Akkor most az elektromos autózás drágább lesz mint az üzemanyaggal járó autók használata?
Akkor most az elektromos autózás drágább lesz mint az üzemanyaggal járó autók használata augusztustól?
Példa: Egy 100kW-os Teslát feltöltök otthon 24 ezerért és 500km-t megy.
Tankolok 30 litert 15 ezerért és 500 kilómétert megy az autó.
Javítsatok ki ha valamit rosszúl számolok.
A probléma összetett:
1. A hatósági áras benzin torzít a számításon, de az nem sokáig lesz velünk
2. Nagyon nem mindegy, hogy hol töltesz
3. Nem mindegy, hogy milyen autót hasonlítasz. Egy Tesla relatív sokat eszik, egy Hyundai Kona pl jóval kevesebbet.
Összességében, ha nem a hatósági áras benzinnel számolsz, akkor valamivel olcsóbb marad az elektromos, ha pusztán az üzemanyagot nézzük, de nem nagyságrendekkel.
"Napelem meg megint nem olcsó. (Támogatást nézve már lehet.)"
Kivéve ha előtte a tetődet is fel kell újítani, mert nem bírná el a napelemet.
14: 7 literes fogyasztással 760-al benzinárral 100 km 5320 Ft.
A Hyundai Kona electric hivatalos fogyasztása 14,7 kwh 100-on, de számoljunk 20-al.
Hogy mennyi lesz egy kwh nem támogatott áram, arra nem találtam adatot, de a jelenlegi német árak alapján 150 Ft-al számolhatunk. Azaz 3000 Ft/100 km.
Szóval levezeted 14, hogy hogy jön ki neked?
"Hogy mennyi lesz egy kWh nem támogatott áram, arra nem találtam adatot"
243 forint lesz a nem támogatott áram!
mindenki csak találgat meg riogatja a másikat. senki semmi konkrét dolgot nem tud kiolvasni a varázsgömbjéből, így felesleges ezen rágódni.
már most is tud drágább lenni egy eletromos autó használata. fogyasztás meg használat függő...valaki eljár párszáz Ft-ból havonta. senki nem mondta, hogy egy csapásra megszűnnek az ingyenes töltési lehetőségek például, míg ingyenes benzinkutat nem fogsz találni sehol. ha 2-3 hónapig lesz így, akkor is 2-3 hónapig spórolsz, de lehet még fél évig is találsz ilyen lehetőséget.
én például munkahelyen is tölthetem az autómat, mert amennyi energiát mi elhasználunk, elhanyagolható az a havi 3-400 kWh. nevezhetném béren kívüli juttatásnak is.
ezen felül persze szükségem van nyilvános töltésre is, mert ennél jóval többet használom az autót, nagyjából havi 900 kWh elmegy autózásra. most ha ebből már a harmadát megkapom "ingyen", már jobban járok akkor is, ha a nyilvános töltés is drágul.
nagyon sok a változó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!