Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Normális, ha az autó (VW Golf...

Normális, ha az autó (VW Golf IV) 13,2 Voltot ad le átlagban?

Figyelt kérdés
Szivargyújtón keresztül mérem, ha fékezek 13-ig leesik, ha kicsit jobban gyorsítok akkor felmegy 13,4 Voltra.

2022. júl. 27. 16:34
 1/10 anonim ***** válasza:
47%
13.8V alá semmiképpen sem kellene mennie, akkor sem, ha ráadsz egy rakás fogyasztót (világítás, rádió, stb). Bár ezel a szivargyújtós akármik nem a pontosság megtestesítőik, szóval mielőtt bármi konklúziót levonunk, először kellene egy normális mérés multiméterrel/akku teszterrel.
2022. júl. 27. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Egy másik autón 14.0 Voltot mutatott, szóval ha csal is pár tizedet, azért arra jó talán, hogy megtudjam, van-e valami gond.
2022. júl. 27. 16:51
 3/10 anonim ***** válasza:
30%
Hát akkor valószínűleg van.
2022. júl. 27. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Hát akkor szomorú vagyok. De köszönöm szépen a válaszokat
2022. júl. 27. 17:09
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Járó motornál az akkumulátor sarukon kell mérni a kapocsfeszültséget. A töltő áramnak 13,8-14,4V között kell lennie.


Ha bekapcsolod a világítást és a szellőző ventilátort, akkor egy esés után másodperceken belül vissza kell állnia erre az értékre.


Ha több vagy kevesebb akkor a feszültségszabályozóval van némi bibi. Mutasd meg szakembernek.

2022. júl. 27. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Multicsiszolóval megcsiszoltam a negatív sarut és azt a sarut, ami elvileg "visszatölti" az akkut (nem értek hozzá, csak mondták, de simán lehet, hogy félreértettem). Ezután indításkor stabilan 13,9-et mutatott. Gyorsforgalmira kimentem vele, ott is tartotta, max fékezéskor esett vissza 13,7-re, de visszaállt szinte azonnal. Visszaféle azonban a városban már csak 13,7-et mutatott, és néha visszaesett 13,5-re. Ha lekapcsoltam a világítást, akkor kúszott fel 13,9-re
2022. júl. 27. 19:35
 7/10 anonim ***** válasza:

Az akkusaru és a csatlakozó érintkező felcsiszolása jó ötlet, de csak akkor van haszna, ha mind a két sarut és csatlakozót felcsiszolod.


Létezhet, hogy változtatja a töltőfeszültséget. Fordokban elég rég óta "intelligens" generátor van. Ha indítás után alapjáraton is tartotta a 13,9V-ot akkor nem hinném, hogy gond van vele.

Tesztelheted azzal, hogy mérés közben /főleg mikor 13V közeli alacsony értéket mérsz/ felpörgeted 3-4e ig a motort. Ha lényegesen feljebb megy a feszültség akkor lehet, hogy a generátor vagy a feszültségszabályzó járja a végét. Abban az esetben, ha marad az addigi értéken akkor "no para" ennyit kér tőle a motorvezérlő.

2022. júl. 27. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Le akartam csiszolni a pozitívat is de lemerült a csiszoló...

Alapjáraton, miután mentem vele 15 km-t, alapjáraton is 13,7 V-ot mutatott. Pörgettem kicsit a motort menet közben 3 ezer felett is, de max egy pillanatra ment feljebb

2022. júl. 27. 20:08
 9/10 anonim ***** válasza:

Ezek a szivargyújtós mérők szart sem érnek. Tudod milyen hosszú és milyen vékony vezeték megy rá? Az életben nem bíznék ilyenre 10 ampert. Több tized volt eshet rajta.

Alapjáraton mérd le, de semmi fogyasztó ne működjön, ami a gyújtás vagy a gyújtás előtti "csak a fogyasztók" állásban kap áramot. Se rádió, se ventilátor, se telefontöltő, se semmi más. Más értéket fogsz látni. Nekem is van ilyen szivargyújtóba dugható, szivargyujtó aljzatot és két USB töltő kimenetet és feszültségmérőt tartalmazó csodám, de csak tippelőnek jó. Egyszer összemértem egy multiméterrel, amit közvetlenül az akkura csatlakoztattam. Az 14,2-t mutatott rezzenéstelenül. Ez a hilladék meg bent fogyasztástól függ hogy mennyit: ha ment a venti kettesen: -0,2 V, ha maxon: -0,3V, ha az utólagos ülésfűtés, -0,5V, ha telefont is töltök, -0,3V. Most kábé tudom, milyen fogyasztók mellett milyen feszültség az oké: ha megy a telefontöltés, és kettesen a venti, 13,6 volt a jó, ha ülésfűtés is van, akkor 13,1. Lusta vagyok megrelézni, és külön lebiztosítva 10-es vezetékkel behozni az akkutól a szivargyújtónak a feszültséget, inkább megszoktam hogy ilyen. Buetoothos OBD cucc, és valami telefon applikáció is pontosabb akkufeszültség mérésre, mint az ilyen vackok.

2022. júl. 27. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Sajnos nem értek a villamossághoz semmilyen téren :( ezért is kértem segítséget. De kaptam sok jó választ, amit köszönök szépen!
2022. júl. 27. 22:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!