Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki elmagyarázná a common...

Valaki elmagyarázná a common rail rendszer működését röviden, illetve előnyeit, hátrányait?

Figyelt kérdés

2022. ápr. 25. 12:29
 1/9 anonim ***** válasza:
0%
Még nem is hallottam róla. Lehet, hogy nincs is.
2022. ápr. 25. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Diesel autóknál van, főleg az újabbakban
2022. ápr. 25. 12:36
 3/9 anonim ***** válasza:
36%

Üsd be a gugliba, hogy common rail működése.

Meg tudod csinálni!

2022. ápr. 25. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
91%
Úgy működik, hogy van egy cső, amiben magas nyomáson van a gázolaj. Hengerenkénti mágnesszelepekkel szabályozzák ennek az égéstérbe való bejutását. Az egésznek a lényege, hogy sokkal precíziósabban lehet irányítani azt, hogy mikor és mennyi gázolaj jusson a motorba.
2022. ápr. 25. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
84%
Kieg.: Ezzel kevesebb károsanyagot juttatva a levegőbe, így megfelelve a szigorodó környezetvédelmi normáknak.
2022. ápr. 25. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Morzsi007 ***** válasza:
81%
Magyarul ez a közös nyomócsöves dízel. CRTDI, CRD, CR…
2022. ápr. 25. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszi! Láttam videót youtube-on róla, elég bonyolult belülről, és olvastam hogy piszok drága ha cserélni kell néhány alkatrészt ezekben, pl nagynyomású szivattyú, főleg ha egyszerre mennek tönkre
2022. ápr. 25. 13:31
 8/9 krwkco ***** válasza:
100%

Nagy nyomásra azért van szükség, hogy a dízelolajat pici lyukakon átpréselve minél finomabb permet keletkezzen és tökéletesebben égjen. Ehhez már nem jók azok a korábbi injektorok, amik maguk préselték össze a folyadékot. Ezért egyetlen nagynyomásű szivattyú van, ami egy nagyobb átmérőjű csőre dolgozik, hogy minden injektor egyenlő nyomást kapjon. Ez a common rail, közös cső.

És az egész érthetően drága és érzékeny a szennyeződésre és a kenésre, mert szorosak az illesztések. Nem engedhetőek meg a karcok. Ha valamelyik elem kopni kezd, az egész tönkremegy.

2022. ápr. 25. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Előny: akár 1 literrel is kevesebb lehet az átlagfogyasztás.

Hátrány: relatíve rövid élettartam, drága karbantartás, kényes az olaj minőségére. Télen téli gázolajkeverék kell, a nyári beledermedhet. Drágább gázolajszűrő, gyakoribb szűrőcsere.


Ha évi 20-30 ezer km-t autózol, akkor már érdemes ilyen autót tartani, mert a karbantartási költséget megspórolod az üzemanyagon. Egyedül ami hátrány marad, az az alacsonyabb rendelkezésreállási képesség. Tehát nem egy "minden körülmények közt oda mész ahová akarsz" típusú autód lesz. Az üzemanyagon megspórolt pénz egy részét érdemes karbantartásra eltenni. Könnyen megy el millió feletti összeg befecskendezőkre, kompresszorra, rendszertisztításra. Az igaz, hogy 500 ezer km alatt ennek a kétszeresét megspórolod.

2022. jún. 20. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!