A Fiat-féle 1.3 multijet motort miért szidja mindenki?
Olvastam hideget meleget róla, de inkább előbbit többet, de konkrétumokat nem láttam, csak mert olasz, már szidják zsigerből.
Mik a konkrét okai, ami miatt kiérdemelte ez a motor a bizalmatlanságot? Rosszabb mint a másik agyonszidott 1.5 dCI?
Tudom, lomha és "sokat" fogyaszt. Legalábbis ezt mondják. Nyilván a legtöbb olyan Fiat amibe tették, elég nehéz a motorhoz, de 90 le / 200 nm szerintem annyira nem kevés, bírnia kéne mozgatni, nyilván mivel dízel, nem versenyzésre termett.
Van benne kettőstömegű is, ez is gondolom hátráltatja a népet hogy ilyet vegyen. De pl. olcsóbb bele, mint egy 1.6 HDi-be ahogy néztem.
Lényeg a lényeg, releváns, tényleg e motor hibáit és a bizalmatlanságot alapozó okokat ténylegesen megválaszolni tudók válaszát olvasnám szívesen.
Nem mondtam hogy jó, én csak azt írtam le, amit így, előismeret nélkül gondolok. Nem véletlen kérdem a véleményeket.
Totalcar kerülendő motorok között ott van, de csak az I. generációs, a II-ról sehol semmi (a 95 lóerős, 2012-től). Még az is beleférne a keretbe, de még ritkább.
Valószínű marad a jól bevált 1.4 HDi...
"A Fiat-féle 1.3 multijet motort miért szidja mindenki?"
Pl. itt van Novoth Tibor egy esete:
Vagy google 1.3 multijet motor hibái
#6 És ha van végig vezetett magyar szervizkönyve egy ilyen autónak és nem tartották be, hanem esetleg hamarabb cseréltek olajat (nem tudom, még nem kérdeztem meg), akkor vállalható is lehet akár?
Vagy akkor ha min. a 20-30 ezret tartották akkor kuka az egész ötlet?
Annyira elegem van hogy nem kapni egy normális dízel autót 1.5 millió alatt, ami ne import lelakott - de minimum visszatekert - valami lenne, vagy pedig magyar, de 15 éves... Nekem annyit nem érnek már meg, 15 éves autóért annyit adni. Nyilván másnak se, azért ragadnak be ezek hónapokra, ami már régen rossz. Hány ilyet látok...
2008-as relatíve sokat futott autókért képesek elkérni 1.8-2 milliót.
"Annyira elegem van hogy nem kapni egy normális dízel autót 1.5 millió alatt, ami ne import lelakott - de minimum visszatekert - valami lenne, vagy pedig magyar, de 15 éves... "
Szerinted úgy működik hogy elmész lakást venni: Gellért hegy, panorámás 200nm max 15 éves 2 millió?
Mi a baj a 15 éves 500 ezret futott dízellel?
Most néztem egy jobban felszerelt swift majden 7 misi, mire kigurítod a szalonból.
3 hónapja még 6 alatt volt. Lehet még az idén megüti a 10-et.
Nem, azért nem úgy gondolom, tévedés ne essék, nekem nem luxusautó kell olcsóé', csak egy valóban használható, épkézláb kocsi, és igen, sajnos 1.5 millió alatt, ugyanis ennyit engedhetek - most - meg magamnak. Nyilván gyűjtögethetnék még tovább, de igencsak tartok tőle, hogy felmegy még jobban az áruk, és nem fogom bírni utolérni a piacot. Mint ahogy azt - mikor házat vettünk előtte - nagyon jól eltaláltam. Még időben vettünk, utána 1 évre rá úgy felszöktek az árak hogy hihetetlen.
Jó pár évre tervezek (de azért nem tizenévre) tartós kapcsolatot egy normális autóval, gondolom nem baj ha keresem a kínálat legjobb ár / érték arányú példányait, és érem be a legaljával. Megtehetném hogy az első utamba kerülő autót megvegyem valami noname murvás kereskedőtől, de attól jobban féltem a családom pénzét, hogy jó helyre tegyem. De manapság ez nyilván bűn, ahogyan az is, hogy a családomat mikor utazunk, szeretném kényelemben és biztonságban tudni, és mivel előreláthatólag nem fog az ölembe hullani a pénz, ezért muszáj az alacsony fogyasztás is, és ezt kizárólag a dízeltől kapom meg.
Persze, találtam nem egy szétütött behozott olcsó de fiatal kocsit, de nem biztos hogy szervizbe többet akarok járni mint boltba. Boltba hetente általában 1x megyünk.
Szóval fentiek alapján ha nem baj, én azért még mindig érdeklődnék az 1.3 multijet motor nyűgjei felől. Nekem tetszik a Linea, és szerintem elég is ha nekem tetszik, nem vagyunk egyformák.
#9
Egyetértek, hogy nem a pénzt kellene gyüjtened, mert az eléggé reménytelen egy ilyen áremelkedéses időszakban.
Hanem a használtautó vétellel és üzemeltetéssel kapcsolatos szakértelmet. Ez nem jelenti azt, hogy autószerelővé vagy akár magas szintű autóismerővé kellene válnod. Bár az is jó lenne. Elegendő, ha ahhoz értesz, hogy kik lépjenek a helyedbe. Hogy felismerd, hogy ki az a szakértő az autóvásárlásnál, akiben bízhatsz. Aki felismeri a hibákat, de nem nagyítja fel azokat biztos ami biztos alapon. Mert az is kudarc, ha nem veszel neg egy problémás autót, amit renmdbe tudnál hozatni.
A következő lépés, hogy legyen egy tipusismerettel bíró szerelőd, aki megtalálja a hibákat, nem visz be a javítás során újakat és anyagilag is megbízható. Ha ismersz ilyen szerelőt, akkor lehet hogy érdemes az általa gyakran javított típust keresni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!