Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ilyen rugalmatlanok a...

Miért ilyen rugalmatlanok a magyar jogszabályok az autóátalakításokkal, autótuningolásokkal kapcsolatban?

Figyelt kérdés

Én egyszerűen túlzásnak tartom, hogy már még egy hátsó ablak sötétítéshez, vagy egy utólagos nappali menetfényhez is papír, meg bejegyzés, meg műbizonylat, meg miafaxom kell. Vagy akár egy spoilerhez is, valaki épp most panaszkodik egy ilyen kérdésnél. De idesorolom a pl. típusidegen motort is, annak sincs hátulütője, mégis külön műsztakiztatás, stb. tehát sok macera

Úgy gondolom, olyan jellegű átalakításokat, amik nem járnak balesetveszéllyel, szabadabban meg lehetne engedni.

Ti mit gondoltok, szerintetek is? Jobb lenne, ha szabadabban lehetne tuningolni, meg barkácsolgatni az autókat - biztonságos határokon belül?



2022. jún. 12. 10:23
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
0%
Én azt nem értem, miért használsz trágár szavakat. A rugalmatlansággal teljes mértékben egyetertek.
2022. jún. 12. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
82%

A biztonsagos hatarok meghatarozasa a fo problema. A telepi tuningmajszter Beemves Jozsi szerint tok oke lenne onnantol az autorol 30 centire kilogo szarny is (hiszen a szarny onmagaban ugye nem veszelyes). A hatosag es foleg a jogalkoto igazabol az egyszerusegre ment ra: ami gyari es/vagy letezik gyari opcioban, az mehet, a tobbit majd akkor, ha rendesen lepapirozod.


A tipusidegen motornak szerinted nincs hatulutoje? Aha, csak vard ki a veget: amikor a dupla teljesitmenyu, de sem megfelelo futomuvel, sem fekrendszerrel meg nem tamogatott tuning-Golf nem tud megallni 160-rol a zebra elott, ott ki lesz a hunyo?


Tudomasul kell venni hogy az autozas nem jatszoter, a kozlekedes resztvevoinek jelentos resze (ertsd:99+%-a) nem versenyzo hanem egyszeru utazo. Ha orjongeni tamad kedved, driftelni, gyorsulgatni, gumit egetni, arra ott a versenypalya, oda nem kell forgalmi.

2022. jún. 12. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
78%

Az ilyen módosításokkal csak azoknak van gondja, akinek a leghalványabb fogalma sincs a témáról.

A te kijelentésed, miszerint: "idesorolom a pl. típusidegen motort is, annak sincs hátulütője" pontosan ezt bizonyítja a te esetedben is.


Egyébként a kérdésedben benne van a válasz, csak ugyebár nem tűnik fel, mert nem értesz hozzá.

"barkácsolgatni az autókat - biztonságos határokon belül?"

Autót BARKÁCSOLGATNI biztonságos határokon belül nem lehet. Aki "barkácsolgat", az nem autószerelő és nem tudja mit csinál. Biztonságosan csak az tud autóhoz nyúlni, aki ért hozzá. Az autószerelésnek nagyon sok olyan pontja van, amiről a hétköznapi embernek egyszerűen fogalma sincs, ezért hibás lesz a munka, kimegy az útra és másokat veszélyeztet.

Mondok egy példát: múltkor jött be hozzánk egy gyerek futóműállításra, nagyon jobbra húz a kormány. Azt mondja ő maga szereli. Hát több sem kellett, hozzá sem fogtam a futóműállításhoz, hanem csápos emelőre tettem átvizsgálni, mert tudtam nagyon jól, hogy bajt fogok találni és nem is kellett sokat keresgélnem. Toronycsapágy csere után a marhája lógó futóművel húzta meg a felső rögzítő csavart "amennyire tudta" egy egyszerű villáskulccsal. Ez édeskevés. Amint letetted az autót a lábára, azonnal volt egy 5mm-es lyuk a torony és a toronycsapágy között. Lógott az egész gólyaláb a helyén. Mert ő elintézte annyival, hogy "meghúztam amennyire tudtam", de azt nem tudta, hogy egyrészt az autó saját lábán állva kell meghúzni, ráadásul ellent kell fogni a szárnak, máskülönben elforog az egész. Normális lehúzás után az anya fölött a menetes szárból kb. 7 menet látszódott ki. Amikor bejött, akkor alig 2 menet látszódott ki. Tulajdonképpen feszültség nélkül az az anya bármikor lecsavarodhatott volna, onnantól pedig a jóisten sem fogja megállítani, amikor kiborul alóla a futómű.


