Miért kanyarodnak ki néhányan olyan felelőtlenül a mellékutcákból?










Az egyik a távolság és a sebesség téves becslése, bár némi rutinnal ez már kb. kizárható.
Figyelmetlenség, érdektelenség, sietség. Az autósok 90%-ánál ez a mérvadó, amikor ilyet csinál.
Amit főúton közlekedőként tenni tudsz, az a defenzív vezetés (gáz elenged, láb a féken, ha ott áll valaki) és az esetleges sebességkorlátozás betartása, vagy legalábbis a lassítás.
Tudod, ha minden körülmény megfelelő (út- és látási viszonyok), akkor 90 helyett megyek 100-105-tel, de ha kereszteződés előtt ott a 60-as tábla, akkor legalább 70-75-re lelassítok. Közben persze tolnak, meg az emberek 90%-a amúgy sem veszi figyelembe az ilyet. Isten óvjon ettől, de talán egy nap majd pont ezen fog múlni a baleset, vagy ha így is elkerülhetetlen, akkor az, hogy túléli-e mindenki. Mert hiába nyersz másodperceket azzal, ha ilyenkor mész tovább 100-zal, az egész kárba fog veszni, amikor eszméletlenül fekszel majd a mentőhelikopterben.





Mutass már nekem egy lakott területen kívüli mellékutcát! Mellékutca mint olyan, a lakott területek jellemzője. Te legfeljebb alárendelt úttal kereszteződést láthattál. Amúgy csomó ilyen helyen lakott területen kívül is van előtte egy 60-as tábla. Amit ha betartottál volna, nem zavart volna, hogy eléd kanyarodnak. Csak ugye te saját bevallásod szerint is 110-120-al mentél 90-es sebességhatárnál.
Ahol meg 110 a sebességhatár, azt autóútnak hívják, és nincs szintbeli kereszteződés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!