Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért erőltetik az oktatók a...

Miért erőltetik az oktatók a motorféket? Nem hatásosabb az üzemi fék? Bővebben lent.

Figyelt kérdés
20 órát vezettem le. Ő a második oktatóm. Az első sajnos nyugdíjba ment. Mind a 2 a motorféket erőltettem rám,ha elsőbbséget kell adnom,ha pirosnál meg kell állnom. Miért? Nem célszerűbb egy finom üzemi fék,és akkor utána kuplung,majd fék? Meg szerintük néha későn váltok,mert van,hogy a fordulat szám 2500ra felugrik benzines kocsinál. Az elsőbbséget mindig megadom.Akkor is pl a gyalogosnak,ha ráfordulok egy útra. Stop táblánál,pirosnál mindig megállok. 30as táblánál 30al,40esnél 40el megyek. Egyirányú útnál ,ha balra kell kanyarodni mindig balra húzódok,stb... Kézifékes elindulás megy,max néha ott is megugrik a fordulatszám. Már annyira rám hozták a stresszt ezzel a motorfékkel,későn váltással,hogy olyanokat is elrontok a fentebb leírtak közül,amiket eddig mindig betartottam , Mit tegyek? Nem vagyok még olyan szinten,hogy egyszerre a táblákra is figyeljek,meg arra,hogy vajon hol áll a fordulatszám mutatója.A motorfék meg nálam nem megy,hiába próbálom magamra erőltetni...
2016. ápr. 30. 22:44
 1/8 anonim ***** válasza:
87%
féktárcsák és fékbetétek kevésbé kopnak. (neked, nem mindegy ? kategória. de nekik nem.)
2016. ápr. 30. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Kimélik a kocsikat. :D
2016. máj. 1. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
47%

A motorféket azért kell használni, mert ha egyszerre használod az üzemi fékkel, akkor sokkal hamarabb megáll az autó. És vannak helyzetek, amikor a visszaváltás elkerülhetetlen.

Hozok pár példát.

1. Valaki bevág eléd. Kevés időd van reagálni, hirtelen kell fékezni. Hiába, ő volt szabálytalan, de el akarod kerülni a balesetet. Ebben az esetben egyszerre használod az üzemi féket és a motorféket, és gyorsabban megáll az autó, így elkerülheted az ütközést.

2. Körforgalom felé közelítesz. Logikus, hogy lelassítasz. De ezzel együtt visszakapcsolgatsz. 2-esben közelíted meg a körforgalmat. Így meg tudsz állni, ha valaki jön. De ha nem jön senki, akkor nem álló helyzetből indulsz, hanem viszonylag kis sebességgel érkezel már eleve oda, és így sokkal dinamikusabban be tudsz hajtani.

Elsőbbségadás is olyan, hogy van hogy elsőbbséget kell adnod, de ha 2-esben közelítesz, akkor még ki tudsz hajtani biztonságosan, de ha megállsz, akkor már nem tudsz az adott útra kanyarodni, hanem meg kell várnod, hogy elmenjen a többi autó. Ilyen esetekben jó előre visszaváltani, hogyha odaérsz, már ne ezzel kelljen bajlódni. Nem minden forgalmi szituáció követel teljes megállást. Például lámpánál is lehet, hogy közelítesz, visszaváltasz, 3-asban gurulsz alapjáraton, és közben a lámpa zöldre vált, így megállás nélkül tudsz tovább haladni. Sokkal dinamikusabb.


De ugyanígy, ha jössz egy úton 90-nel, és látod hogy lakott területre érsz, akkor nem 5-ösben hagyod, hanem visszateszed 4-esbe (persze fékezés mellett), és sokkal hamarabb visszalassul az autó 50-re.


Ez a fordulatszám dolog meg olyan, hogy magas fordulaton akkor szoktunk váltani, ha szándékosan ki akarjuk huzatni az autót. Ilyenkor rövid idő alatt szeretnénk nagy sebességet nyerni, és alacsonyabb fokozatban jobban gyorsul. Egyébként meg szépen időben kapcsolgatjuk. Hidd el, fogyasztás szempontjából nagyon nem mindegy.

Amúgy oktatók nem a fordulatszámhoz szokták kötni a váltást, hanem sebességhez. 20-nál 2-es, 30-nál 3-as, 40-nél 4-es, 50-nél 5-ös.

2016. máj. 1. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
54%

A 2500-as fordulatszámnál még nem szokás felváltani, minek.

Nem tudom milyen kocsi az, biztos valamilyen modern, azoknál lehet hogy úgy kell, azokhoz nem értek.

2016. máj. 1. 04:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Az igaz, hogy túlzásba sem szabad vinni a motorfékezést, inkább cserélj gyakrabban fékbetétet. Én úgy szoktam, hogy megyek 50-el 4-ben, elveszem a gázt, enyhe fék, és mikor érzem hogy alacsony a fordulat, benyomom a kuplungot, és ki üresbe. Vizsgán sem gond, ha nem váltogatsz vissza minden sebességet, sőt.
2016. máj. 1. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim válasza:
33%
Milyen autó az aminél 50 nel mész 4. ben? :D Trabant?
2016. máj. 2. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
A zsigánál még hatvannál hármasban van a váltó, valóban lehet hogy trabant, bár annál sem indokolt ötvennél én még azzal is simán hármasban mentem. :)
2016. máj. 2. 05:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
0%
Amúgy négyesben ötvennel menni nem is tesz jót a kocsinak,erő sincs benne, nem lehet megfelelően gyorsítani.
2016. máj. 2. 05:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!