Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » MotoGP-ben hogy működik a...

MotoGP-ben hogy működik a hátsó fék?

Figyelt kérdés
Néhány kanyarban rendesen látható, hogy a versenyző jobb lába a levegőben kalimpál, de közben erőteljesen lassúl. Esetleg a kezével működteti a hátsó féket? Vagy bal lábbal?

2022. jún. 24. 17:52
 1/8 anonim ***** válasza:
84%
Sehogy. Pontosabban van rajtuk hátsó fék és ugyanúgy működik mint a közúti motorokon, de inkábbb csak korrigálásra használják. Értelmetlen használni, mert ha jobban megfigyeled nagyon sok gp kanyar egy-egy stoppie mutatvánnyal kezdődik, tehát a fékhatás miatt a hátsó kerék kicsit elemelkedik az aszfaltról. Ilyenkor ugye felesleges rugdosni a pedált, ha hátsó keréken zéró a tapadás.
2022. jún. 24. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
0%

#1 Ez így nem igaz. Az tény, hogy a hátsó fék a stabilizálás miatt fontos, de az, hogy ez csak egy kis kiegészítés lenne az első fék után, az nem hogy pontatlan, de konkrétan téves, ugyanis nagyobb mértékben használják a hátsó fékeket, mint az elsőket.


Kérdező: a kormányról (is) kezelhető a hátsó fék kézzel.

2022. jún. 24. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
79%
Első válaszoló vagyok, és bizony tapasztalatból beszélek. 9évig pályamotoroztam, az ország összes nagy pályáin megfordultam és van néhány szép eredményem. Sajnos ebben a szezonban még nem ültem motorom, de mernék rá fogadni, hogy kikötött hátsófékkel sokkal jobb köridőt futnék mint a második válaszoló.
2022. jún. 24. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Szerintem ne állj bele a vitába, felesleges...nyomkodják csak a hátsó féket
2022. jún. 24. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
A gyorsasági motorozásban nem egyértelmű, hogy a hátsó féket a jobb lábnál található pedál működteti. Azokban a kategóriákban, ahol ezt a szabályok megengedik, egyes pilóták kézzel működtethető hátsó féket használnak. Van, aki ezt szereti és van, aki a pedált.
2022. jún. 24. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
51%

#2 vagyok: gyerekek... a kérdező MotoGP-t kérdezett, nem hobbimotorosokat. A MotoGP-ben használják a hátsó féket erőteljesen. Nálam valóban jobb kört tudnál futni még akkor is ha tolnád a motort, tekintve hogy én magam nem motorozok, viszont 20+ éve nézek motorsportokat, elsősorban autósportot, de a MotoGP-vel is képben vagyok.


Ajánlom figyelmetekbe ezt a cikket, amiben Petrucci beszél a fékhasználatról: [link]

Külön ajánlom figyelmetekbe az alábbi mondatot: "When I rode Superstock 600 I could’ve removed the rear brake and still been fast, but when I went to 1000 Superstock I learned it was a tool you really, really need to use. In MotoGP there aren’t any tracks where you use the rear brake more or less, because you use it in most situations at every track."


Ha nem tudtok angolul, akkor segítek: "Amikor a Superstock 600-ban versenyeztem, akár ki is köthettem volna a hátsó féket és ugyanolyan gyors maradtam volna, de a Superstock 1000-ben megtanultam, hogy a hátsó fék használata nagyon nagyon fontos. A MotoGP-ben nincs különbség a pályák között, hogy hol használjuk többet, vagy kevesebbet a hátsó féket, mert minden szituációban használjuk azt."

2022. jún. 25. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
50%
édes szived. az ugye megvan hogy a modern GP-ben az ÖSSZES közepes kanyart is már úgy veszik hogy a hátsó kerék a levegőben van? a modern pályamotorozás alapja, az első dolgok között van amit megtanítanak ha kimész bárhova az elsőfék használata. mégpedig ennek nagyon egyszerű oka van, a kanyart is féktávnak használják, pl míg te közúton (meg az első pár pályanapodon) nyomkodod az első-hátsó féket és szépen ívesen veszel be egy kanyart addig egy versenyző még mindig egyenesen megy (ott ahol te már oldalra haladsz), majd bika első fék és borítja is lapra. nem is értem, azt mondod nézel GP-t, hát ember, futamonként mennyi lassítottat adnak erről a folyamatról, mikor a hátsó kerék a levegőben van még de már borítja a motort a delikvens. akkor meg minek húzkodná kézzel/lábbal/akármivel a hátsó féket? a kerék a levegőben van, nyílván úgy meg nem tapad. amúgy sok pályázó le is szedi a hátsót, vagy csak a fékfolyadék tartályt az ülés alól, a fékbowden meg marad, ha túlmelegítené pl az első féket akkor is meg tudjon állni legalább. maximum kisebb íves kanyaroknál tudom elképzelni hogy valaki hátsó fékezik finoman hogy stabilabb legyen a motor. pl ha megnézed az asseni pályát ahol tegnap voltak, a 3-4-5-ös kanyarkombinációban aztán biztos nem nyomkodja senki a hátsó féket, a 6-osban tudom pl elképzelni max, de ott is inkább a gázból vesz el és kész. nem tudom amúgy honnan ered a fotel pályamotorosok körében ez a folyamatos hátsófék mánia, de abszolút tévhit
2022. jún. 27. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Oké nem baj te biztos jobban tudod, mint az, aki ott versenyzik. :)


Azt nem vitattam, hogy ALAPVETŐEN az első féken van a hangsúly és igen, valóban ezt tanítják, tudom. Ezt sosem vitattam. De a MotoGP egy teljesen más téma, egy teljesen más világ. Ha elolvasod a cikket, akkor abból kiderül, hogy a hátsó fék előtérbe kerülése összhangban van pl. a gumival is. Olyan dolgokon múlik, ami titeket, mint hobbi motorosokat nem érint. Nem tévedsz amikor te az első féket használod, nyilván megvan a valós oka és nem is kiveszi el vele hibát természetesen. De a kérdés még mindig a MotoGP-ről szólt. A MotoGP-ben a hátsó fék végzi a munka nagyját. Ez egy tény. Vitának helye nincs.

2022. jún. 27. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!