Hengerfej sikolás és sport vezérműtengely esetén hogy tudom kiszámolni mennyi a pontos szelephézag?
Figyelt kérdés
Adott egy Skoda 136 os motor, 1.3 ohv, 1.5 mm-es sikolás és Gaál Sport tengely után megszünt létezni az eredeti szelephézag, most valamit elrontottam, vagy van rá megoldás, ez egy projectautó, csak értelmes válaszokat várok, előre is köszi!2021. ápr. 16. 08:10
1/10 anonim válasza:
Síkolásnak a világon semmi köze nincs a szelephézaghoz.Szelephézagot nem kiszámolni kell hanem beállítani.
2/10 A kérdező kommentje:
Oké, ez egy ohv motor, ami ugye nyomó rudas, 1,5 mm el közelebb került minden egymáshoz. A gyári érték nem jó
2021. ápr. 16. 14:15
3/10 crudy válasza:
Az meg van, hogy nyomorudas, de en igy se ertem. A szelephezagot allitani szoktak, tehat a gyari erteket nem kiszamoljak, hanem megadjak, annak kell lennie. Neked azt kell beallitani. Ha esetleg annyira lejjebb kerult a hengerfej, hogy nem tudod a gyarit beallitani az baj. De azert baj, mert sikolas utan vastagabb tomitest szoktunk a blokkra tenni. 1,5 mm egyebkent eleg sok. Ugye ez drasztikusan befolyasolja a loketterfogatot es a kompresszioviszonyt. Megrovidult az egester, beljebb nyitnak a szelepek... Nem a szelephezagon gondolkodnek hanem azon, hogy megvaltozott a motorod leglenyegesebb parametere.
4/10 anonim válasza:
#1-es vagyok, úgy van ahogyan a #3 is írja. 1,5 mm síkolással nagyjából eldobhatod a hengerfejet. Hengerfej tömítéssel 0,5 mm vastagság különbséggel szoktunk játszani, ez a fél mm is annyit tesz hogy vastagabbal be sem indul a motor, vékonyabbal még dolgozni is lehet.
5/10 A kérdező kommentje:
Akkor leírom, 1mm el nagyob kipuff és 2mm el nagyobb szívó szelep, egyedileg 1.5 mm es simkoláshoz legyártott hengerfej, írható computer, portolt henger fej, szelepzsebes dugattyúk, bronz szelep vezetők, lendkerék lekönnyítve, főtengely köszörülve, csapágyak kicserélve, 1.6 os injektor, minden gépműhelybe készült, a motor pöcc röff, de a szelephézag miatt nem tetszik a motor hangja, és a gyári értéken nem jó, mások is tuningolnak, nincs facebookom hogy kiírjam oda, eddig nem kaptam kielegítő választ, én himba marásra gondoltam, de lehet nem oldja meg a bajom. A skodások 2mm ert szoktak leszedni, ők vajon mit csinálhatnak, megy a motor, bitang pörgös, mocskosul menne, de nem ütöm meg mert a szelephézagra az istennek nem jövök rá, 0.2 a szívó, 0.25 a kipuff, mert aluminium a nyomórud, azonos arányba növeltem, ugyse jó, ja.meg van egy 4-1 es leömlőm, 50 es csővel, proexal a végén, Jules nagy skodás, de nem válaszol az emailre.
2021. ápr. 17. 21:33
6/10 crudy válasza:
Na így már más. Akik tuningolnak nehéz helyzetben vannak, mert vagy már más kitapasztalta ezeket a problémákat vagy rá kell jönni. A kérdés, hogy mi a baj? Ha nagy a szelephézag az istenért nem akar megszűnni a csattogás meleg motornál, ha kicsi, a veztengely odaver a szelepnek és azért csattog. Azért nem lett jó, hogy árányosan hozzá állítottad, mert a hőtágulás képletében a hőtágulási együtthatót a harmadik hatványra emeljük illetve bazi bonyolult lenne a modosított alkatrészek hőtáglását kiszámítani. Én próbálkoznék. Nem jut jobb az eszembe.
7/10 A kérdező kommentje:
Lehet kicsit értelmetlenül írtam ki,bocsi, csak a nagy izgalomba hirtelen így sikerült, nem kókány sufni tuning, m50b25 turboval nem volt ennyi baj, mint ezzel :)
2021. ápr. 18. 09:06
8/10 crudy válasza:
Igen réggi sorhatokat nem kell annyira faragni egy turbó miatt de aki csinálja, aki van olyan hülye, hogy belevág egy ilyenbe az élvezi a gondolkodás részét is. Én is élvezném és probálgatnék, gondolkodnék. Nekem m54b22 van és már nagyon csábít, hogy hozzá nyúljak. Egy skoda motort faragni nem lehet egyszerű és nincs hozzá iszonyat nagy irodalom mint a bmw-khez.
9/10 A kérdező kommentje:
Élvezem a gondolkodást, csak bosszantó, hogy egy ilyen alapvető folyamat fog ki rajtam
2021. ápr. 18. 13:05
10/10 A kérdező kommentje:
Amugy csinaltam már 22 es motort, 25 ös hengerfej került rá, m50ről, vanos nélkül, blokkot fel kell fúrni, Siófokon tudok profi embert, méltányos áron fúr, nekem 0.8 barral 2 éve üzembiztos, most kell lebontsam az egészet, megy műszakira lassan, utánna meg vissza az egész, de skodára valamit valaki találjon ki
2021. ápr. 18. 13:09
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!