Miért nem használnak motorsportban Diesel motorokat?
F1, MotoGP, WRC, nascar , mindenhol csak benzines autók vannak.
Például az átlagos utcai TDI-k is sokkal erősebbek és gyorsabbak mint a benzinesek, mégis inkább csak a benzinesekből készül sport változat, például az M BMW vagy a GTI golfok.
Előszöris kétlem,hogy legyorsulnád a 318i-t, de ha mégis így van, akkor talán a tiéd kifejezetten jó állapotban van,a BMW pedig leharcolt. (Egyébként a 318i az kétliteres)
De tegyük fel,hogy igazad van: Akkoris egy feltöltött motort hasonlítasz össze egy szívóval.
Kérdező kevered a motorokat.
Jössz a turbós dieseleddel és beallsz a szivo kis kategóriás benzines mellé.
A tdi-det egy korábbi szívó motoros 1.6vti cívic a 160 lovával megeszi ha nem húzod fel úgy hogy széjjel füstöljon mindent.
Ha turbos ellen teszed be akkor már régen is pl lancer evobol volt 2.0 fuckin fast edition :) gyári kapható 340 lóerővel és még bírta tovább.
Egyszerűen gyengébb , undorító füstje van, vackabb gazreakcio.
A forma 1 ben szívó 1.6 is blokkokkal mennek. Ez a Diesel esetében olyan 45 lóerő lenne.
"Például az átlagos utcai TDI-k is sokkal erősebbek és gyorsabbak mint a benzinesek."
Ez nem igaz. :) Még szívó benzinesekből is sok van, ami erősebb mint egy TDI. :) Vegyük az általad említett 1.9 PD TDI legerősebb verzióját, ami 158le. Ehhez képest több olyan 1.6 szívó benzines van, ami ennél nagyobb teljesítményt ad le, ráadásul 10-15 évvel régebbi konstrukciók.
"A forma 1 ben szívó 1.6 is blokkokkal mennek."
Rosszul tudod. Évek óta turbósak azok a motorok! De most meg egy üzemórás versenymotort próbálsz meg olyan utcaival összehasonlítani, aminek fél millió km-t ki kell bírnia. Egy kikönnyített, csak párszáz, pár ezer km-t kibíró motor mért ad csodálkozásra való okot, hogy erősebb? Egy széria utcai 1.6 szívó benzines motor tud 100-110 lóerőt. Ez sem az F1 szint!
Igen, azonos köbcenti mellett, ha mindkettő turbós a benzines valamivel nagyobb teljesítményű, a dízel valamivel nyomatékosabb. Utóbbi normál utcai használatnál előnyösebb. Mert városban általában nem tiltásig kiforgatott motorral közlekedünk. Relatív alacsony fordulaton, kényelmesen elváltogatva is dinamikusan megy. A sportban viszont ez nem szempont. Ott a legnagyobb teljesítmény a döntő, nem érdekel senkit, ha ehhez üveghangon bőg a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!