Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a hiba?

Mi lehet a hiba?

Figyelt kérdés

VW Passat B6 2009 2.0crtdi 140hp autóról lenne szó. A probléma az lenne hogy nagyobb sebességnél (90-100) és magasabb fordulaton (3000rpm körül) vész üzemmódba helyezi magát az autó. A teljesítmény lecsökken, és elkezd villogni az izzitás visszajelző ikon. Újra indítás után eltűnik az ikon és minden jó. Voltunk szerelőnél, gépre dugtuk és "A turbó nyomás alacsony" hibát írta. A szerelő azt tanácsolta hogy cseréljük le a turbót, viszont nem hiszem hogy az említett alkatrész lenne a ludas. A turbó teljesen jó, nem hordja az olajat, hangja sincs.

Lehetséges hogy mégis az a hiba oka?

Másik hiba hogy a kuplung napi első indulásnál nagyon lent fog, a pedálút kb 1/3-ra csökken. Egy mm engedek rajta és már indul is, valamint váltások között miután engedem fel a kuplungot megáll a "felső pontján ahogy már nem fog" és úgy marad. Kb 3-5 km után viszont hibamentes.

Ezt is látta a szerelő, kuplung tárcsa cserét javasolt, viszont nem csúszik és hangja sincs benyomáskor. Évek óta az említett szerelőhöz hordom az autóimat eddig nem volt gond, viszont most nem értek vele egyet.



2022. júl. 10. 21:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Ez tuti nem a turbó. A turbó lényegében egy buta szélkerék, ha eltörik a tengely akkor viszlát örökre, olyan nincs hogy újraindítás után ismét jó. Ha a MAP-szenzor értéke jó akkor meg pláne nem a turbó. Én inkább befecskendezés illetve CR rendszer irányába mennék el.
2022. júl. 10. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
A dpf lehet probléma? Vagy esetleg egy alapos takarítás?
2022. júl. 10. 22:09
 3/12 anonim ***** válasza:
A dpf lehet, de akkor meg nem izzítás hibát dobna.
2022. júl. 10. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Világít egyidejűleg ilyenkor a check engine ikon is, azt elfelejtettem írni.
2022. júl. 10. 22:13
 5/12 anonim ***** válasza:
Konkrétan a B6 Passatot nem ismerem, némelyik autóban nincs külön a dpf-nek lámpája így a check engine is jelezheti.
2022. júl. 10. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Nézegettem a Carbon Cleaner hidrogén gázos motortisztitast, ez esetleg megoldaná a problémát ha esetleg a dpf-el van gond?
2022. júl. 10. 22:19
 7/12 anonim ***** válasza:

Ha dobja a check engine-t, akkor érdemes lenne először kiolvastatni.

A hibakódot akkor is tárolja, ha éppen nem világít.

2022. júl. 10. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Ki lett olvasva, "A turbó nyomás alacsony" hibát írta
2022. júl. 10. 22:29
 9/12 anonim ***** válasza:
#8 Ja, akkor jól mondtam, MAP-szenzor. Lehet hogy repedt a turbócső. Bár újraindítás után az sem javul meg. Ez egy másik külön hiba lesz.
2022. júl. 10. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Akkor történik meg az említett hiba ha nagyobb fordulaton megyek olyan 80-90nel. Ha újra inditom és ugyan így közlekedek akkor szinte egyből beadja

Akkor vagy a turbó cső vagy a MAP szenzor?

2022. júl. 10. 22:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!