Ha az EGR szelepet légmentesen lezárják egy odahegesztett lemezzel akkor a káros anyag kibocsátás hogyan alakul?
Nő. Az EGR nem egy működési berendezés, hanem pusztán károsanyagkibocsátás csökkentés a feladata. Bizonyos szempontból hasonlít a részecskeszűrőre. A részecskeszűrő feladata is ugyebár az, hogy a károsanyagok egy részét elégesse. Az EGR ugyanezt csinálja. Azzal, hogy a kipufogógáz egy részét visszaforgatják az égéstérbe, a károsanyag egy része elég az égéstérben. Ha levakolod az EGR-t, akkor egyszerűen átugrod ezt a lépést és a károsanyag érintetlenül távozik, azaz megnő a mérhető mennyisége a kipufogócső végén.
Hogy mekkora mértékben... hát, mihez képest? Mit nevezünk kicsinek és nagynak? Ez így értelmetlen, maradjunk egyszerűen csak annyiban, hogy nő.
Az autószerelő aki észlelte ezt, azt mondta hogy nem lesz befolyással a műszaki vizsgára.
99-es évjáratú, 1.9TDI. Ha jól emlékszem Euro4-es.
Ha ennyire jelentéktelen a mértéke, akkor mi szükség van rá?
"Ha ennyire jelentéktelen a mértéke,"
Ezt te honnan szeded hogy jelentéktelen?
Ha a kibocsátás mondjuk 10, és ez nálad 11 lesz akkor már bukta van.
Pedig jelentéktelen!!
Műszakin nem nézik a kipufogógáz összetételét. Füstölést mérnek. Nem kell lefizetni a vizsgabiztost, simán átmegy, mert füstölni nem fog jobban.
Az egr szelep a nitrogén oxidok mennyiségét hivatott mérsékelni a kipufogógázban. Levakolni azért szokás, mert a szívósorban, a hengerfej szívó csatornáiban és a szívószelepen lerakódik a koksz, így csökkentve a keresztmetszeteket.
Ha nincs visszavezetés, nincs ami lerakódjon.
Nem közvetlen befecskendezéses, 1.9TDI diesel, így nem tudom hova tudna lerakódni. Nem füstöl.
Mit gondoltok, érdemes helyreállíttatni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!