Nálunk miért nem a japán típusú parkolást használják?
Valahol volt róla egy cikk, hogy miért sokkal jobb. Azt hiszem 70%-al több autó fér el ezzel a módszerrel egy parkolóban, és a járművet is sokkal egyszerűbb leparkolni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És hol volt róla a cikk?
Csak mert akárhogy számolom, 45 fokban sokkal több helyet foglal egy parkoló mint merőlegesen vagy párhuzamosan kialakítva.
Ráadásul a linkelt kép felállása maximum egy Suzuki gyár udvarán lehetne használható ahol van 10.000 tök egyforma méretű autó szabályosan beparkolva.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mitől japán módszer ez?
Egy csomó helyen van ilyen ferde parkolás, többek között a BME előtt is a felső rakpartnál.
De azt KIZÁRTNAK tartom, hogy ettől 70%-kal több hely lenne..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#7, köszi, beugrott, hogy mintha a Metroban láttam volna én is ilyen parkolót. Miskolcon és Debrecenben is ilyen a Metro
Meg mintha a repülőterek parkolója (legalábbis egy része) is ilyen lenne, de ebben nem vagyok biztos.
#1-es voltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lehet, hogy autógyár, de ez akkor is zseniális. A japánok hajlamosak a tökéletességig csiszolgatni a dolgokat.
A parkolókban 3 dolog foglalja a helyet. Az autók, a köztük szabadon hagyott hely és a megközelítéshez szükséges folyosó.
A megközelítési folyosó minimális mérete a merőleges parkolásnál a legnagyobb. Mert kell a hely beforduláshoz. A ferde parkolásnál bőven elég kevesebb is. Talán még a párhuzamos parkolásnál esetében sem kell még kevesebb, mert ott a másik autótól félméterre kell indítani és még a kilendülő orrnak is kell hely.
Az autók közötti hely: A 45 fokos beállás miatt a két autó szöge 90 fokos, az orrokat szinte érintésig lehet nyomni a másik oldalához. Az első utas nem is tud kiszállni, a sofőr is csak azért, mert Japánban az autók jobbkormányosak.
Sőt a felfestésből azt is lehet látni, hogy végszügségben még néhány autó beparkolhat két közlekedő folyosót feltöltve. Persze akkor csak kötött sorrendben megy a kihajtás. (Ami egy autógyárban -szükség esetén- nem megoldhatatlan.)
Ezzel szemben egy szokásos pl. europai ferde parkoló így néz ki:
Mivel a két oldal nincs eltolva egymáshoz képest, ezért az autók orránál marad egy négyzetes szabad hely. Igaz, hogy az anyós is ki tud szállni. De a japánokról el tudom képzelni, hogy ezt fegyelmezetten megoldják, ha azon múlik, hogy egy P+R parkolóba le tudják rakni az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!