Nálunk miért nem a japán típusú parkolást használják?
Valahol volt róla egy cikk, hogy miért sokkal jobb. Azt hiszem 70%-al több autó fér el ezzel a módszerrel egy parkolóban, és a járművet is sokkal egyszerűbb leparkolni.
És hol volt róla a cikk?
Csak mert akárhogy számolom, 45 fokban sokkal több helyet foglal egy parkoló mint merőlegesen vagy párhuzamosan kialakítva.
Ráadásul a linkelt kép felállása maximum egy Suzuki gyár udvarán lehetne használható ahol van 10.000 tök egyforma méretű autó szabályosan beparkolva.
Mitől japán módszer ez?
Egy csomó helyen van ilyen ferde parkolás, többek között a BME előtt is a felső rakpartnál.
De azt KIZÁRTNAK tartom, hogy ettől 70%-kal több hely lenne..
#7, köszi, beugrott, hogy mintha a Metroban láttam volna én is ilyen parkolót. Miskolcon és Debrecenben is ilyen a Metro
Meg mintha a repülőterek parkolója (legalábbis egy része) is ilyen lenne, de ebben nem vagyok biztos.
#1-es voltam.
Lehet, hogy autógyár, de ez akkor is zseniális. A japánok hajlamosak a tökéletességig csiszolgatni a dolgokat.
A parkolókban 3 dolog foglalja a helyet. Az autók, a köztük szabadon hagyott hely és a megközelítéshez szükséges folyosó.
A megközelítési folyosó minimális mérete a merőleges parkolásnál a legnagyobb. Mert kell a hely beforduláshoz. A ferde parkolásnál bőven elég kevesebb is. Talán még a párhuzamos parkolásnál esetében sem kell még kevesebb, mert ott a másik autótól félméterre kell indítani és még a kilendülő orrnak is kell hely.
Az autók közötti hely: A 45 fokos beállás miatt a két autó szöge 90 fokos, az orrokat szinte érintésig lehet nyomni a másik oldalához. Az első utas nem is tud kiszállni, a sofőr is csak azért, mert Japánban az autók jobbkormányosak.
Sőt a felfestésből azt is lehet látni, hogy végszügségben még néhány autó beparkolhat két közlekedő folyosót feltöltve. Persze akkor csak kötött sorrendben megy a kihajtás. (Ami egy autógyárban -szükség esetén- nem megoldhatatlan.)
Ezzel szemben egy szokásos pl. europai ferde parkoló így néz ki:
Mivel a két oldal nincs eltolva egymáshoz képest, ezért az autók orránál marad egy négyzetes szabad hely. Igaz, hogy az anyós is ki tud szállni. De a japánokról el tudom képzelni, hogy ezt fegyelmezetten megoldják, ha azon múlik, hogy egy P+R parkolóba le tudják rakni az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!