Egy autó motorját hány napig lehet használni, úgy hogy nem kapcsolom ki?
Lehet nem egyértelmü a kérdés. :P
Úgy értem hogy pld. vannak hosszú utak mondjuk 1500 km és az egész úton igazából csak akkor áll le a motor amikor tankolni kell ill. pihenni, de van aki csak egyszer áll meg 20 percre.
Na de arra vagyok kiváncsi hogy pld. ha az autóval mennénk egyfolytában váltó sofőrrel, akkor a motor meddig birná leállás nélkül, mert csak le kell hülni a motornak valamikor. Egyfolytában nem birná sokáig.
Volt ilyen teszt. (úgy tűnik egy-két havonta előkerül a téma, már nem tuom hányszor leírtam) Még az internet előtti korszakban egy Toyota Corollát és egy Carina E-t váltott sofőrökkel megzavartak a százezer kilométeren keresztül a Rábaringen. Csak olajat és gumit cserélni álltak meg. Amúgy padlógáz. A motoroknak semmi baja nem lett.
Nem tudom honnan vetted a "motornak le kell hűlni" dolgot. A motor nem szeret hideg lenni. A legjobban nem szeret sűrűn felmelegedni, kihűlni. A létező legkellemesebb állapot az üzemmeleg állapot valahol kétharmad teljesítmény körül terhelve: Jól szivattyúzató az olaj, megfelelőek a szelephézagok, minden csapágy olajfilmen siklik, egyenletes a blokk és a hengerfej hőmérséklete, öröm és boldogság...
A következő olajcseréig. :)
20 ezres olajcsere periódussal és 60-as átlagsebességgel számolva 2 hét után jön el az olajcsere ideje.
Ha valakinek sok pénze lenne egy speciális próbapadhoz, és vennénk egy motorélettartamra szánt vezérműláncos, hidrotőkés motort, ahol a próbapadon ki lenne vezetve az olajkör, és két szűrővel meg lenne oldva, hogy üzem közben lehessen cserélni a kettő közül az egyiket, valamint az olajat is, akkor a motor a tervezett élettartama végéig biztosan elmenne egyhuzamban.
Mivel a legnagyobb kopást jelentő hidegindítások, és kis fordulaton nagy terheléssel történő (tulajdonos által motorkímélésnek gondolt) motorgyilkolások kimaradnak, ez az idő valószínűleg a közúti élettartam másfél-kétszerese lenne.
Magyarul kilométerre átváltva valahol fél- és egymillió kilométer között.
Északorosz területeken ahol télen simán van -50 fok, van hogy ősztől tavaszig le sem állítják.
Ha lehűlne, nem indítják be tavaszig többet.. főleg a dízelt.
A Zilnek alá tudtad tolni a lavórt amiben égett a fa hogy megmelegítsd a beledermedt motorolajat, a mai műanyag vackoknak nem fogod tudni mert elolvad a fele..
De itthon is volt nem egy tél amikor a buszgarázsban inkább ketyegtek reggelig az ikarusok, mert macerásabb a hidegindítás -20 fokbsan
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!