ABS műkődése mellett miért lesz még hatásosabb a fékezés, ha motorféket is használom?
Egy intenzív fékezésnél, ha az ABS tökéletesen működik, akkor miért lesz a sebesség fokozotasan visszaváltása mellett (ezzel a motorféket is még hatásosabban használva) még hatásosabb a fékezés, s ezzel rövidebb féktáv?
Ezt saját magam is tapasztalom és így is használom. Viszont belegondolva, nem tudok dűlőre jutni, hogyha a kerekek a megcsúszás és még a gördülés határán fékeződnek, akkor annál hatásosabb fékezést hogy tudna még a motorfék adni? Mitől lesz ennél erősebb, hatékonyabb?
Elvileg nem lenne elég ennyi a leghatásosabb fékezés eléréséhez?
Értem, köszönöm mindenkinek a válaszokat, hasznosak voltak!
Annyival kijavítanám magam, lehetséges rosszul fogalmaztam vagy nem kellő infót adtam.
Vészfék esetében, én is tapasztaltam, fék és kuplunggal fékezek, reflex szerűen, pont azon okok miatt amit előttem írtatok, h nem lesz egyébként se arra idő, h visszafelé váltsak, másra figyel az ember ilyenkor, minthogy pont erre, igaz.
Én itt inkább legfőképp arra gondoltam, hogyha tegyük fel egy utcai versenyautóval, sportautóval fékezünk nagy tempóval, mondjuk 220-ról, 100-ra egy versenypályán. Ott nyilván nem fék és kuplunggal fékezek, fékezünk. Tegyük fel megyünk 6-osban, jön a kanyar, fék, épp a blokkolás határán a kerekek. Közben visszapakolom 3-ba (mikor a fordulat engedi) és kuplungról le a láb, fékezés közben jobb lábbal kis gázt adunk rá, ha van kellő gyakorlatunk hozzá.
Na én inkább erre lennék kíváncsi és máshogy teszem fel kérdésem.
Itt hatásosabb-e (én egyértelműen eddig úgy gondolom igen, és a tapasztalataim is ezt mondjuk eddig), hogy így fékezek, minthogy fék és kuplunggal a kellő sebesség elérésénél berakom 3-ba és úgy a kanyar csúcspontjánál újra gáz.
Igazából a kérdés az, h egy ilyen fékezés akkor nem egyenértékő egy vészfékkel, mivel különbözne egy ilyen fajta fékezés egy vészféktől, most a fizika szemponjából nézzük, ne pedig a körülöttünk közben történő dolgokat egy vészfékkor.
Remélem mostmár kicsit jobban elő tudtam adni azt, h mire is lennék kíváncsi most.
Továbbra is köszönöm a válaszokat!
Beviz Elek. Köszönöm szép szavakat. Viszont nem kell ehhez autóversenyzőnek lenni, de azért aranyos vagy.
Azt hiszem picit előrébb vagyok most is, köszönöm a további válaszokat is.
"Csak az idő tényező miatt..
Több idő ha a kuplungot is benyomod mellé.
(Amúgy régi abs nélküli autókban volt ennek jelentősége. Ha benyomtad hirtelen a féket a motor lendülete miatt nem fékezted egyből állóra a kerekeket.)
Itt viszont nem tudok rájönni, miért érdemes a féktáv alatt kettőt visszaváltani 1 mp-n belül. Miért nem 5-ből 3-ba váltott szerintetek?
Nagyon rövid ideig tartotta 4-esben és már előtte, 5-ösben majdnem felére csökkentette a sebességet. A 4-es nem segített neki a fékezésben.
Inkább arra gondolnék, hogy könnyebb ezen az autón 5-ből 3-ba visszaváltani, ha közben kapcsol egy 4-est.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!