Lehet egy dizeles autót is használni rövid távokra?
...úgy, hogy ne legyen baja a különböző alkatrészeknek.
Elég odafigyeléssel meg lehet hosszú távon is tartani egy dízel autót, akár ha csak rövid távokra is használja az ember?
Dízel = hosszabb távokon sokkal jobb fogyasztás mint egy benzinesnek. Cserébe megvan az esély arra, hogy elromoljanak időnként olyan, drágább alkatrészek amik egy benzinesben nincsenek, de valszeg még így is jobban jössz ki az ingázás esetén a dízellel.
Benzin = Egyszerű, faék konstrukciók, rengeteg népautó van amit minden egyes utcában meg tud valaki szerelni. Ha nem vagy teljesen debil akkor olcsón fenntartható. Cserébe alacsony fordulaton kb halott az autód, ha meg forgatod akkor a dízelhez képest a gatyád is lezabálja. A rövidebb városi utakat jobban bírja, bár kifejezetten a benzinesnek sem ajánlott. Tulajdonképpen akármilyen autód is van, az a minimum, hogy ha beindítod akkor menj legalább annyit, hogy üzemmeleg legyen a motor.
Ha az miatt aggódsz bármilyen autó esetében is, hogy túl rövid utakra kell, akkor valószínűleg neked nem kell autó.
Bizonyos típusokat lehet, bizonyos típusokat nem. Attól függ, konkrétan milyen elven működik az a dízelmotor.
Van egy 2003-as 1.3crdi hyundai accentünk. Szalonból vettük, azóta is megvan.
Csak 1 személy használja a családban, és napi munkába járáshoz van használva, 5km-es távra.
Talán havi 1x, de van hogy annyiszor se, megyünk vele esetleg egy “hosszabb” távot, mondjuk vásárolni, vagy Balatonra, rokonságba, stb.
160.000km van a majdnem 20 éves autóba, és motorikusan konkrétan semmit nem cseréltünk rajta.
A váltó már szorul, a futómű is kopog, meg szarrá van rohadva az autó, de motorikusan hibátlan újkora óta. Mondjuk évente cserélünk benne mindig olajat, akkor is, ha csak 3-4 ezret ment el…
Illetve van egy 320d is a családban. Pénztemető autó, de motorikusan annak sincs baja és nem is volt soha.
Elég kattogó traktor hangja van ugyan, meg drága szintetikus olaj kell bele, de az is Bp-en belül van használva már 6 éve. Illetve egy cikk is volt ezzel kapcsolatban, hogy bizonyítottan jó a 320d 204d4 motorja, ami még nem részecskeszűrős. Vannak példák rá, hogy városon belül tettek bele egyesek többszázezer km-t és bontatlan a blokk a mai napig.
Aztán ott az érem másik fele is, vannak motorok amik széthullanak 100-150 ezer km között, akár a benzinesek is.
Carerként dolgozok, évek óta egy dízeles corsám van, napi 25-30 alkalommal indítom be és állítom le, van hogy 3 percet megyek vele két ügyfél között, van hogy 13at.
Eddig szerencsére semmi baja.
127ezer miles van benne, nem tudom az hány km
'Inkább javarészt hoszabbb utakra, de időnként "rövidezés", városi forgalom is lenne.'
erre tökéletes a dízel
önmagában a rövid táv amúgy nem árt neki, csak a DPF regenerációs ciklusát gátolja. Viszont, ha mész 1-2 hetente 1,5 órás utakra a motor leállítása nélkül, akkor ez a probléma elhárítva
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!