Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek a hidroaliku...

Mi a véleményetek a hidroalikus rendszerrel működtetett motorkerékpárrol?

Figyelt kérdés
Ugy értem, hogy ha lehetne ilyet barkácsolni pl a fogaskerekes váltó helyett, helyere beépitenenk egy szivattyút meg mindent ami kell. Pl egy 50es 2T vagy valami 4T motorba. Milyen lenne, teljesitmenybe, nyomatekba, egy fogaskerekessel szemben? Nem automata váltos változatra gondolok, hanem hogy a bal lábnál a váltokar lenne egy folyto szelep állitoja es ha lefele nyomnánk akkor gyakorlatilag mintha lefele váltanánk, csak ugye itt nem szekvenciális válto lenne x fokozattal hanem ugye vegtelen sok sebesseg szelep állásátol függoen.

#motorkerékpár #Hidrualika
2016. aug. 27. 09:40
 1/6 anonim ***** válasza:

Amit kitaláltál rendszert, elég gyenge hatásfokkal működne és a kezelése sem lenne olyan egyszerű.

Nézz utána a Fendt megoldásának, ha érdekel a téma: [link]

2016. aug. 27. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Használtak már ilyet: a Yamaha 2-Trac kétkerék-hajtásánál az első kereket hidraulikus úton hajtották. Arra a célra nagyon jó volt, mert az össze-vissza mozgó első kerékhez mindig elért a tömlő, át is tudott vinni kellő nyomatékot, de arra már nem volt jó, hogy csak ez, önmagában vigyen egy motort. A hagyományos fogaskerekes-láncos erőátvitelnél nehezebb, nagyobb helyigényű és több karbantartást igényel, a hatásfoka pedig rosszabb.
2016. aug. 27. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 gebasz1 válasza:
Gyakorlatilag hidromotorra gondolsz amelyben benne van az azt meghajtó szivattyú is .Mezőgazdasági technikákban léteznek ilyenek de induláskor van némi súrlódási veszteség, amely fékezéskor viszont jól jön .Előnye a "végtelen fokozatszám" ,gyorsulásra jobb lenne , nyomatékra milyen lenne az a hidromotor kialakításától függene, az biztos maga a szerkezet meghajtása több energia kell mint a fogaskerekes váltóhoz.
2016. aug. 27. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 akos127 ***** válasza:

Ez a megoldás abszolút nem lenne új. Ez elozo válaszok is helyesek.

Én is sokszor gondolkodtam már ezen, és már régen terveztem is hasonló rendszereket.

Még a kuplung a legmegoldhatóbb legegyszerűbb egy feloldó szeleppel.

De, sajnos a súly sokkal nehezebb és sokkal komplikáltabb rendszer, nem beszélve a sokkal drágább előállítási költségek miatt teljesen képtelenné teszi felvenni a versenyt a fogaskerekes váltó ellen.

Régen az autó motorban (korai 70-es években bemutattak egy egyedi gyártású oldalkocsis motorkerékpárt ami hidraulikás rendszerrel volt meghajtva a hátsó és az oldalsó kerék.

Azért örülök hogy ezen gondolkodsz, az mindig jó!

De feltétlen nem kismotorhoz való a dolog. Min. 350 és nagyobb.

2016. aug. 28. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 akos127 ***** válasza:

Talán még annyit hogy a mai CVT Continuously Variable Transmission (ami magyarul: állandón variálható váltó) a mai robogókon és már nagyobb motorokon is megtalálható kiváló megoldás automata motorkerékpárhoz. Lásd Aprilia Mana 850.

Nagyon jól bevált dolog a kis motorokon, olcsó és nem túl szerviz igényes, hacsak nem egy agyon bonyolított vezérlo rendszert kitalál egy gyár hozzá mint az Aprilia Mana esete. Az ötlet ugyan briliáns de ha baj van vele, rettenetes gonddal tud járni, otthon félig javíthatatlan.

2016. aug. 28. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Oké, köszönöm a válaszokat. Végeredményben ez a CVT tényleg megvalósíthatóbb, mint amin én gondolkodtam. Már csak egy CVT kellene ami méretre megfelelő, beépíthető. :))
2016. aug. 29. 20:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!