Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megérné benzines autót elektro...

Megérné benzines autót elektromosra cserélni, a mostani helyzetben?

Figyelt kérdés
2022. aug. 18. 17:44
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
83%
Ha van otthon kellő napelemed akkor igen, különben nem.
2022. aug. 18. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Beviz Elek ***** válasza:
100%
Ha tudsz otthon tölteni és olyan a felhasználói profilod akkor igen.
2022. aug. 18. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
66%

Nem. Parasztvakítás az elektromos, millió hasonló példa van rá a világban. Bevezetnek valami újat, elhitetik hogy mekkora király és minden módon elérik, hogy az emberek meg is vegyék, aztán hopp, kihúzzák az emberek alól a szőnyeget és hirtelen szarabb helyzetbe kerül az ember, mint előtte.


Ennek nyomait máris látni lehet, pl. sokáig ingyen, vagy gombokért lehetett tölteni őket, most meg már közel annyiba kerül a töltésük 100 kilométerre levetítve, mint egy belsőégésű motoros autó tankolása. A helyzet tovább fokozódik a múltkor bejelentett energia áremeléssel, ami az otthon töltést is ellehetetleníti/árát megsokszorozza. És igencsak lehet további negatív tényezőkkel is számolni a jövőben.


Lehetne napestig vitatkozni az elektromos autó előnyeiről és hátrányairól, ahogy már sokszor meg is tettük, de ettől FÜGGETLENÜL egy valami biztos: Magyarországon amiből az állam pénzt tud csinálni, abból pénzt is fog csinálni és ehhez annyi embert vernek át, etetnek be, húznak csőbe, vesznek palira, amennyit csak tudnak. Jelenleg az elektromos autó az egyik legjobb bulijuk erre, szóval bármi előnye lenne/lehetne az elektromos autóknak, azt a kormány lenullázza.

2022. aug. 18. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
80%
Még ha van otthon napelemed, akkor is sokat kell menned, hogy megtérüljön. De én a helyedben utánaszámolnék.
2022. aug. 18. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Beviz Elek ***** válasza:
28%

#3

Ez úgy butaság ahogy van. Ha csak a pénz beszedése lenne a lényeg akkor semmilyen kedvezményt nem adnának az elektromos autókra, maximum nem vált az ember és akkor az üzemanyagból jön az adóbevétel.


Az államnak rengeteg pénzre van szüksége az ország működtetéséhez és ezt a pénzt valahogy be kell szedje. Akár elektromos, akár dízel autód van, a pénz kell. Te ott verheted az asztalt hogy azzal a pénzzel hogy gazdálkodnak, mire költik.


Az elektromos autó kevésbé rossz a környezetnek és nem pufog az egészségre káros füstöt a levegőbe, mindamellett hogy mindenki a fenntartható jövőért harcol, az államnak sem buli milliárdokat fizetni a kipufogófüst okozta megbetegedések kezelésére, tehát szép lassan az elektromosok felé fog terelni. Igen, ezután is lesznek az államnak kiadásai és emiatt az elektromos autók után is fizetni kell majd valamennyit, de mivel céljuk hogy egyre több elektromos legyen, ezért megnyugodhatsz hogy a belsőégésű motorral szerelt autót mindig drágább lesz fenntartani.


Ha utanaszámolnál akkor tudnád hogy az otthoni drágább árammal is töltve annyiert lehet közlekedni mintha 4liter/100km-s fogyasztásod lenne hatósági áron tankolva. Ne aggódj, pár hónap múlva mindenki piaci áron fog tankolni és a hahut fogod sasolni elektromos autó ügyben.


Ja és persze… ha van napelemed akkor szotyiért “tankolsz”.

2022. aug. 18. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Azt mondják akik elektromosra térnek át, hogy drága lesz a benzin vagy nem is lesz, ezért választják az elektromosat. De hát az áram is felmegy. Szoval nem értem. Na meg autópályán nem kimondottan jó használni mert sokáig nem megy el vele valaki.
2022. aug. 18. 20:53
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

#5:


"Ha csak a pénz beszedése lenne a lényeg akkor semmilyen kedvezményt nem adnának az elektromos autókra"

Az elektromos autókra itthon adott támogatások 99%-a célzott EU-s forrás, amit csak erre lehet fordítani? Tehát nem az állam döntött úgy hogy iszonyat támogatásokat fog kiszórni elektromos autókra.


"ezért megnyugodhatsz hogy a belsőégésű motorral szerelt autót mindig drágább lesz fenntartani."

