Mi az előnye az ilyen sokfokozatú automata váltóknak?
Gondolok itt például a ZF 8 fokozatú automatáira amit egyre több autóba szerelnek, vagy a Mercedes saját 9 fokozatú váltójára. Ahogy elnézem a technikai adataikat, a legmagasabb fokozat áttétele nagyjából megegyezik a korábbi 5-6 fokozatú váltók 5. sebesséének áttételével. Tehát ezek alapján kisebb a fokozatok közötti áttétel.
Ebben rejlik a sokfokozatú automata váltók előnye, hogy a több fokozat miatt kisebbek az áttétel különbségek és így jobban a megfelelő fordulatszám-tartományban van használva a motor?
Mondjuk a 4-500Nm nem kevés. Egy átlagos kompakt autóban 200Nm nyomaték ha van. Szóval bőven jó.
Azért nem szeretik az emberek, mert bőg, de az is a tulaj hibája, mivel a CVT-nél a gázpedál inkább lineáris pedálként funkciónál, szóval ténylegesen te szabályozod indulásnál a fordulatszámot is. Ezért rossz, mert lepadlózza a sok eszével, fordulat elmegy 5000-ig… De ha normális tulaj alatt van, akkor belvárosban 1100-as fordulaton ketyeg a benzinmotor! Autópályán is csak 2000-2500-as fordulat közt jár. Szerintem, marha jó szerkezet. Főleg, nem rángat. Csendesebb az autó is, folyamatos a gyorsulás.
Bár az újak imitálják a fokozatokat, nem tudom, mi értelme. Pont a kényelmi funkcióját veszi el.
De sok Nm-re nem való, ez tény. Illetve azért illik bennük 40.000Km-ként váltóolajat cserélni. Ezen felül egy felújítás 200 ezer km-nél esedékes lesz, és a legdrágább része a láncos szíj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!