Mi értelme 20 éves lerúgott német prémiumot venni?
28
Azt nekem ne magyarázza meg senki, hogy egy 11 éves autón a "kötelezőkön kívül" még nem kellett szerelni semmit, mert az a tulaj szimplán vagy nem tartja karban vagy egyszerűen olyan keveset használja.
Egy prémium azért szervízigényesebb, mert sokkal bonyolultabb egy fapados autónál, ne nézzünk mást csak a futóművét pl.
Az új autóknál -legyen az bármi- meg örüljünk ha elfut 10 évet és nem esik majd szét. Persze, aki 3-4 évente megengedheti magának az újat ez nem fogja érinteni.
31: Hazudni nem akarok, 120 ezret basztak bele eddig kilométert :D
Csak az a baj, hogy premiumot altalaban nem azert vesznek, hogy 11 ev alatt belebasszanak 120 ezret, kivéve persze ritka eseteket.
Kicsit én is félek amúgy ettől, hogy pl mennyi minden van már pl egy új s mercibe, de mire ezek 10 évesek lesznek, mqi tartósságot ismerve már nem fog benne semmi működni
Ez igaz hogy a prémiumoknak ebből a szempontból halmozottan hátrányosabb a helyzetük, hiszen bonyolultabbak, idősebbek, nagyobb a futásteljesítményük főleg ha mindemellé jár egy olyan tulaj aki csak használja de foglalkozni nem foglalkozik vele.
A 15 év körülieknél vagy újabbaknál meg még bele kell azt kalkulálni hogy mit terveztek meg úgy hogy az bizonyos futásteljesítmény után tönkremenjen. BMW-nél maradva az N kódjellel kezdődő motorokak pl. annyi típushibája van hogy egy Révai nagylexikont kiadna leírva. Viszont ez más gyártónál sincs másképp. Ezek az autógyártók nem felejtettek el autót építeni, csak egyrészről a környezetvédelmi normák lehetetlenné teszik a tartós motorok gyártását, másfelől meg nem is érdekük. Nem véletlen hogy az összes legendásan tartós motor mind huszas éveiben jár már.
Magamból kiindulva úgy érdemes ezeket az autókat tartani, hogy minden ami kopóalkatrész és típushibára hajlamos azt mind ki kell cserélni újra máskülönben egy végtelen spirál lesz a szerelgetésük.
Szerintem nem lenne gond az idős német prémiumokkal sem ha az emberek nem lennének nagyravágyóak, és a pénztárcájukhoz mérten vennének autót. De egy bizonyos réteg nem így tesz, mert a villogás, csajozás érdekében az utolsó fillérjüket odaadva vesznek ilyen autót. Ami persze mikor bekerült az országba akkor még valószínűeg tip-topp állapotban volt, csak szépen az évek folyamán elhanyagolták a szervízeket, meg persze az óratekerés is gyakori. Ilyen szempontból már meg is bukik ezt az állapotot veszünk nem kilómétert duma, mert a motorba nem látsz bele, és pl a BMW-nél ott a lánc amit 200-250 ezernél cserélni kell, és akkor motor ki, de ha kinn van akkor már cserélik a főtengelycsapágyakat, meg ami jön, és mindjárt 7 számjegyű a számla. Ami lehet akár a kocsi értéke is, ezt meg egy olyan ember aki minden fillérjét a vételárba adta oda, nem tudja kifizetni, így inkább halogatja.
Becsületes nepper mondta egyszer, hogy aki négykarikát vagy vesét akar hajtani, annak számolnia kell azzal, hogy egyik hónapban 4 a másik hónapban akár 800 ezret hagyhat a szerelőnél, és ha harmadik hónapban is ott kell hagyni fél millát, akkor csak megvonja a vállát, és tudomásul veszi, hogy ennek ez az ára, de kifizeti mert megteheti és nem fáj.
Utolsó ment a plusz :)
Hasonlóan látom, bár petizacc kommentelő úgy tűnik megfizeti az árát a dolognak tisztességesen.
Viszont szerintem neki azért kell régebbi, mert nem egyben van pénze venni egy újabbat, hanem inkább aprajával adja ki a százezreket, ezért éri meg nem jobban régire költeni mint újra, jól gondolom? Spórolni meg nem akart , mert nem akart suzukival járni évekig, vagy autó nelkul honapokig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!