Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek hogyan lehetne a...

Szerintetek hogyan lehetne a közlekedés problémáit megoldani?

Figyelt kérdés
Sokak szerint a lassú közlekedés a baj. Ismerőseim között egyre többször hallom, hogy a büntetéstől félnek. Nem kellene lejjebb vinni a büntetéseket? Akkor többen mernének gyorsabban menni.
2022. aug. 8. 10:05
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

Milyen problémákra gondolsz?


Mivel emberek vagyunk akik autókkal, motorokkal biciklikkel stb. közlekedünk és ezeket mi irányítjuk, sosem lesz olyan hogy megoldjuk a problémákat, mi magunk vagyunk a változók az egyenletben.


Ha valami nagyon sci-fi jövőben gondolkodunk, akkor az lehet megoldás, ha egy TÖKÉLETES self-driving technológia lesz, tökéletes utakon, ahol soha nincsenek kétes szituációk, az AI ami vezeti az autót mindig a legnagyobb hatékonysággal és balesetmentesen képes vezetni.


Igen, igen, van a Teslának próbálkozása, de ne legyünk komolytalanok, semmilyen Tesla nem fog neked hibátlanul elmenni bárhova, és semelyik Tesla nem fogja neked tudni hogy mit csinálj mondjuk az átlag magyar felfestéstől mentes, kátyúval teli vidéki úton ahol épp szemből előz is valami idióta és le kell fékezned hogy ne legyen bumm.

2022. aug. 8. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
74%
Nem a többi közlekedő tehet arról hogy az ismerőseidnek lassú a 90. Vegyenek pályamatricát.
2022. aug. 8. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

Aki gyorsan akar hajtani, azt általában most sem a bírságok tartják vissza, mert nagyon ritka az ellenőrzés és nagyon magas a tolerancia. 50-es táblánál közel 70-nel kell menned ahhoz, hogy megbüntessenek és akkor is csak egy nyamvadt 30 ezres csekket kapsz.


A lassú haladás általában a torlódások miatt van, ami általában az út kapacitásához mérten túl sok autó miatt van.

2022. aug. 8. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
62%

Nem. A gyorshajtás probléma, de a lassú hajtás is. Mindkettő egyformán veszélyes. A megoldás az lenne, hogy pl. autópályán legalább 100 km/h-s also határt bevezetni és ezt a 130-as felső határral együtt keményen ellenőrizni, büntetni.


A probléma forrása nem a sebesség, hanem a sebességkülönbség. Amikor a papóka döcög 95-tel, előzi a 90-es kamiont, mögötte meg jön 190-nel a gádzsi. Na EZ a veszélyes. Ha a papóka menne 100-zal, a gádzsi meg 130-cal, akkor nem lenne baj.

2022. aug. 8. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

@5, nem gondolom, hogy autópályán vannak a legnagyobb problémák. Németországban például hibátlanul működik a korlátlan sebességes rendszer, elég sokat pályáztam kint, persze ha valaki zöldfülű bizonytalan sofőr akkor ijesztő lehet a tőled pár méterre 250-nel elhúzó limuzinok szinte végtelen sokasága (na jó, azért nem - ahogy én láttam, ott is a legtöbben 150-180 közötti tempóval mennek, de mindenki nagyon tisztában van azzal hogy jobbra tarts van, nem "bérelik ki" a belső sávot 120-szal mint itthon túl sokan).


A gondok inkább a frekventált helyeken, városokban vannak, és a gond forrása, hogy egyszerűen túl sokan járnak autóval. Ez pedig nagyon nagy részben azért van, mert nincs hasonlóan kényelmes alternatíva. Tömegközlekedés? Ugyan már, kinek van kedve lerohadt buszokon és villamosokon heringezni a sok izzadt és büdös ember között, merhogy klíma az inkább nincs mint van? Bicikli? Az még jó is lenne, de nincs kiépítve tisztességes kerékpárút (nem, nem kerékpáros nyom, ahol autókat tartasz fel és kerülgetnek folyton fél méterről, hanem külön út). Ha lenne, szerintem sokkal többen állnának át.


