A mentőautók Európában miért nem felépítményesek?
Szóval, sok országban inkább alvázas teherautókra szerelik a felépítményt, vagy úgynevezett “konténeres” mentő egységet. Magyarországon meg inkább furgonokat alakítanak át mentőautóvá. Mi az oka? A konténeres megoldás 2-3 átépítést is megél, így csak egy alvázas új autó kell alá és kész is az új mentő. Furgon esetében ez nincs így, ha elhasználódik a furgon, akkor az egész autó kuka. Magyarán beletesznek elég hamar 3-400 ezer km-t és vége.
A Fiat meg a Mercedes is gyárt alvázas teherautókat, Sprinter vagy Ducato is van, a beszerzése is olcsóbb. A pénz miatt lehet ez? De hosszú távon jobban megéri a felépítményes nem?
Nem igazán lenne értelme.
Egyrészt, a mentőautó költségének (itt most egy átlag civil autóhoz képesti plusz költséget értem) a legnagyobb részét a felszerelés, a műszerek, az életmentő eszközök teszik ki. Ezek pedig nem a konkrét járműhöz kötöttek, fél nap alatt maximum át lehet tenni mindent az új járműbe. Persze magát a tárolórendszert meg ilyesmit nem, de költség szempontjából nem az a mérvadó.
Másrészt, nem olyan egyszerűen működne az, hogy csak a felépítményt átpakoljuk egy másik kommersz alvázas teherautóra. A fülkében is rengeteg átalakítást kéne végrehajtani, ott is rengeteg dolog eltér a civil változattól.
Igen tudom. De britek alkalmaznak felépítményes mentőt, a fő egységek pedig ugye a “dobozban” vannak. Magára a teherautó alapra csak a szirénát szerelik fel, meg a tabletet.
De furgonnál magát a hátsó rakteret is újra fel kell építeni, a tetejét levágni és megtoldani. Ez rengeteg lakatos munkát is jelent, szigetelni kell, beépíteni az álló fűtést, extra akku, polcok, hordágy helye, villogók, azért ezek nem kis munkák. Szerintem olcsóbb lenne a felépítmény, gyorsabb is. Elromlok az autó úgy, hogy gazdaságilag nem éri meg már, akkor egy új teherautó alap kell és meg is van az új mentőt. Az egész egységet meg fel lehet rá csavarozni. Csak drágább a kezdeti beruházása?
"Milyen gyár??? Ezek sima Mercedes Sprinter furgonok, milyen gyárból kerül ji így"
Bármilyen hihetetlen, a Mercedes furgonok a Mercedes gyárból kerülnek így ki. Ne úgy képzeld el hogy Tökömtudjamilyen Kft. megveszi a Mercedes szalonból a civil teherautót és átszabja, hanem alapból ilyenre készülnek. Persze a defibrillátort és a hordágyat nem ott teszik bele, de minden olyan funkciót, ami alapból a jármű szerkezetét érinti (tető, villogók, az elektromos dolgok csatlákozási lehetőségei stb.) már a gyárban kialakítják.
"Erre tetszőlegesen lehet bármit szerelni. Sokszor meghagyják az alvázat, megtoldják ponyvával és lehet raklapos árút szállítani"
Inkább ne erőltetsd, nem megy ez neked. Nem lehet felépítmény nélkül semmit szállítani. Az a "ponyvával megtoldás" amire te gondolsz egy komplett plató felszerelését jelenti, ami ugyanúgy egy teljesértékű felépítmény mint a zárt dobozos, még akkor is ha laikusoknak nem úgy tűnik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!