ABS műkődése mellett miért lesz még hatásosabb a
fékezés, ha motorféket is használom?
Figyelt kérdés
Egy intenzív fékezésnél, ha az ABS tökéletesen működik, akkor miért lesz a sebesség fokozotasan visszaváltása mellett (ezzel a motorféket is még hatásosabban használva) még hatásosabb a fékezés, s ezzel rövidebb féktáv?
Ezt saját magam is tapasztalom és így is használom. Viszont belegondolva, nem tudok dűlőre jutni, hogyha a kerekek a megcsúszás és még a gördülés határán fékeződnek, akkor annál hatásosabb fékezést hogy tudna még a motorfék adni? Mitől lesz ennél erősebb, hatékonyabb?
Elvileg nem lenne elég ennyi a leghatásosabb fékezés eléréséhez?
Mert van a lassulásra adott ideális slip, és a manőverezésre ideálisabb. E kettő között hangolják inkább az utóbbi fele, viszont te kicsit így eltolod a maximális fékhatás irányába, persze az esetleges kanyarodás kárára.
2022. ápr. 25. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
2/20 anonim válasza:
Én annyival egészíteném ki, hogy ugye a fék fizikailag a kerék forgását ugyan megállítja, de a mozgási energiát csak áttételesen csökkenti. Míg a motorfék a tényleges lendületböl sürített levegőt állít elö. Ez a folyamat pedig lassítja a forgást.
2022. ápr. 26. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
3/20 anonim válasza:
Nem hatékonyabb a motorfékkel a fékezés, sőt kifejezetten ellenjavallt vészfékezéskor nem kinyomni a kuplungot.
2022. ápr. 26. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
4/20 anonim válasza:
#3 véletlenül lepontoztalak de igazad van. Vészféknél satu fék +kuplung. Ez azért is előnyös mert nem fullad le a kocsi ha véletlen gyorsan indulni kellene.
2022. ápr. 26. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
5/20 Beviz Elek válasza:
Azért lesz hatásosabb a fékezés visszaváltásokkal mert közel sem vészfékezel, a kerekek egyáltalán nincsenek csúszáshatáron. Ha akkorát fékeznél hogy az ABS-nek dolgoznia kellene, akkor nem érnél rá visszaváltogatni.
2022. ápr. 26. 04:24
Hasznos számodra ez a válasz?
6/20 anonim válasza:
Az üzemi fék képes arra, hogy sebességben hagyott hajtás esetén a komplett motort lefullassza. Eléggé hihetetlennek hangzik tehát, hogy a slip határon dolgozó ABS mellett még a motorfék bármit érdemben hozzá tudna tenni. Főleg, hogy a legszűkebb keresztmetszet a gumik tapadása lesz. Ha nyomott fékkel csúszik a kerék, akkor milyen extra lassulást tudna a motor csinálni? A válasz egyszerű: semmit. Szerintem vagy nem tapadáshatáron fékezel, vagy indokolatlanul korán bekapcsolni az ABS.
2022. ápr. 26. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
7/20 anonim válasza:
Nem lesz hatásosabb. Az üzemi fék ereje sokszorosa annak, amit a motorfék képes produkálni. Egyébként is esélytelen, hogy ABS működése közben (azaz vészfékezés során) bárki visszaváltogasson.
Egyetlen oka lehet, hogy mégis így érzed: levegős a fékrendszered. Érdemes lenne folyadékot cserélni benne.
2022. ápr. 26. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
8/20 anonim válasza:
Vagy s.zar a féked, vagy csak abból adódik, hogy az abs nem az elérhető legrövidebb féktávra van hangolva.
2022. ápr. 26. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
9/20 anonim válasza:
mondjuk azt megnézném, hogy vészfékezés mellett hogy van időd visszaváltogatni.
Egy jó fékkel és gumikkal rendelkező utcai kocsi közel 1g lassulást tud vészfékezéskor.
Tehát másodpercenként több mint 30km/h-t lassulsz. 100-ról 3 mp alatt állsz meg, ezalatt legalább 3x kene visszaváltanod, hogy fogjon is bármit a motorfék. Nem fog sikerülni.
2022. ápr. 26. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
10/20 anonim válasza:
Igazad van, nagyon gyatra lehet akkor a fék, szerintem az absnek közbe se nagyon kell avatkoznia..
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!