Bal hátsó fék forró és égett szagú ?
A kocsi 1 napot állt kézifékkel behúzva egy meredekebb leejtőn.
Egy 30 km-es út után jelzett az ABS alapú guminyomás jelző, hogy valami nem oké.
Hátra mentem és a bal hátsó féktől eszméletlen meleg jött illetve égett szagú volt, semmi más nyom nem volt látszólag. A fékekben nincs 5 max 10k km. Haza fele már semmi nyoma nem volt se a szagnak se a melegnek, illetve az nyomás jelző sem hisztizett...
Mi lehet ez ?
Fogott a fék, ezért folyamatosan súrlódott, túlmelegedett. Ha nem valami extrém elhanyagolt és/vagy öreg autó, akkor nem a befagyás/berohadás és hasonló probléma. Simán megszorult a nyereg. Felmelegedett, majd lehűlt, így megmozdult. Most éppen jó. De érdemes elvinni egy szerelőhöz, hogy vegye le a nyerget és pucolja fel.
Egyébként #4 jól mondja, nem észrevenni, hogy fog a fék...
"Hogy tudok ránézni?"
Mivel 2-es hozzátette, hogy addig ne használd az autót, a javaslata azt jelenti, hogy szedd szét a féket és úgy vizsgáld meg.
De szerintem pont használni kell az autót. Ha érzed, hogy a szokásosnál nehezebben mozog, akkor megint be lehet ragadva a fék. És egy ideig megálláskor ellenőrizd, hogy a fékdob vagy féktárcsa forró-e. Óvatosan, mert meg is égetheti az ujjadat.
Ha visszatér a hiba, akkor lehetőleg mellőzni kell a kéziféket és ráérsz a következő szervíznél megemlíteni. Ha ennek ellnére vannak melegedések, akkor tényleg a fékdugattyúval lehet baj és soron kívül szerelőhöz kell menni.
Még annyit, hogy ha a kocsi mozgásán érzed, hogy be van ragadva a fék, akkor a hátsó kerék mellett benyúlva meg kell rángatni a kézifékbowden csupasz részét. Ha ettől javul, akkor a bowden ragad be. Meg kell kenni vagy cseréltetni.
Dobféknél előfordul, hogy a fékpofák ragadnak oda a dobhoz. Egy kis tolatás többnyire leválasztja őket.
Nem lehetett érezni semmit, 4 emberrel megpakolva mentem ráadásul. Ha éreztem volna, nyilván gyanakodni kezdek.
2014-es autóról van szó, elhanyagolva sincs mivel 7 ezer km van a zsír új tárcsákban, betétekben. Mivel a visszaúton sem volt semmi, illetve ma reggel sem, szerintem megszűnt a baj, de nyilván ha előjön megint akkor szerviz.
Mégis hogyan venné észre? Nem minden autó 60 lóerős és nem blokkolt a kerék, csak folyamatosan fékezett finoman.
Ellenőrizni egyszerű: kiékeled az autót, majd megemeled és kézzel pörgetsz a keréken; ha könnyen megy, már nem fog be.
Valószínűleg ráfagyott, de én megnézetném szerelővel.
"Mégis hogyan venné észre? Nem minden autó 60 lóerős"
Pl. abból, hogy üresben az autó jobban lassul, mint szokott. Akkor mindegy, hogy hány lóerős.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!