A PDtdi motorokból melyikek a nem "alap konstrukciós hibásak"?
úgy tudom, hogy a 2.0 bol rossz némelyik, de az 1.9 és a 2.0 BKD és AZV motorkódosak nem olyan rosszak.
A " minden PD egy szar, nincs kivétel" kommentek kíméljenek.
Amíg a többi gyártó a kilencvenes évek végén már a Common-Rail (közös nyomócsöves) rendszeren dolgozott, a Volkswagen külön utakon járt és létrehozta a PD TDI rendszert (Pumpe-Düse). Ennek a megoldásnak a lényege, hogy adagolófúvókás rendszeren keresztül rendkívül magas, 2000 baros maximális befecskendezési nyomáson juttatják a gázolajat közvetlenül az égéstérbe.
A nyomást hengerenként, közvetlenül az adagolófúvókában hozza létre a rendszer, ezért nincs szükség magasnyomású szivattyúra. Az 1.9 PD TDI motorok rendkívül megbízhatóak, takarékosak, egyszerű a javításuk és viszonylag könnyű szakembert találni, aki ért hozzájuk. Mivel rengeteg VW-Audi-Škoda-SEAT típus alap dízelmotorja volt hosszú időn keresztül, ezért bontottan könnyen és olcsón juthatunk alkatrészhez.
De nagyon tisztelni kell 90 000 kilométerenként cserélendő vezérműszíjkészlet csereperiódusát, mert ezt a szíjat terheli a PD TDI elemek hajtása is, amelyek 2050 bar maximális befecskendezési nyomást állítanak elő. Esetenként a hengerenkénti PD-fejek rugós része széteshet és az előszállító tandemszivattyú is elromolhat. További hibalehetőségek ebben a cikkben. A PD TDI motorral szerelt gépkocsik többsége túl van a 400-500 ezer kilométeren (még ha a kilométeróra mást is mutat) és még mindig megbízhatóan üzemelnek. De az 1,9 PD TDI igazolt megbízhatósága nem érvényes az 1968 köbcentis 2,0 PD TDI-re, főleg a Siemens-üzemanyag-ellátásúakra, amit a motorkód alapján tudtok azonosítani!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!