Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A common rail rendszer előtt...

A common rail rendszer előtt hogyan működtek a dízelek?

Figyelt kérdés

Ugye ezeknél már nagynyomáson történik a befecskendezés, a turbó nagy nyomáson nyomja be a levegőt.

És régen a common rail rendszer előtt hogyan működtek? Az injektor éppen hogy csak bespriccelte az üzemanyagot a szelep meg önmagának szívta be a levegőt?



2022. máj. 23. 11:09
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem ártana olvasnál róla valamit, mert elég jól le van írva.

Adagoló volt és az hengerenként nyomta be az üzemanyagot.

Kb 170-200 bar-ral.

Ott is volt porlasztócsúcs, az is olyan mint az injektor.

A motor szívta a levegőt nem a szelep, pont úgy mint a mostani szívó motorok.

2022. máj. 23. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
2022. máj. 23. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem a turbó alít elő nagy nyomást hanem a nagy nyomású üzemanyagszivattyú.

A turbó a motort lélegezteti.

2022. máj. 23. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
#3 De úgy értm hogy a turbó nyomja be a levegőt s nem szívja, nagyobb mint a légköri nyomás.
2022. máj. 23. 14:09
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
De a turbó is nyomja be a levegőt és ez nagyobb nyomás mint a normál levegőé.
2022. máj. 23. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nem attól lesz cammon rail rendszerű egy diesel motor hogy turbófeltöltésű vagy atmoszférikus (szívó). Az csak a motor levegő ellátottságát biztosítja különböző módon.

A régi adagolós motorok pár száz bar nyomású üzemanyagrandszerével szemben a közös tüzelőszer csatornás (cammon rail) motorok több ezer bar üzemi nyomással bírva fecskendeznek be, ezáltal tökéletesebb égés jön létre.

Az üzemanyag ellátó rendszer béli különbözőség a fő ismérve a cammon rail motoroknak.

2022. máj. 23. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Jaja, nekem az öreg adagolós dízel mercimben 115 barosak a porlasztócsúcsok.

A turbósnál már 130 barosak voltak, de a turbó is csak +30 lovat dobott a teljesítményen 2500ccm mellett.

2022. máj. 23. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Nos, a CR és PD motorok úgy terjedtek el a mainstream közbeszédben, hogy magasnyomású rendszerek, mivel 1000 bar felett is tudnak befecskendezni. Azt gondolná az ember, hogy a régi adagolósok kis nyomáson működtek. Nos pl egy VW féle 1.9 TDI adagolós rendszere 200 barral tud befecskendezni. Nem tudom mennyire vagy tisztában ennek a jelentésével, de 200 barral ölni lehet, eszméletlen nagy nyomás már az is. És léteznek turbós - adagolós dízelek is, nagyon sok. Mondok egy példát, pl a VW/Audi hírhedt 2.5 TDI V6 motorja is adagolós, pedig az már egy viszonylag modern motor, még Euro 4 is volt belőle.
2022. máj. 24. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!