A common rail rendszer előtt hogyan működtek a dízelek?
Ugye ezeknél már nagynyomáson történik a befecskendezés, a turbó nagy nyomáson nyomja be a levegőt.
És régen a common rail rendszer előtt hogyan működtek? Az injektor éppen hogy csak bespriccelte az üzemanyagot a szelep meg önmagának szívta be a levegőt?
Nem ártana olvasnál róla valamit, mert elég jól le van írva.
Adagoló volt és az hengerenként nyomta be az üzemanyagot.
Kb 170-200 bar-ral.
Ott is volt porlasztócsúcs, az is olyan mint az injektor.
A motor szívta a levegőt nem a szelep, pont úgy mint a mostani szívó motorok.
Nem a turbó alít elő nagy nyomást hanem a nagy nyomású üzemanyagszivattyú.
A turbó a motort lélegezteti.
Nem attól lesz cammon rail rendszerű egy diesel motor hogy turbófeltöltésű vagy atmoszférikus (szívó). Az csak a motor levegő ellátottságát biztosítja különböző módon.
A régi adagolós motorok pár száz bar nyomású üzemanyagrandszerével szemben a közös tüzelőszer csatornás (cammon rail) motorok több ezer bar üzemi nyomással bírva fecskendeznek be, ezáltal tökéletesebb égés jön létre.
Az üzemanyag ellátó rendszer béli különbözőség a fő ismérve a cammon rail motoroknak.
Jaja, nekem az öreg adagolós dízel mercimben 115 barosak a porlasztócsúcsok.
A turbósnál már 130 barosak voltak, de a turbó is csak +30 lovat dobott a teljesítményen 2500ccm mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!