Ne gondoljatok "fúj autósok büdös lusta szennyezők" típusú zöld hülyének, én imádok vezetni és imádom a régebbi autókat, van nekem is sokhengeres hobbiautóm ami annyi benzint eszik amennyit nem szégyell (és nem szégyellős). De ki szeret bármilyen autót vezetni egy forgalmas városban, most komolyan? Én biztos hogy nem. Mennyivel jobb lenne vezetni is, ha csak "muszájból" nem ülne mindenki autóba, hanem sokan inkább alternatív módon járnának be dolgozni / a kisboltba / a templomba / mindenhova, így kisebb lenne a forgalom és élvezetesebb lenne vezetni is.

2022. aug. 8. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
Regényt lehetne írni. De biztos nem a büntetési tételek enyhítése a megoldás. Egyrészt a morált kellene nagyon erősen felfelé húzni, másrészt a szabályozást és az infrastruktúrát érdemben updatelni/ugradelni folyamatosan, és nagyobb léptékben is.
2022. aug. 8. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Aki normálisan, biztonságban szeretne közlekedni, az Ausztriába, Svájcba vagy valamelyik normális közlekedési mentalitású országba költözik, mert itt egy egész társadalom közlekedik úgy, ahogy, ezen nem igazán lehet változtatni.
2022. aug. 8. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
59%

Tegnapi nap sem volt gyenge. Veszprém-Tapolca 77-es úton, papókák - mamókák, és még néhányan 90km/h helyett 62-74km/h. 0 kátyú, 100%-ban felújított út.

Ezt a forgalmi vizsgán megcsinálja egy tanuló, bukás!


Nem a büntetés miatt. Mindegyik fél, retteg. Megnézik este a híreket, látják mennyi a baleset és másnap az arra hajlamosak félelemmel ülnek be vezetni. Úgy gondolják 90 helyett 60 körül megy, akkor nem lesz baj.

2022. aug. 8. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Önmagában nem a gyorsan menéssel van baj. A mai autók már jól gyorsulnak és megállnak ott és úgy ahogy kell. Ezek már nem ön- és közveszélyes autók mint régen.


A baj azzal van, hogy figyelmetlenek az autósok, előzgetnek, bevállalósak mind száraz mind vizes úton, nem mérik fel az előzéshez szükséges időt és távot, meg hogy egyáltalán beférnek-e.


Ez érvényes egy 60-70-el csorgó bolyra is. Van aki nem mer előzni, utolérik, az is utána lassul, két autót kell előznie, aztán jön a harmadik, negyedik. Aztán jön egy vadbarom aki csiki-csukit játszik, vagy előzi az egész sort és a végén mikor rájön hogy nem adja ki, bevág kettő közé, fékezésre kényszerítve az egész sort és jön a baleset.


Ha az előzendő járművet dinamikusan ki lehetne előzni, akkor bolyok se alakulnának ki, és a ritkásabb forgalomban kevesebb a baleset is.


Ez az én meglátásom. Roppant idegesítő mikor valaki fél kielőzni egy 60-70-el közlekedő buszt teszem azt, de még akár egy traktort is. Nem mer a helyzetkor az első lenni aki előzne. Jobb esetben kivárja a sorát, vagy beragad...


De érvényes ez a pályára is.


Megyek belsőben, külsőben az autós - nem gyenge kocsival - már épp utolér egy kamiont, gondoltam ne kelljen fékeznie, hadd jöjjön, még tán jelzett is. Motorfék, nem jön nem jön, mondom akkor maradsz, erre utolsó pillanatban kirántja félig a kocsit, majd vissza mert akkor vette észre vagy nem tudom hogy jövök. Megint csak, nem gyorshajtásos történet, szimplán csak figyelmetlenség, és nem jól mérte fel a helyzetet. Ha hamarabb indexel és kijön, akkor simán beengedem magam elé, láthatta hogy nem jövök mint villám. És én se lassan mentem hogy na miattam nem tudott kijönni holott ki akart, nem, én haladtam jól, de kifért volna.

2022. aug. 8. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 Beviz Elek ***** válasza:
77%

Nem a közlekedésnek vannak problémái hanem a közlekedőknek.


El kell érni hogy az átlag magyar tisztességes munkáért tisztességes fizetést kapjon amiből tisztességesen meg lehet élni és ne ilyen idegbeteg legyen a társadalom mint most amilyen. Nem azon kell javítani hogy a menetidőből pár percet le lehessen faragni hanem legyen nyugodt az ember és ne zavarja ha pár perccel hosszabb a menetidő.

2022. aug. 8. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!