Már az összes kamion automata?
#11 szerintem amennyit lenyom egy verseny (és nem egy kör...) alatt egy forma1-es autó azt a terhelést simán fél millió km alatt érné el egy kamion. Tekintve hogy baromi alacsony fordulaton dolgoznak, és minden elemük túl van tervezve, így simán megoldható lenne egy olyan cvt váltó ami elbírná. Csak nem lenne gazdaságilag hatásos, mert qrva sok pénz egy új technológiát kifejleszteni, ami lehet nem jön be, mert mondjuk rossz lesz a fogyasztás. Utána olvasva a dolognak találtam tankokat, mozdonyokat amik valaha gyártásba kerültek és cvt (vagy hozzá hasonló) váltókat használtak, de amúgy mi van a buszokkal? Ott is van nyomaték bőven, és azok sem sima robotizált kéziváltót használnak, ha nem is cvt de valami olyan váltót ami szinte azonnal vált sebességet megszakítás nélkül
Az meg hogy infrastruktúra alapköve hogy az istenbe jön ide? :D
"Na meg a kamionok váltói olyanok hogy van vagy 15-20 fokozat"
Jó lesz az 12-13-nak is.
"Amugy egyes gyartok, pl Volvo,,Mercedes nem is arulnak manualis valtos kamionokat"
3 hónappal ezelőtt vette át a cég az új Euro 6-os Volvokat. Mind manuál váltós. Rönkszállító, szóval a hegymászás miatt muszáj.
#15
Az erdőben nem is a 100 tonnák miatt kell a manuál váltó.
B*szhatod a kúszó fokozatot, mikor egy sártengeren vagy egy hatalmas kiterjedésű pocsolyán az erdő közepén kell átvinned a teherautót. Ezekért a helyzetekért kell a manuál.
a kúszó fokozat elindulásnál vagy finom manővereknél jött jól (legalábbis amilyen kamionokkal én dolgoztam)
a saras területeken a termőföldeknél sok szart nem ért.
bár a mai modern automatákat nem ismerem, évek óta nem teherautózom
#17 scanianak van pl olyan opcioja hogy van benne kuplung pedal de ha nem hasznalod akkor sem lesz semmi, mert sima automatakent uzemel, ha a kuplungot benyomod vagy csusztatod akkor ugy mukodik mint egy manualis valtos, gondolom valami elektromos kuplung nem az a “hagyomanyos”.
De ha arra gondolsz hogy elakadsz a sarban es hintaztatni kell, pl a Mercinel de sztem tobbinel is van “hintaztato” gomb, ami pont erre van, nem tudom mennyire hasznos, illetve van a gyartoknak olyan extraja mint a Man hydrodrive, Renault optitrack, a volvo meg mercedesnek is van ilyenje csak nem jut eszembe a neve, az elso tengelyt is meghajtja de hidraulikusan es amikor bekapcsolod csak, vagyis osszkerekes lesz a vontato. Sot, egyes potkocsikra is lehet ilyet rakni es akkor azok meg toljak a szerelvenyt. Szoval szerintem megintcsak nem indokolt a manualis, ha leteznek ilyen megoldasok, habar az igaz hogy sokkal dragabbak lehetnek ezek mintha csak pusztan manualist venne az ember. Vagy csak rakjon fel egy jeglancot az ember (az a holanc aminek a vege olyan mint a szoges drot). Illetve eszembe jutott meg egy okos dolog, a Robsondrive [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!