Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az előnye az ilyen sokfokoz...

Mi az előnye az ilyen sokfokozatú automata váltóknak?

Figyelt kérdés

Gondolok itt például a ZF 8 fokozatú automatáira amit egyre több autóba szerelnek, vagy a Mercedes saját 9 fokozatú váltójára. Ahogy elnézem a technikai adataikat, a legmagasabb fokozat áttétele nagyjából megegyezik a korábbi 5-6 fokozatú váltók 5. sebesséének áttételével. Tehát ezek alapján kisebb a fokozatok közötti áttétel.

Ebben rejlik a sokfokozatú automata váltók előnye, hogy a több fokozat miatt kisebbek az áttétel különbségek és így jobban a megfelelő fordulatszám-tartományban van használva a motor?



2022. jún. 18. 22:01
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Pontosan, alapesetben próbálja 1000 párszázas fordulaton mozgatni a bodegát, hogy meglegyen az alacsony fogyasztás. Viszont, ha odalépsz neki kapásból visszavált 1-2 de akár 3 fokozatot is és lendületbe hozza a kasztnit pillanatok alatt.
2022. jún. 18. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Igen, ez az előnye. Kicsik a fokozatok közötti lépcsők, széles az a sebességtartomány, amiben a motor az ideális fordulatszámon működik és jó a fogyasztása.
2022. jún. 18. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Igazából erre találták fel a CVT váltót, ami még inkább ideális körülményeket tudna ehhez teremteni, csak hát ugye sokan nem szeretik, mert " olyan mint egy robogó ".
2022. jún. 18. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
#3 Meg az a nyomatékot nem bírja, ott van az Audi esete.
2022. jún. 18. 22:28
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Bírja az, ha megfelelően tervezik hozzá, de ez már egy másik történet, és messze nyúlik, hogy ha kiszámolják, hogy mi az ami adott terhelésre elég, de aztán jön az a rész, hogy igen, de viszont ha ennyivel gyengébbre csináljuk, akkor tudunk minden legyártott darabon 2 eurót spórolni és a garanciális időszakot még így is ki fogja bírni.
2022. jún. 18. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
46%
A hibridekkel lassan az osszes ilyen valto el lesz felejtve es csak a fokozatmentesen allithato, a motort mindig az idealis tartomanyban hasznalo rendszerek fognak tulelni. Egy ideig, mert az elektromos autokba ez se kell.
2022. jún. 18. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
#5: csinálhatod bármiből, egy CVT, ahol egy szíj tapadása viszi át a nyomatékot, sosem lesz olyan megbízható, és strapabíró, mint egy bármilyen másik váltó, ahol fogaskerekes áttételek vannak. Elég, ha egyszer véletlenül megcsúszik, rögtön megég a felülete, és azon a ponton már nem fog többet jól tapadni. Ha 500-600 Nm-ről van szó, szükségünk van az alakzáró áttételekre (fogaskerék).
2022. jún. 19. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Elárulok egy titkot. Traktorokban és kombájnokban is előfordulnak, szóval lehet belőlük megfelelően méretezettet készíteni, mert ott ténylegesen megkapják a nagy terhelést, ráadásul mivel termelő eszközök, nagyon nem mindegy a megbízhatóság.


Ennek a dolognak ennyi a titka, hogy úgy terveznek ami még épp elég az autóknál, lehetne ott is úgy méretezni, hogy biztosan bírja az adott motorhoz mért terhelést, csak a gyártóknak semmi érdekük nincs abban, hogy többe kerüljön a gyártás, ha egyszer az adott szint is elég ahhoz, hogy a garanciaidőt átlagosan kibírják az alkatrészek. Utána meg már egy másik üzlet ha épp alkatrészt adnak el hozzá...

2022. jún. 19. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
A fogyasztás. Most már elég okosak ezek a váltók, nem zavaró a működésük.
2022. jún. 19. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

#8: traktorokban a CVT valójában egy bolygóműves váltó, félig hidraulikus, félig mechanikus hajtással, köze sincs a variátoros CVT-hez. A kombájnok és munkagépek 90%-a pedig hidromotoros. Legfeljebb az antik darabok között akad még néhány variátoros, pl. Fortschritt E-512, 514, de ezek 100-120 lóerős gépek, ahol a motor teljesítményének csak nagyon kis része kell a kerekek hajtásához, tehát igazából az igénybevétel nem túl nagy, ennek ellenére szoktak bajok lenni vele.


Van igazság abban amit írsz, de ez messze nem ennyire egyértelmű, ahogy beállítod. Egyszerűen van az a határ, ami felett nagyon nem éri meg variátoros CVT-t csinálni. És azok az autók, amik 400-500 Nm-t képesek produkálni, az ez a kategória. Egyszerűen nem érné meg, olyan méreteket és anyagokat kéne használni, ami a végén kb többszöröse lenne költségben egy DCT-nek, vagy egy hidraulikus automatának.

2022. jún. 21. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!