Fenntartani nyilván drágább, a kérdés hogy a vételárat/amortizációt beleszámolva, a teljes használati ciklus alatt melyik lesz olcsóbb. Itt még azért (főleg az alacsonyabb kategóriákban, ahol alaphangon másfélszeres áron van egy elektromos autó a benzines társához képest) nem egyértelmű a képlet.


"Ha utanaszámolnál akkor tudnád hogy az otthoni drágább árammal is töltve annyiert lehet közlekedni mintha 4liter/100km-s fogyasztásod lenne hatósági áron tankolva."

Ha viszont a nyilvános, fizetős töltőoszlophoz hasonlítod, akkor ez 8-10 literre is simán kijöhet. Örök vitatéma itt a gyakorin is, hogy mit mivel vessünk össze. A kizárólagos otthoni töltés szerintem az almát a körtével kategória, minimum részben a "benzinkúti" töltés árakat is bele kéne számolni.


"Ne aggódj, pár hónap múlva mindenki piaci áron fog tankolni"

Ez valószínűleg igaz, de ugyanígy az áram ára is simán megtöbbszöröződhet. Semmi garancia nincs rá, hogy a mostani 70 forintos lakossági piaci ár sok évig maradni fog. Ha ne adja isten fél-egy év múlva 250 ft/kWh lesz (az előrejelzsek alapján a valós piaci ár /tehát nem a "lakossági piaci"/ durván ennyi lesz jövőre, szóval ez egyáltalán nem irreális szám), akkor még 8-900 forintos literenkénti benzinnel is jobban meg fogja érni a belsőégésű motoros autó.


"Ja és persze… ha van napelemed akkor szotyiért “tankolsz”."

Egy lakossági napelem teljes beruházási költségének megtérülése 7-10 év. Szóval a "szotyiért" tankolást te 10 évre előre zsebből kifizeted, csak utána lesz profitábilis az otthoni napelemes töltés.

2022. aug. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

#7 Köszönöm hogy leírtad ezeket helyettem. :D


Én már csak arra térnék ki pluszban, hogy:


"Az elektromos autó kevésbé rossz a környezetnek"

Ja csak ez pont ugyanannyira nem igaz, mint a többi dolog, amit írtál kedves #5. De ez megint csak a parasztvakítás, szóval nincs abból semmi baj, hogy te is elhiszed ezt. Mert a laikus csak annyit lát, hogy "NÉZD, NEM FÜSTÖL!" és rögtön rá is mondja, hogy "zéró emisszió". Csak miután az emberek kigyönyörködték magukat a füst hiányában, akkor utána el lehetne gondolkodni azon is, hogy 1) Hogyan gyártják az akkumulátorokat, 2) Hogyan semmisítik meg őket, 3) Hogyan állítják elő az áramot, amit beletöltesz.


"az államnak sem buli milliárdokat fizetni a kipufogófüst okozta megbetegedések kezelésére"

Úgy érted, hogy amit az EMBEREK fizetnek ki a saját maguk által befizetett TB-ből? Mi ez most valami Fidesz propaganda? Mert komolyan úgy hangzik.

2022. aug. 19. 05:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 Beviz Elek ***** válasza:

#7

“Az elektromos autókra itthon adott támogatások 99%-a célzott EU-s forrás, amit csak erre lehet fordítani? Tehát nem az állam döntött úgy hogy iszonyat támogatásokat fog kiszórni elektromos autókra.”

Forrást kérek! Kedvezmény az ingyen parkolásra is értetendő (tudom, egyre kevesebb helyen ingyenes)


“Fenntartani nyilván drágább, a kérdés hogy a vételárat/amortizációt beleszámolva, a teljes használati ciklus alatt melyik lesz olcsóbb. Itt még azért (főleg az alacsonyabb kategóriákban, ahol alaphangon másfélszeres áron van egy elektromos autó a benzines társához képest) nem egyértelmű a képlet.”

Akkor számold ki, ne úgy cáfolj hogy nem tudod!


“Ha viszont a nyilvános, fizetős töltőoszlophoz hasonlítod, akkor ez 8-10 literre is simán kijöhet. Örök vitatéma itt a gyakorin is, hogy mit mivel vessünk össze. A kizárólagos otthoni töltés szerintem az almát a körtével kategória, minimum részben a "benzinkúti" töltés árakat is bele kéne számolni.”

És mekkora részben? Ha veszel egy kb 300km hatótávú villanyautót, akkor csak azt kell nyilvános töltőn töltened ami egy adott napon 300km feletti rész. Olyan vegyen villanyautót akinek jól jön ki a matek, ne olyan aki napi 1000km-t megy megállás nélkül és sosem tud otthon tölteni.


