A modern turbódízeleket valóban meg kell huzatni néha?
Figyelt kérdés
A változó geometriás turbó miatt mondják, hogy néha meg kell huzatni hogy ne legyen leragadva a geometria.
Ez igaz?
2022. máj. 18. 16:02
1/3 anonim válasza:
Leragaszt a korom a dízelben mindent egy idő után, főleg ha sokat futott, rossz porlasztókkal.
Minél több a km, annál több az ilyen hiba.
2/3 anonim válasza:
Semmilyen autónak nem árt, ha néha meg van húzatva, "ki van kormolva". Még ha nem is használ, ártani nem árt, szóval szerintem mindenképp érdemes egyszer-kétszer odaszúrni neki/nem használni a legfelső sebességet egy darabig.
3/3 anonim válasza:
17 éves CR-dízelem van, változó geometriájú turbóval 351.000km-rel. Külön "meghúzatni" nem szoktam, csak normálisan használom. Értem ez alatt, hogy nem 1500-as fordulaton váltogatom el pár km-es városi utakon tötymörögve. Azaz külön kikormolás céljából pörgetni nem szoktam, csak nomrál módon használom. Ha dinamikusan ki kell lőni, nem érzem úgy, hogy fáj a motornak a 3000-3500-as fordulat sem. 1500 alá nem igen engedem a fordulatot. És nem csak városi használattól jött össze ennyi km, tehát időnként hosszabb úton is járok autópályán. Eddig soha semmi gondom nem volt a turbóval. Ez is és az EGR is gyári bontatlan, pucerálni soha nem kellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!