Autópályán 130-as tempó véleményed szerint mennyire árt egy ezres, régi, de jó állapotú Swiftnek?
22 éves, motorban 88e km, az autó nagyon jó állapotban van.
Kb. 160km/h a vége, 120-130-nál 5.ben rálépek a gázra, még gyorsul. Fogyasztás 120as tempó körül használva magyar benzinnel kb. 6 liter. Akinek volt ezres swiftje, mennyivel használta pl pályán?
GPS-el nézted a 120at? mert ha úgy eszik 6 litert az nagyon jó.
130-nál már bőven 4e felett forog, inkább 4500-at.
Nem, a sebesség kijelző órán, de kb legalább 5el többet mutat a gps-el mérthez képest. Ma jöttem haza külföldről vele, legalább 1000 km belement, gond nem volt vele, tette a dolgát, 120-as tempó körül használtam, volt higy 130 is, lejtőn 140. Érdekes, de viszonylag erősnek éreztem egy ezreshez képest ilyen tempónál, gyorsításnál. Szerintem kiégett, kitisztult a rendszer, és akár erősebb, fürgébb, talán még a benzint is jobban hasznosítja.
Ma megnéztem mennyit megy az autó max sebességgel, meg akartam tudni. Nem sokáig használtam így, max 3 percig. 4-esben 160ig ment kb, 5-ösben 158-nél nem nagyon ment tovább úgy rémlik. Az út hosszú volt, de lehet meglepő, nem kényelmetlen a suzuki ülés, teljesen jó, mondjuk nem vagyok 190 cm. Menetzaj volt, de azért is, mert parasztklíma van csak, vagyis ablak/ablakok le nagy tempónál is :D
Jaj, ezek a dumák... 4500...túlforog, hú most mi lesz.
Egy ilyen kis motor ott kezd el kb. élni. valahol 6500 körül tilt, 5500-ig simán lehet hajtani. A 6500 is csak egy beállított érték, maga a blokk 8-9000-t simán kibírna, szóval van benne tartalék.
Sokkal jobban árt az a bizonyos félreértelmezett "kímélő" autózás, hogy 1800-nál felvált valaki, és utána 1200-as fordulaton erölteti, aztán csodálkozik hogy nem megy az autó, de azért mégis sokat fogyaszt.
4500 az még egy teljesen normális üzemi fordulatszám, 130-tól semmi baja sem lesz. És akkor is autóztak az emberek, amikor ezek a hárombetűs szarok még ki sem voltak találva, mégis túlélték.
Nekem a hosszú váltós 1.8T-m forog 3500-at 140-nél.
Az 1.0 swiftnek nagyon rövidek a fokozatai, szóval szerintem az bőven 4000 felett lesz 130-nál.
Egyébként ha van benne megfelelő minőségű és mennyiségű olaj, akkor nem hinném, hogy gondja lenne tőle.
" Az út hosszú volt, de lehet meglepő, nem kényelmetlen a suzuki ülés, teljesen jó, mondjuk nem vagyok 190 cm. Menetzaj volt, de azért is, mert parasztklíma van csak, vagyis ablak/ablakok le nagy tempónál is."
Nem az ülésekre értettem elsősorban a kényelmetlenséget. Felhúzott ablakokkal sincs síri csend 130-nál egy ilyen Suzukiban. Menni megy egy ilyen relatív kis motor is, hiszen nem nagy és nem is nehéz a bódé.
Amíg az embernek nincs viszonyítási alapja, megszokja és úgy van vele hogy teljesen jó ez. Egyszer ha átülsz egy mai autóba, akkor megy majd a csodálkozás, kb űrhajónak fog hatni. Egyrészt a csendessége. Másrészt a kis Suzukinak az egyenesfutása sem a legjobb nagy tempónál. Persze aki azt szokja meg, nem is tud róla hogy mennyivel jobb is lehetne, nem is érti, hogy miről írok. Nekem is volt régi, gyenge autóm, vezettem sok alsó kategóriás fapad cégautót, furgont, így tudom miről beszélek. Most csak egy 2018-as alsóközép kategóriás autóm van, de nem alapmotorral, elég jól felszerelve. Biturbós motor, hangszigetelt üvegezés. 130-nál 2300-as motorfordulat mellett alig hallani valamit a motorból, inkább a gördülési és némi szélzaj jön be a hangszigetelés ellenére. De ez sem vészes. Normál hangerővel simán lehet beszélgetni.
Lehet hát. Hangos lesz de bírják ezek.
Én mondjuk 100-nál nem mentem gyorsabban a gyári méretű abroncsokkal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!