BMW 120d, golf5 2.0tfsi gti, alfa mito/giulietta 1.4tjet, egy dinamikusabb autó kellene, ezek közül melyik megbízhatóbb alap esetbe ? Gondolok itt a motorra stb, 2005-2011kozotti autók
Ha ötajtós akkor Giulietta, ha elég a három, akkor Mito!
1.4 t-jet!!
Hát... azt mondanám, ha a legkevésbé szart akarod, akkor golf.
Mondom bunkó béjemvésként.
A BMW 20D motorja 2005-2007 között M47-es motorkóddal nagyon jó és megbízható a világból kimegy, cserébe viszont csak 163 lóerő! Nem mondom, hogy lomha, de én pont egy 2.0TFSI-re cseréltem az ilyen motoros 3-asom, hát ég és föld! A 2008 utáni N47-es motorkódú viszont eléggé problémás, főleg a láncszakadás ami nagyon veszélyes!
A 2.0TFSI ami az 5-ös Golf GTI-ben van ebben a korszakban eléggé betegágy volt, vagy ha jobban tetszik foglalkozós!
Ez a motor alapvetően nagyon jó csak kb a 3. generációra javították ki az összes típushibáját ami olyan 2012-2013 környékén jött ki!
Nekem ugyan egy 2014-es autóm van ezzel a motorral tehát a 3. generációs, és erősebb is mint a Golf 5 GTI-ben lévő változat, de dinamikában össze sem hasonlítható a 20D motorral!
Az Alfa-kat nem ismerem, így arról nem mondok véleményt!
“2008 utáni N47-es motorkódú viszont eléggé problémás, főleg a láncszakadás ami nagyon veszélyes!”
Nem is a szakadás lenne a gond, mert ha tudod tapasztalatból hogy mikor szakadnak, akkor idő előtt cseréled.
A nagyobb baj az, hogy megeszi addigra a kereket a főtengelyen, ami csak a tengellyel együtt cserélhető, mivel az elején egy anyagból volt vele. Nem tudom később módosították-e.
“ Mert én probalgattam dízelt és turbó benzinest is, nekem a dizel meg majdnem erősebbnek is tűnt”
Nyomatékosabbnak tűnt egy rövid ideig.
Ha megnézed egy diesel görbéjét felmegy a benzines fölé, azon a ponton azt érzed, hogy mekkorát húz. Egy benzines, főleg sok szelepes, meg nem húz talán akkorát, viszont azt majdnem 2000-től 6000-ig.
Volt itt egy vallási háború erről, de a végén az jött ki, hogy pl. egy 180 lovas diesel meg egy 180 lova benzines kb 0-100ig vagy negyed mérföldön nagyon hasonlót produkál összességében.
#5-ös vagyok!
Golf GTI-m soha sem volt, most egy Audi S1-esem van ami ugyanezzel a motorral van szerelve csak kicsit erősebbre hegyezték lévén, hogy az Audi mindig is feljebb volt pozicionálva házon belül.
A lényeg az én kocsim 231 lóerő 370nm nyomaték összkerék hajtás, és ehhez van 1300 kg súly, tudom gonosz ezt összehasonlítani a 320D-vel de akkor is ég és föld! Ez a kocsi olyan, hogy így nyomod a gázt és kapaszkodsz mert minden tartományban húz.... és úgy érzed nem fogy el!
De nyilván a dízel BMW-m 8.3-at tudott százon, ez meg 5.9-et nagyon nem mindegy!
Én egy 120d-t vennék a fenti listából.
Szerelőként azt mondom, hogy egy jól karbantartott M47-el az alapokon kívűl kb semmi gondod nem lesz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!