Szerintetek lenne piaca az engedélyt nem igénylő vezetéstanulásnak?
Nagyon sokan panaszkodnak, hogy rosszul oktatják őket, a kötelezőn túl sok órát kell venniük és az oktatótól függetlenül is szeretnének gyakorolni. Csak ezt tilos.
Volna értelme olyan szimulátorprogramot és hardware-t keresni, módosítani, ahol utcai közlekedés van. Sebváltóval, kuplunggal, gázpedállal, kormánnyal?
Illetve egy közforgalomtól elzárt telken rutinpályát üzemeltetni ócska autókkal? Vagy sajáttal, ha valaki azt akarja.
Szimulátornak nincs sok értelme.
Ahogy igazából az elzárt pakolónak sem. Ott is csak az autó kezelését lehet megtanulni, a valós forgalmat nem.
Autót kezelni mindenki meg tud tanulni pár óra alatt, nem ez a nehéz benne.
A szimulátorral kitörölheted a ...
Én több 10 éves kamionozás után beültem gyakorolni egy szimulátorba és biztos hogy megbuktam volna.
"Szimulátornak nincs sok értelme. Ahogy igazából az elzárt pakolónak sem."
A kettő mást tanítana és kiegészítené egymást. A zárt pálya a parkolást, elindulást, bólyák közötti kanyarodást.
A szimulátor pedig azt, hogy mire kell figyelni a közúti forgalomban. Táblákra, elsőbbségadásra, a többi közlekedőre. Ugyanolyan idegi megterheléssel, agyi kapacitási igénnyel. Miközben a motor egy rossz sebváltástól, kuplungkezeléstől akár le is fulladhatna.
"Én több 10 éves kamionozás után beültem gyakorolni egy szimulátorba és biztos hogy megbuktam volna."
Egyrészt a kérdés fordított. Nem az a lényeg, hogy a valódi vezetés segítene-e a szimulátorozásban, hanem az, hogy a szimulátorozás segít-e a vezetés megtanulásában. És erre vam gyakorlati példa is, amikor a valódi vezetési lehetőségek korlátozottak. F1.
És amit nem említettem, de nyilvánvaló: ezek csak kiegészítenék a harmadik lehetőséget. A kötelező órákat oktatóval.
#2
"A szimulátor jó dolog lenne, de csak VR szemüveggel van értelme közúti forgalomhoz."
A VR szemüveg jó ötlet. Lehet, hogy olcsóbb is lenne, mint monitorokkal.
De monitorokkal is megvalósítható, ha utcán tolatást nem gyakorolunk. Természetesen nem eggyel. Jobbra-balra is lenne egy-egy képernyő, benne a visszapillantó tükrök képével.
Nem működne a szimulátoros elképzelés. A legjobb szimulátor sem képes az autó gyorsulását, mozgását, nem megfelelő sebességi fokozatba való kapcsolással járó rángatását, az úthibák, út egyenetlenségébből adódó viselkedését és annak megfelelő korrekcióját szimulálni.
A tanpályás dolog meg totál illegális elképzelés, mert lazán felelősségre vonnának ha a tanuló fejre áll vagy összetöri magát. Egyébként meg létezik legális formája: Vezetéstechnikai tréningnek hívják, bár az ha minden igaz, az csak sikeres vizsgát tett sofőröknek lehetséges.
#8
"A tanpályás dolog meg totál illegális elképzelés"
Közforgalom elől elzárt területen nem illegális jogosítvány nélkül vezetni. Pl. egy gokart pályán a gokartok teljesítménye bőven meghaladja a közúton jogosítvány nélkül vezethetőkét. Mégsem kell oda jogosítvány.
"Vezetéstechnikai tréningnek hívják, bár az ha minden igaz, az csak sikeres vizsgát tett sofőröknek lehetséges."
Ezért nem megoldás arra, ha valaki a jogosítványszerzéshez akar gyakorolni.
"Nem működne a szimulátoros elképzelés. A legjobb szimulátor sem képes az autó gyorsulását, mozgását, nem megfelelő sebességi fokozatba való kapcsolással járó rángatását, az úthibák, út egyenetlenségébből adódó viselkedését és annak megfelelő korrekcióját szimulálni."
Ez egyrészt nem igaz. Egy megfelelő mechanikával mozgatott szimulátorülés (pl. hidraulikus hengerek) képes a rázkódásokat szimulálni. A gyorsulásokat is, az ülés megfelelő irányú döntésével. Vannak ilyen szórakoztató célú elrendezések. Vagy pilótaoktatáshoz használt szimulátorok.
Másrészt már írtam, hogy a háromféle gyakorlás egymást kiegészítené. Egyiknek sem kell tökéletesnek lenni. Azt kell nagyobb időtartamban használni, ahol hiányosságok vannak. A szimulátoros vezetés célja, hogy a forgalomban fellépő ingereket megszokja a tanuló, megedződjön hozzájuk. Ehhez alapfokon az is elég, ha a motorműködésről a hanggal, a fordulatszámmal és a lefulladással kap visszajelzést.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!