Normális, ha az autó (VW Golf IV) 13,2 Voltot ad le átlagban?
Járó motornál az akkumulátor sarukon kell mérni a kapocsfeszültséget. A töltő áramnak 13,8-14,4V között kell lennie.
Ha bekapcsolod a világítást és a szellőző ventilátort, akkor egy esés után másodperceken belül vissza kell állnia erre az értékre.
Ha több vagy kevesebb akkor a feszültségszabályozóval van némi bibi. Mutasd meg szakembernek.
Az akkusaru és a csatlakozó érintkező felcsiszolása jó ötlet, de csak akkor van haszna, ha mind a két sarut és csatlakozót felcsiszolod.
Létezhet, hogy változtatja a töltőfeszültséget. Fordokban elég rég óta "intelligens" generátor van. Ha indítás után alapjáraton is tartotta a 13,9V-ot akkor nem hinném, hogy gond van vele.
Tesztelheted azzal, hogy mérés közben /főleg mikor 13V közeli alacsony értéket mérsz/ felpörgeted 3-4e ig a motort. Ha lényegesen feljebb megy a feszültség akkor lehet, hogy a generátor vagy a feszültségszabályzó járja a végét. Abban az esetben, ha marad az addigi értéken akkor "no para" ennyit kér tőle a motorvezérlő.
Le akartam csiszolni a pozitívat is de lemerült a csiszoló...
Alapjáraton, miután mentem vele 15 km-t, alapjáraton is 13,7 V-ot mutatott. Pörgettem kicsit a motort menet közben 3 ezer felett is, de max egy pillanatra ment feljebb
Ezek a szivargyújtós mérők szart sem érnek. Tudod milyen hosszú és milyen vékony vezeték megy rá? Az életben nem bíznék ilyenre 10 ampert. Több tized volt eshet rajta.
Alapjáraton mérd le, de semmi fogyasztó ne működjön, ami a gyújtás vagy a gyújtás előtti "csak a fogyasztók" állásban kap áramot. Se rádió, se ventilátor, se telefontöltő, se semmi más. Más értéket fogsz látni. Nekem is van ilyen szivargyújtóba dugható, szivargyujtó aljzatot és két USB töltő kimenetet és feszültségmérőt tartalmazó csodám, de csak tippelőnek jó. Egyszer összemértem egy multiméterrel, amit közvetlenül az akkura csatlakoztattam. Az 14,2-t mutatott rezzenéstelenül. Ez a hilladék meg bent fogyasztástól függ hogy mennyit: ha ment a venti kettesen: -0,2 V, ha maxon: -0,3V, ha az utólagos ülésfűtés, -0,5V, ha telefont is töltök, -0,3V. Most kábé tudom, milyen fogyasztók mellett milyen feszültség az oké: ha megy a telefontöltés, és kettesen a venti, 13,6 volt a jó, ha ülésfűtés is van, akkor 13,1. Lusta vagyok megrelézni, és külön lebiztosítva 10-es vezetékkel behozni az akkutól a szivargyújtónak a feszültséget, inkább megszoktam hogy ilyen. Buetoothos OBD cucc, és valami telefon applikáció is pontosabb akkufeszültség mérésre, mint az ilyen vackok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!