Aki nem autószerelő és nem látja napi szinten, hogy milyen pokolian sok otthon "barkácsolt" autó közlekedik az utakon, amik NEM felelnek meg a biztonsági szabályoknak, azok ezt el sem hiszik. Éppen elég nagy baj az, hogy ezek az utakon vannak, mert sajnos ezt nem nagyon lehet korlátozni. A gyáritól eltérő módosításokat viszont lehet korlátozni. Ha szabad lenne a módosítás, akkor azokat ugyanazok a paprikajancsi balfaszok csinálnák meg, akik a javításokat is helytelenül végzik el. Ezek a módosítások már önmagukban is sok esetben kilógnak a biztonsági előírások alól és akkor most képzeld el azt, hogy még csak nem is normálisan van megcsinálva. Dupla veszélyforrás. Veszélyesen felrakott veszélyforrás.


Ezért tilos. És ezt így tökéletes. Akinek feltűnési viszketegsége van, azok menjenek a Kakucsringre gyökérkedni, oda nem kell műszaki engedély. A forgalomból maradjanak ki.

2022. jún. 12. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
87%

"Az ilyen módosításokkal csak azoknak van gondja"


Bocsánat, akarom mondani a módosítások TILTÁSÁVAL csak azoknak van gondja...

2022. jún. 12. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
81%
Szerintem meg még szigorúbb kéne, hogy legyen.
2022. jún. 12. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
76%

Jól van az így, sőt, még jobban kéne büntetni az illegális átalaíkítást. Ami neked fölösleges papírmunka, nekem szememet kiégetően vakító nappali fény, amit a barom este sem kapcsol ki.

Sokszor tapasztalom az utólagosan berakott LED izzókat. Ugye ez a legegyszerűbb átalakítás, mert csak izzócsere, mást nem igényel. Csodálatos, amikor konkrétan SEMMIT nem látok miattuk.


Minden más átalakítás is ugyanígy, közveszély okozása miatt van korlátozva. Pl. subri gyerek leülteti az autóját 5cm-re a földtől, aztán egy úthiba miatt átpattog elém...


Egyébként a hátsó üvegek sötétítése pont nem igényel nagy ráfordítást.

2022. jún. 12. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
2022. jún. 12. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
56%

Egyrészt kell a szabályozás, különben mindenki tákolna minden szart még jobban. Másrészt, aki pedig normálisan akarja csinálni, annak legyen meg a lehetősége. Nem az a baj, hogy kell műbizonylat, engedély, külön vizsga, hanem, hogy ez kb. kanosszajárás. Ültetett autóm van, kb. 50-60%-kal került többe az egész művelet (nem számolva az időráfordítást és a b/szogatást, amit kaptam érte), hogy papíros legyen.

Szerintem a német rendszer a jó, az USA féle, szinte bármit meg lehet csinálni is túlzás már.

A tuning nem a kispénzű emberek hobbija, aki megengedheti magának, hogy átépít, annak bele kell férjen a papírozás, csak lehessen is megcsinálni.

2022. jún. 12. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
64%
Biztos hogy kell ennyi, különben lenne még ettől is jóval több szar autó.
2022. jún. 12. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
0%

Szerintem egyszerűen buta a szabályozás. Az ellenőrzés minimális. A rengeteg hangos kipufogós motorost minden hatóság békén hagyja, legfeljebb vizsgára teszi vissza a gyárit, vagy ad pár Mátyást a vizsgabiztosnak. Amikor meg éjszaka lakóövezetben "Cruzolnak", sokan anyáznak, hogy aludnának, ha nem lenne háborús hangzavar.

Nem akarok álszent lenni. Nekem is volt hangos motorom, de praktikusabbnak tűnt a gyári kipufogó, mert hallottam a környezetemet.

Az, hogy 100-as skodák motorját 100 110 le-re "felhúzzák", 1.1 VW motorblokkot "átfűznek" 1.6-ra a karosszéria és a futómű érdemleges módosítása nélkül (ez alatt nem a vágjunk ki a rúgóból 5 cm-t értem), guruló életveszéllyé teszi a járműveket. (A skodából egy emberkedés közben ki is esett a motor).

Az, hogy az autót kicsit lehessen esztétikailag és műszakilag "tuningolni" azt fontosnak tartom, mert van, akinek van rá igénye. Az érdekes, hogy motorok átalakításával foglalkozó szomszédom Németországban veszi a kétkerekűeket, ott is papírozza az átalakítást, majd honosítja. A magyar eljáráshoz képest megéri a 2-3 szori szállítás.

Hogy hol vannak az észszerű határok nem tudom, de talán egy egységes EU szabályozás egyszerűsítené, átláthatóbbá tenné a folyamatot. Ha ez megvan, akkor lehetne - és nagyon kellene is - szigorúan ellenőrizni a szabályok betartását. A személyes vesszőparipám a hangos kipufogó és a vakító világítás. Ezeket akár ma is el lehetne kezdeni büntetni.

2022. jún. 14. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!