Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Fiat-féle 1.3 multijet...

A Fiat-féle 1.3 multijet motort miért szidja mindenki?

Figyelt kérdés

Olvastam hideget meleget róla, de inkább előbbit többet, de konkrétumokat nem láttam, csak mert olasz, már szidják zsigerből.


Mik a konkrét okai, ami miatt kiérdemelte ez a motor a bizalmatlanságot? Rosszabb mint a másik agyonszidott 1.5 dCI?


Tudom, lomha és "sokat" fogyaszt. Legalábbis ezt mondják. Nyilván a legtöbb olyan Fiat amibe tették, elég nehéz a motorhoz, de 90 le / 200 nm szerintem annyira nem kevés, bírnia kéne mozgatni, nyilván mivel dízel, nem versenyzésre termett.


Van benne kettőstömegű is, ez is gondolom hátráltatja a népet hogy ilyet vegyen. De pl. olcsóbb bele, mint egy 1.6 HDi-be ahogy néztem.


Lényeg a lényeg, releváns, tényleg e motor hibáit és a bizalmatlanságot alapozó okokat ténylegesen megválaszolni tudók válaszát olvasnám szívesen.


2022. jún. 27. 08:22
1 2
 11/14 krwkco ***** válasza:

Még egy link:

[link]

Nem néztem meg a videot, de a cím szerint erről a motorról szól.

2022. jún. 28. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 Dionysos ***** válasza:
Én nem életkor vagy kilométeróra-állás alapján néznék autót. Ha valaki fogalmatlan, 50000 km alatt olyan károkat tud okozni a kocsiban, amit drága helyrehozni. Ha a kaszni egyben van, nem rozsdás, már érdemes jobban megnézni. Ha meg dízel, én a Fiat régebbi dízelét nézegetném (1,9 JTD, opelekben talán CDTi), azok hiába mentek sokat, megbízhatóak. Esetleg a VW 1,9 TDi motorjai lehetnek még jók. A dízelmotorral az a feneség, hogy aki új korában kifizeti érte azt az összeget, amennyivel többe kerül, mint a benzines, az ki is akarja használni, szeretné, ha megtérülne a befektetés, tehát sokat fog vele menni. Dízelt azért vesznek, mert sok kilométert akar menni évente. A keveset futott dízelautó gyakorisága (főleg, ha kombi), a jetiével vetekszik. Elvileg már láttak olyat... Ha nem értesz annyira hozzá, hogy biztosan el tudd dönteni, érdemes-e megvenni, ennél a vételárnál már lehet, hogy érdemes megbízni egy állapotfelméréssel foglalkozó valakit. Olcsóbb, mint utólag szívni a fogadat.
2022. jún. 28. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 Dionysos ***** válasza:
Ja, bocs, a Hdi-t kifelejtettem, az se problémás. Viszont érdemes elgondolkozni, hogy mondjuk egy kettőstömegű lendkerék cseréje belefér-e, ha hirtelen megkotlik? Ezeknél erősen benne van a pakliban. Nemkülönben első szerviznél az összes szűrő, folyadék cseréje, a vezérműszíjjal, hosszbordásszíjjal és a feszítőikkel együtt, jó eséllyel a vízpumpával egyetemben. Az autóvásárlást én úgy szoktam kezdeni, hogy megnézem a kopóalkatrészek, szűrők, gyári specifikációjú folyadékok árait, valamint azt is, mennyibe kerül rá egy garnitúra gumi a gyári méretben. Előbb-utóbb kelleni fog rá fék is... És a karbantartást vallásos gondossággal be kell tartani, az olajcserét meg 10 ezrenként. Csak így várhatod, hogy a kocsi megbízhatóan működjön.
2022. jún. 28. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 krwkco ***** válasza:
2022. jún. 29. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!