Miért erőltetik az oktatók a motorféket? Nem hatásosabb az üzemi fék? Bővebben lent.
A motorféket azért kell használni, mert ha egyszerre használod az üzemi fékkel, akkor sokkal hamarabb megáll az autó. És vannak helyzetek, amikor a visszaváltás elkerülhetetlen.
Hozok pár példát.
1. Valaki bevág eléd. Kevés időd van reagálni, hirtelen kell fékezni. Hiába, ő volt szabálytalan, de el akarod kerülni a balesetet. Ebben az esetben egyszerre használod az üzemi féket és a motorféket, és gyorsabban megáll az autó, így elkerülheted az ütközést.
2. Körforgalom felé közelítesz. Logikus, hogy lelassítasz. De ezzel együtt visszakapcsolgatsz. 2-esben közelíted meg a körforgalmat. Így meg tudsz állni, ha valaki jön. De ha nem jön senki, akkor nem álló helyzetből indulsz, hanem viszonylag kis sebességgel érkezel már eleve oda, és így sokkal dinamikusabban be tudsz hajtani.
Elsőbbségadás is olyan, hogy van hogy elsőbbséget kell adnod, de ha 2-esben közelítesz, akkor még ki tudsz hajtani biztonságosan, de ha megállsz, akkor már nem tudsz az adott útra kanyarodni, hanem meg kell várnod, hogy elmenjen a többi autó. Ilyen esetekben jó előre visszaváltani, hogyha odaérsz, már ne ezzel kelljen bajlódni. Nem minden forgalmi szituáció követel teljes megállást. Például lámpánál is lehet, hogy közelítesz, visszaváltasz, 3-asban gurulsz alapjáraton, és közben a lámpa zöldre vált, így megállás nélkül tudsz tovább haladni. Sokkal dinamikusabb.
De ugyanígy, ha jössz egy úton 90-nel, és látod hogy lakott területre érsz, akkor nem 5-ösben hagyod, hanem visszateszed 4-esbe (persze fékezés mellett), és sokkal hamarabb visszalassul az autó 50-re.
Ez a fordulatszám dolog meg olyan, hogy magas fordulaton akkor szoktunk váltani, ha szándékosan ki akarjuk huzatni az autót. Ilyenkor rövid idő alatt szeretnénk nagy sebességet nyerni, és alacsonyabb fokozatban jobban gyorsul. Egyébként meg szépen időben kapcsolgatjuk. Hidd el, fogyasztás szempontjából nagyon nem mindegy.
Amúgy oktatók nem a fordulatszámhoz szokták kötni a váltást, hanem sebességhez. 20-nál 2-es, 30-nál 3-as, 40-nél 4-es, 50-nél 5-ös.
A 2500-as fordulatszámnál még nem szokás felváltani, minek.
Nem tudom milyen kocsi az, biztos valamilyen modern, azoknál lehet hogy úgy kell, azokhoz nem értek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!