“Ez valószínűleg igaz, de ugyanígy az áram ára is simán megtöbbszöröződhet. Semmi garancia nincs rá, hogy a mostani 70 forintos lakossági piaci ár sok évig maradni fog. Ha ne adja isten fél-egy év múlva 250 ft/kWh lesz (az előrejelzsek alapján a valós piaci ár /tehát nem a "lakossági piaci"/ durván ennyi lesz jövőre, szóval ez egyáltalán nem irreális szám), akkor még 8-900 forintos literenkénti benzinnel is jobban meg fogja érni a belsőégésű motoros autó.”

Kell napelem és nem lesz olyan drága.


“Egy lakossági napelem teljes beruházási költségének megtérülése 7-10 év. Szóval a "szotyiért" tankolást te 10 évre előre zsebből kifizeted, csak utána lesz profitábilis az otthoni napelemes töltés.”

Pont efölött írtad hogy mennyire meg fog emelkedni az elektromos energia ára, ezek szerint máris nem 7-10 év lesz a megtérülés. Másrészt igen, kell egy egyszeri beruházás és egy zsák pénzt ki kell fizetni, cserébe viszont az autóval is “ingyen” jársz és a ház elektromos energiája is ingyen lehet. Ez visszahozza a bekerülési költséget és rengeteget lehet spórolni vele.


#8

1) Hogyan gyártják az akkumulátorokat,

Nézz utána hogy milyen környezetszennyezéssel jár, ne csak dobálózzba szavakkal. Az üzemanyag sem a fán terem, annál is nézz utána kérlek.


2) Hogyan semmisítik meg őket,

Először a cellákat még tovább használhatják más rendszerekben (pl napelemhez kiegészítőakku), majd újrahasznosítják mert koncentráltan vannak benne az anyagok és nem kell feltúrni érte a földet.


3) Hogyan állítják elő az áramot, amit beletöltesz.

Pont így: [link]


Kis személyautó 13-14kWh/100km-t fogyaszt, SUV 20kWh/100km körül. Számolj hogy melyik a jobb.


“Úgy érted, hogy amit az EMBEREK fizetnek ki a saját maguk által befizetett TB-ből? Mi ez most valami Fidesz propaganda? Mert komolyan úgy hangzik.”

Tehát ha nem kell kifizetni tüdőbajra egy zsák pénzt de a tb bevétel megmarad akkor az rossz az államnak? Véletlenül jutna pénz másra is és nem dögölnél meg a váróban?

Fidesz propaganda… az :D Előbb vágnám le a karom minthogy rájuk rakjam az x-et.

2022. aug. 19. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

#9


"Az üzemanyag sem a fán terem, annál is nézz utána kérlek."

Nem mondtam egy szóval sem, hogy az tisztább lenne, csak azt, hogy az elektromos autók semmivel sem környezetkímélőbbek, mint ahogy azt a marketing előadja.


2)-höz: ez megint csak elmélet. A gyakorlatban nagyon minimális az akkumulátorok újrahasznosítása, mert rengeteg az akkumulátor és kevés a kapacitás. Az akkuk jelentős többsége a szemétlerakókon köt ki, ahol ronvsolodik/lerohad a burkolat és az ólomsav/lítium/akármi beszivárog a földbe.


"Pont így"

És ezt te meg is nézted, értelmezted, vagy pedig csak belinkelted? Mert ez csak engem igazol: nagyon magas a nem-megújuló, illetve nem-nukleáris energia mennyisége.


"Véletlenül jutna pénz másra is"

A TB ne jusson másra. Másra ott vannak az általános adók. Ez nem amerika, ahol azért vannak az emberek a TB ellen, mert "nehogy már én fizessen más ellátását is". Én nagyon szívesen fizetem más ellátását, köszönöm szépen. Az én TB-m nyugodtan fizesse más ellátását. 27 éves vagyok, 10 éve jártam utoljára orvosnál, akkor is csak azért, hogy a felnőtt orvoshoz átjelentkezzek. Ha a befizetett TB-m nem más kezelésére megy el, akkor az állam zsebét tömi. Roppant laikus azt hinni, hogy egyéb hasznos dolgokra költené az állam. Ahogy az is nagyon laikus, hogy szerinted az autók által kibocsátott károsanyag olyan hatalmas százalékban növeli az emberek rossz egészségi állapotát. Csak egy csepp a tengerben. Ráadásul visszalyukadunk a korábbi érvemhez is: ha csökken a füst a városokban, akkor majd emelkedik a szennyezett ivóvíz és élelmiszer mennyisége, ami ugyanúgy egészségügyi bajokhoz vezet, szóval a TB-ből befolyó pénzből ugyanannyi fog betegellátásra menni.

2022. aug. 19. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!