akkor az állam zsebét tömi. Roppant laikus azt hinni, hogy egyéb hasznos dolgokra költené az állam. Ahogy az is nagyon laikus, hogy szerinted az autók által kibocsátott károsanyag olyan hatalmas százalékban növeli az emberek rossz egészségi állapotát. Csak egy csepp a tengerben. Ráadásul visszalyukadunk a korábbi érvemhez is: ha csökken a füst a városokban, akkor majd emelkedik a szennyezett ivóvíz és élelmiszer mennyisége, ami ugyanúgy egészségügyi bajokhoz vezet, szóval a TB-ből befolyó pénzből ugyanannyi fog betegellátásra menni.”
Akkor ne jusson másra a TB-ből, akkor egyszerűen csökkentsék a levont összeget.
A többi zagyvaság, te biztos tudod hogy a közlekedés által kibocsátott szennyezés mekkora mértékben járul hozzá az egészségünk romlásához, az meg hogy a csökkenő füsttől emelkedik a víz és élelmiszerek szennyezettsége… Szerintem te sem tudod miről beszélsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az elektromos autó kevésbé rossz a környezetnek"
Ezt a kiejelntést mire alapozod? Kérlek oszd meg velünk, hogy számításaid szerin egy kg kiégett nukleáris fűtőelem hány tonna széndioxiddal egyenértékű a környezetszennyezés szempontjából. Nyilván tudsz egy ilyen konkrét számot mondani, hiszen ha nem így lenne, akkor nem jelenthetnéd ki azt hogy "kevésbé rossz" a környezetnek az elektromos autó, legfeljebb azt hogy más jellegű környezetterhelést okoz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12 Oké álljunk meg egy szóra, habár az elektromos autókat én nem tartom tisztábbnak, mert bizonyítottan nem azok, akármit is prédikálnak itt egyesek, de a nukleáris energiának híve vagyok.
Egy atomerőműnek NINCSEN CO2 KIBOCSÁTÁSA! Semmilyen károsanyag-kibocsátása nincsen. Az egy teljesen zárt rendszer. Meg eleve honnan is lenne CO2, tudod te hogyan működik a nukleáris energia előállítása? A fűtőelem forralja a vizet, a forrás gőzt eredményez, ez a gőz hajtja a turbinákat és fejleszt energiát. Utána ez a gőz visszahűl, kicsapodik vízzé és visszakerül a hűtőkörbe. A folyamat ismétlődik. Zárt rendszer, nem jut ki belőle semmilyen anyag.
Egyetlen szennyező dolog benne az elhasznált fűtőelemek, amiket speciálisan erre tervezett helyeken temetnek el, a környezettel nem kerül kapcsolatba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!