Mennyire árt egy autónak ha kipróbáljuk a végsebességét?
Lada Samara 1500, 5-ös váltó, 75LE. Autópályán folyamatos haladás, 75km-en keresztül (óra szerint 150-160km/h). Átégett a hengerfejtömítés a 2-es és a 3-as henger között. Valamelyik dugattyúgyűrű eltörhetett, vagy főtengely/hajtókar csapágy hiba. Másnap minden gyorsításnál becsilingelt a motor.
2001-es Opel Vectra B, X20DTH, 101LE
Autópályán 75km-en keresztül az óra szerint 180-190km/h. A hűtővíz felment 110 fokra, más egyéb nem történt vele. 110 fokos hűtővíz a gyártó szerint még jó.
2012-es Opel Insignia Cosmo, A20DTH, 160LE, óra szerint 234km/h, éppen csak megugrotta.
Általában a gyártok a motor folyamatos teljes terhelését / végsebességen történő haladást max. 15 percben határozzák meg.
Az átlag utcai autók végsebességéhez szükséges teljesítmény jóval kevesebb, mint amennyit az adott blokkból ki lehet préselni. Alegtöbb ilyen "bevásárlókocsi" 6000-7000 között korlátoz, azt pedig bármeddig elviseli, ha van kenés és hűtés.
1993-as Corsa-B 45LE, kicsit lomha volt, és kelletlen. Bp-Győr oda-vissza, negyedikben, padlógázon, 145-150 között. A kúra után fürgébb lett egy kicsit.
2003-as Suzuki Ignis, sík úton 170, negyedik fokozatban. Ötödikben nincs elég erő, hogy elforgassa idáig. A motor jól viselte, de ez a kereken billegő telefonfülke jellegű futómű és a nem túl erős fék nem erre való. 140-nél nem nagyon akarsz gyorsabban menni vele.
Az M3 gödöllői hosszú lejtőjén 180, de az már orosz rulett volt több golyóval, életveszélyes.
Egyébként tartósan sem káros. Link nincs, az internet előtti korban (aki már olvasta, elnézést, most írom be kb. tizeszerre) a Rábaringen egy Toyota Corollát és egy Carina E-t hajtottak meg 100.000 kilométeren keresztül. Váltott sofőrökkel, több hétig padlógázon.
Csak olajat és gumit cserélni álltak meg.
A motoroknak semmi baja sem lett.
Toyota, 1985, ~150le, 5 sebesség. Egyszer kipróbáltam mennyit bír. Óra szerint 235, GPS-el mérve 222km/óra. 190-ig jól gyorsult, utána már lépésben. Ekkor már 7200 körül pörgött. 7800-nál szabályoz le, szóval nagyobb teljesítménnyel még bírt volna valamennyit, de így a légellenállás miatt ennyit tudott.
Egyébként ritkán megyek vele 160 felett. 110-130 között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!