Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az igaz, hogy a MOL benzinnek...

Az igaz, hogy a MOL benzinnek kevesebb a CO2, károsanyag kibocsátása?

Figyelt kérdés
2022. jún. 5. 17:11
 1/5 anonim ***** válasza:
80%

Nem a benzinnek van károsanyag-kibocsátása, hanem a motornak.


Ez az adalékolással kis mértékben befolyásolható (bár mindenképpen függ a motortól is), ha erre ment rá a MOL az EVO-val, akkor lehet, hogy 1-2%-kal kisebb a károsanyag-kibocsátása egy motornak azzal, mint egy adalékolatlan benzinnel.

2022. jún. 5. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Mint minek?

Másrészt a szén-dioxidot leszámítva a többi károsanyag-kibocsátás mértéke adott üzemanyagmennyiség eltüzelése esetén nagyon erősen a motor konstrukciójától függ.

2022. jún. 5. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Max a kéntartalma alacsonyabb. Pl az ukrán benzin a sok kéntől olyan büdös.
2022. jún. 5. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nem.
2022. jún. 5. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nem igaz. A benzin az benzin, a motorbenzinek elég sok összetevőből állnak, akadnak köztük gyűrűs szénláncú széndhidrogének is, de ez mindegy. A lényeg a tökéletes égéshez (amikor a kipufogógázban sem oxigénfelesleg, sem elégetlen szénhidrogén, sem szénmonoxid nincs) a benzin és a levegő 1:14,7 arányú keverése szükséges. Nem térfogat, hanem tömegarány. Sztöchiometrikus aránynak nevezik. Ilyenkor az elméleti tökéletes motor csak széndioxidot és vízgőzt ereget magából. Ezt a tökéletességet próbálják a tervezők közelíteni, de a szennyezés a motoron múlik, nem a benzinen. Egy kilométere hány gramm CO2 keletkezik, az a jármű gördülési ellenállásán, a karosszéria légellenállási együtthatóján, a hajtáslánc belső veszteségein, és a motor hatásfokán múlik. Nem a benzinen.


(mellékszál: a környezetgyilkosnak kikiáltott óriás hajómotorok a létező legjobb hatásfokúak a dugattyús belső égésű motor műfajban, nem ritkán 50% körüli hatásfokkal. Ott a szemét üzemanyag magas kéntartalma a legfőbb szennyező, és az, hogy ezek a motorok üzemszerűen égetik a kenőolajat, hogy a motor élettartama kibírja a hajó élettartamáig. (minden munkaütemnél kapnak pár köbcenti kenóolaj-spriccet a dugattyúgyűrűknél a hengerfalak, és a lehúzás messze nem tökéletes, jelentős része elég)

2022. jún. 5. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!