A mentőautók Európában miért nem felépítményesek?
Szóval, sok országban inkább alvázas teherautókra szerelik a felépítményt, vagy úgynevezett “konténeres” mentő egységet. Magyarországon meg inkább furgonokat alakítanak át mentőautóvá. Mi az oka? A konténeres megoldás 2-3 átépítést is megél, így csak egy alvázas új autó kell alá és kész is az új mentő. Furgon esetében ez nincs így, ha elhasználódik a furgon, akkor az egész autó kuka. Magyarán beletesznek elég hamar 3-400 ezer km-t és vége.
A Fiat meg a Mercedes is gyárt alvázas teherautókat, Sprinter vagy Ducato is van, a beszerzése is olcsóbb. A pénz miatt lehet ez? De hosszú távon jobban megéri a felépítményes nem?
"Ez USA-ban, Kanadában és a Briteknél működik a mentőautók esetében, nálunk egyedül a koraszülött mentőknél van egy ilyen mentőautó. Viszont magát a felépítményt megörökli az új autó."
Ez alapvetően igaz, de azt tegyük ohzzá, hogy az USA-ban az eltérő használat, nagyobb földrajzi távolságok, jobb anyagi lehetőségek miatt teljesen máshogy alakul a jármű élettartama. Ott sokszor 3-4 év után lecserélik a járművet, és egy új alvázra teszik át a felépítményt. Persze a felépítmény sem örök életű, 12-14 év után azt is cserélni szokták.
Nálunk az egy mentőautóra jutó átlagos éves km futás kevesebb mint fele az egyesült államokhoz képest, az ellátott esetszám viszont lényegesen magasabb. Tehát ha arra egyszerűsítem le a kérdést, hogy a járművet xy kilométer, a felépítményt pedig xy esetszám ellátása után kell lecserélni, akkor itthon mondjuk (ha az USA-hoz hasonló élettartamot alkalmazunk) 8 év után kéne a járművet, és 10 év után a felépítményt cserélni. Ennek pedig nem sok értelme lenne, főleg ha a magasabb első beruházási költséget nézzük.
7. Én jól értem a kérdésed, csak a gondolkodás luxus nálad.
Azzal érvelsz, hogy a dobozost kifizetődőbb átalakítani.
De te és mások sem fogadjátok el a tényt: a mentők a gyárban válnak azzá. Az autógyár rendelésre olyan mentőt gyárt, amilyent kérnek.
Nincs semmi barkácsolás.
Az USA-ban sem minden mentő dobozos. És a tűzoltóságoknak is van mentője, orvosi kocsija. Nagy méretü játműre akkor lehet szükség, ha sok technikát kell vinni, vagy különleges feladatokat is el kell látni. Mondjuk helyben operálnak.
Meg ha megnézed az ottani tűzoltókat, azok legtöbbje is jóval termetesebb, mint nálunk.
“ Bármilyen hihetetlen, a Mercedes furgonok a Mercedes gyárból kerülnek így ki. Ne úgy képzeld el hogy Tökömtudjamilyen Kft. megveszi a Mercedes szalonból a civil teherautót és átszabja, hanem alapból ilyenre készülnek”
Dehogy így.
A Magyar mentőket a Profile Oy nevzetű kistárcsai cég alakítja át. Sima mezei furgonokat kapnak a Mercedestől. Szóval marhára nem mentőautónak kèszülnek… Se a Mercedes se semmilyen Európai autógyár nem készít mentőautót, hanem sima civil járműveket gyártanak csak. Ezeket alakítja át sok cég. Mint mondjuk egy lakóautót, vagy egy rendőrautót….
Ez alapvetően igaz, de azt tegyük ohzzá, hogy az USA-ban az eltérő használat, nagyobb földrajzi távolságok, jobb anyagi lehetőségek miatt teljesen máshogy alakul a jármű élettartama. Ott sokszor 3-4 év után lecserélik a járművet, és egy új alvázra teszik át a felépítményt. Persze a felépítmény sem örök életű, 12-14 év után azt is cserélni szokták.
Magyarországon is egy EU szabály alapján 6 éves kor után cserélni kell a mentőautókat. De sokuk nem éli meg ezt sem, mert sajnos 500-600km-r is beléjük kerül, amit nem nagyon bírnak ilyen használat mellett. Szóval szerintem ha egyszer lehetne megmenteni a dobozt, nem lenne rossz.
Viszont köszönöm neked a választ. A többieknek nagyon nem ment a helyes válasz adàs és tök baromságokat írtak ide ;D
Kérdező, rosszul tudod. Mercivel pont nincs tapasztalatom.
A Ford transit-ok eleve mentőnek készülnek a gyárban. Az már más kérdés, hogy esetleg egy második üzem szereli bele a berendezést, de nem vágják a kasztnit pl. hanem az alapkocsi eleve olyan felszereltséggel és karosszériával készül, hogy mentő legyen.
Hogyne, a Toyota Hiace-k is eredetileg japán zöldségtermesztőknek készültek, csak a felkelő nap hazájában bedöglött a fólia biznisz, így a fölösleges autókat eladták Magyarországra az OMSZ-nak.
Így történt! :D
Ford Transitról nincs infóm, de lehet a Ford rá állt erre. Az biztos, hogy maga a Ford ugye gyárt Amerikában kifejezetten rendőrautókat is! Európában is akkor ezek szerint rá álltak a mentőautókra.
Mercedest illetve a Volkswagent tudom, hogy civil autóként érkeznek meg, sima fehér mezei furgonnak. Aztán ugye ezeket alakítják át. De sajnos sok esetben elkövetnek olyan hibákat, hogy pl mezei laprugókkal kérik a gyárból, nem pedig légrugósként, holott a Mercibe lehet kérni extraként. De ez ugye más téma.
A lényeg, hogy akkor így ezek szerint olcsóbb. Meg talán stabilabb is, mint a dobozos verzió. Viszont itt a Fordokkal egyébként nem voltak megelégedve az omsz dolgozói, sokukban 2-300 ezres futás után főegységeket kellett cserélni. Sokukban a motor ment teljesen tönkre.
Ez miatt 5-6 ég után már tartalékos autók lettek. De a volkswagen crafterekkel is ez a helyzet. Mercedesek szerintem jobban bírhatják, mert azokat veszik mostanság. Bár már az OMSZ hivatalosan nem vezet statisztikát ezekről. Az viszont biztos, hogy a Toyota Hiace mentők voltak a legmegbízhatóbbak, sokuk elment 1 millió km-t! Az azért nem semmi, ilyen megbízható autójuk azóta sem volt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!