Szerintetek lenne piaca az engedélyt nem igénylő vezetéstanulásnak?
Nagyon sokan panaszkodnak, hogy rosszul oktatják őket, a kötelezőn túl sok órát kell venniük és az oktatótól függetlenül is szeretnének gyakorolni. Csak ezt tilos.
Volna értelme olyan szimulátorprogramot és hardware-t keresni, módosítani, ahol utcai közlekedés van. Sebváltóval, kuplunggal, gázpedállal, kormánnyal?
Illetve egy közforgalomtól elzárt telken rutinpályát üzemeltetni ócska autókkal? Vagy sajáttal, ha valaki azt akarja.
Pont úgy szóltam hozzá és írtam a 8-as hozzászólást. Nem tehetek róla hogy te csillagászati összegbe kerülő, kényes rendszerrel példálózol, mert nyilván okosabb vagy. Élőben marhára nem ugyanaz, amit egy Logitech kormány vagy teljes szimulátorkabin neked produkálni tud.
"Közforgalom elől elzárt területen nem illegális jogosítvány nélkül vezetni. Pl. egy gokart pályán a gokartok teljesítménye bőven meghaladja a közúton jogosítvány nélkül vezethetőkét. Mégsem kell oda jogosítvány."
Nem releváns példa. A látszólagos teljesítményük és a könnyű súlyukból adódó gyorsulásuk, az aszfalt közelsége miatt sokkal nagyobbnak érzékelhető sebességük miatt van ez így, irányíthatóságuk jobb, kezelésük könnyebb, nincs kasztni ami meg tudna billenni... Gyerek illetve junior korosztályban bizony, ott is van teljesítményhatár. Világ legtermészetesebb dolga, hogy egy 8 kisfiút bizony nem ültetnek be 40-50Le teljesítményű gépbe.
#12
"Szerintem annak volna értelme, ha valahol lehetne gyakorolni akár saját autóval."
Hát éppen ez volt az egyik javaslatom:
"Illetve egy közforgalomtól elzárt telken rutinpályát üzemeltetni ócska autókkal? Vagy sajáttal, ha valaki azt akarja."
#5: Értettem, azért írtam, hogy nincs értelme. Utánam kifejtették sokkal részletesebben is
#1
A zárt pályásnak lenne csak értelme, másnak nem. Ezt hívták régen rutinpályának... szépen eltörölték, pedig kezelési alapvizsga is volt ott.
A parkolási típusokat, dinamikus gyorsítást, lassítást, kikerülési manővereket (erre elég egy oldalról bedobott labda is) lenne illő oktatni, de nagyon sokat.
Ugyanis ezeken szoktak nagyrészt elcsúszni a diákok, a parkolásoknál imádják a tanulót buktatni.
Vissza kellene hozni a kötelező rutinpályás oktatást. A vizsga nyugodtan maradhat a forgalomban, kelljen igazi autók közé is parkolni, de az autó alapszintű kezelését nem ott kéne tanítani, ezzel csomó frusztráltságot okozva (mikor pl lefullad a tanuló a pirosnál), vagy éppen nem tanítani, mert az oktatónak nincs kedve hallgatni a dudálást, hisztit, inkább megoldja ő a tanuló helyett, aki így persze sosem fogja tudni rendesen megcsinálni.
Szimulátor teljesen felesleges, az egy gép, ami akár tudat alatt is ad egy biztonságérzetet, hiszen nem történhet semmilyen baleset. Nem ugyanaz, mint igazi autót vezetni igazi forgalomban. A pilótaszimulátorokkal jönni meg teljesen felesleges, egyrészt nem a kisgépes magánpilóta oktatáshoz használják őket elsősorban, hanem a hivatásoshoz, utasszállító, vadászpilóta. És egy repülőgép mozgását jóval könnyebb imitálni egy ilyenben, de ettől függetlenül sok órát kell venniük oktatóval és végül, de nem utolsósorban, az utas- és teherszállító pilóták soha nem egyedül vezetnek (kivéve persze ha baj történik valamelyikükkel). Ahhoz, hogy kapitány legyél, több ezer lerepült óra és külön vizsga kell amúgy.
/pár hete vizsgáztam B-re/
Tanpálya van jópár az országban. Pl. a Hunagroringen is. Még egynek olyan sok értelmét nem látom.
A szimulátornak nem állítom, hogy semmi haszna, de valós helyzeti rutint ezzel nem lehet szerezni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!