Autón hátsó dobfék csere után normális, ha habár már feljebb fog a fék, egy rövid szakaszon puha?
Akkor szerintem nincs gond.
Ha gond lenne akkor nem fogna a fék ennyire.
Gondolom régebbi autó, azoknál nem úgy van mint a maiaknál hogy ráteszed a lábad a fékre és már ki is akarod fejelni az ablakot....
nem normális, hogy feljebb fog a fék. A fékfolyadék-tartály pont azért van ott, hogy a kopó betétekhez szükséges nagyobb folyadékmennyiséget pótolja, így ugyanott fog felkeményedni, mindegy, hogy mennyire kopottak.
Az, hogy puha meg a levegős rendszer jele.
pont ezért kérdeztem hogy mit csinál satuféknél az autó...
ha levegős akkor nem fog izomból besatuzni.
A változás gyökere ott van hogy a megbontás előtt mind a négy keréknél egyforma volt a hézag a fékpofák, és a tárcsa illetve dob közt. Elöl a fékmunkahenger automatikusan utánállít a kopásnak, viszont hátul a dobfékeknél ez mechanikusan történik, és cserekor a szerelők ezt alapra visszatolják. Jelen esetben nem csak azzal kell számolni, hogy be kell kopnia a hátsó féknek, hanem, hogy ott le is van maradva a fékpofa, vagyis nagyobb a hézag hátul mint elöl. Az utánállító szerkezet ugyan igyekszik ledolgozni a hátrányt, csakhogy mikor lenyomjuk a fékpedált, akkor az elsőfékek már fognak, de a hátsófékek meg semmit vagy alig. Ilyenkor meg lehet izmozni a pedálon, ami a fogó elsőfék miatt már nehezebben akar lejjebb menni.
A helyzetet az is nehezíti, hogy a hatsótengelyen lévő fékerőszabályzó (amennyiben van) érzékeli, hogy a kocsi orra akar bukni, és vissza is veszi a hátsófékről a nyomást. Így még nehezebben fog belállni a hézag.
Nekem az a tapasztalatom, hogy akár első, akár hátsófékről van szó, érdemes egy hagyományos pedálpumpálós légtelenítést is megcsinálni, esetleg egyből fékfolyadékot is cserélni. Tavaly újítottam fel a kocsim első féknyergeit, persze kapott új fékpofákat, de a tárcsa maradt. Fékfolyadék is le lett cserélve, és mindenféle összekoptatás nélkül is patent volt a fék, miközben az elöző fékpofacserénél nem volt ilyen művelet, csak vissza lett nyomva a fékmunkahenger, és szidtam a fékpofagyártókat, mert a mostani pofák kb harmada el van ferdén marva, miközben a régi még nem volt ilyen, és a fékhatás is jobb volt. Most meg lecsapott betéttel is tuti.Szóval én azt javasolnám, hogy még ha nem is levegős, akkor is a hézagbeállás miatt érdemes volna megejteni ezt a műveletet legalább az első kerekeken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!