Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorféknék, amikor elveszem...

Motorféknék, amikor elveszem a gázt és sebességben gurul az autó, mi szabályozza az üzemanyag mennyiséget?

Figyelt kérdés
Fékfolyadék cserén volt az autó (Nissan Primera p11, motortípus; GA16DE) és miútán elhoztam azt vettem észre, hogy alig van motorfékem. Felüljáróról lefele eddig negyedikbe berakva fék nélkül tartva az 50-et legurult, most meg fék nélkül felmegy 60 fölé. Sík terepen is lépten nyomon fékeznem kell, addig nem így volt, szépen lassította a motorfék váltás nélkül a kocsit. Az alapjárat is jóval magassabb lett. Ezt direkt huzták feljebb, hogy jobban kopjon a fékem ês hamarabb menjek cserére?

2022. jún. 29. 20:36
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Én arra gondolok, hogy a motor szabályozó rendszeren valamit feljebb tekertek. Az alapjáratot kis csavarral lehet tekergetni, de nem tudom, hogy az tudja e befolyásolni a motorféket.
2022. jún. 29. 21:53
 12/16 anonim ***** válasza:
40%

Az alapjárat nyilván befolyásolja a mtorféket, különösen alacsonyabb fordulatokon. Ha az alapjárat pl. 600ford/perc, akkor a motorfék üzem az efölötti tartományban van.

Pl. ha 2000ford/perc esetén motorfék üzemben van a kocsi, akkor a motorfékezés hatása 2000-600=1400ford/perc fordulatszámkülönbség által van kifejtve.

Ha föltekered az alapjáratot pl. 1100ford/perc-re, akkor a fenti példában a fordulatszámkülönbség csak 900ford/perc ami kb. 35%-al kisebb érték. Ekkor nyilván a motorfékből származó fékezőhatás is kevesebb.

2022. jún. 29. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
49%
Tehát a lényeg, hogy az altalad tapasztalt hatás sokkal inkább keresendő az alapjárat megváltozásában, mint a fékolajban.
2022. jún. 29. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
61%
Már kb 25 éve nincs mit tekerni az alapjáraton. Nem lehet kézzel belenyúlni. Már csak azt tudom elképzelni, hogy fékfolyadék csere közben figyelmetlenségből megsértették a vákuumszevó vákuumcsövét, és falsot szív. ettől lehet magasabb az alapjárat. Keresd meg a csövet, kövesd végig hol csatlakozik a szívósorra vagy a fojtószelepházhoz, húzd le, és fogd be a lukat. Ha beáll az alapjárat rendesen, akkor meg is van a hiba.
2022. jún. 29. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 Beviz Elek ***** válasza:

#9

Nem arra gondoltam hogy nem oldana a kuplung, hanem arra hogy az IACV szelep valamiért túl magas feszültséget kap és túlságosan megemeli az alapjáratot. Nekem P11 SR20-am volt és a 700-800-as alapjarat 1200 környékére emelkedett ha sebességbe raktam. A szenzor érzékeli ha sebességbe rakod a váltót és minimálisan emel a fordulaton a könnyebb indulás érdekében, nekem a minimális helyett +400-500fordulat/perc lett és a szerelők sem jöttek rá hogy mi lehet az oka. A hibajelenség hasonló volt, ezért gondoltam hogy az 1.6 és a 2.0 hasonló problémával küzdhet.


Az IACV (pótlevegő szelep) csatiját tesztként megpróbálhatnád lehúzni hogy vissza esik-e 650 környékére vagy az alá.

2022. jún. 30. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:
Ezen a motoron még van alapjárat állító csavar és hosszanti, ívelt furatos felfogatás a gyújtás elosztón a gyújtásszög állításhoz és még megannyi finomság a régi szép időkből.
2022. jún. 30. 12:57
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!