Valaki elmagyarázná a common rail rendszer működését röviden, illetve előnyeit, hátrányait?
Üsd be a gugliba, hogy common rail működése.
Meg tudod csinálni!
Nagy nyomásra azért van szükség, hogy a dízelolajat pici lyukakon átpréselve minél finomabb permet keletkezzen és tökéletesebben égjen. Ehhez már nem jók azok a korábbi injektorok, amik maguk préselték össze a folyadékot. Ezért egyetlen nagynyomásű szivattyú van, ami egy nagyobb átmérőjű csőre dolgozik, hogy minden injektor egyenlő nyomást kapjon. Ez a common rail, közös cső.
És az egész érthetően drága és érzékeny a szennyeződésre és a kenésre, mert szorosak az illesztések. Nem engedhetőek meg a karcok. Ha valamelyik elem kopni kezd, az egész tönkremegy.
Előny: akár 1 literrel is kevesebb lehet az átlagfogyasztás.
Hátrány: relatíve rövid élettartam, drága karbantartás, kényes az olaj minőségére. Télen téli gázolajkeverék kell, a nyári beledermedhet. Drágább gázolajszűrő, gyakoribb szűrőcsere.
Ha évi 20-30 ezer km-t autózol, akkor már érdemes ilyen autót tartani, mert a karbantartási költséget megspórolod az üzemanyagon. Egyedül ami hátrány marad, az az alacsonyabb rendelkezésreállási képesség. Tehát nem egy "minden körülmények közt oda mész ahová akarsz" típusú autód lesz. Az üzemanyagon megspórolt pénz egy részét érdemes karbantartásra eltenni. Könnyen megy el millió feletti összeg befecskendezőkre, kompresszorra, rendszertisztításra. Az igaz, hogy 500 ezer km alatt ennek a kétszeresét megspórolod.
Az előnye hogy keveset fogyaszt és jó hatásfokkal dolgozik a motor.
A hátránya hogy nagyon drága a javítása. Azért mondják hogy ha évi 10-12ezret autozol felejtsd el. Ha évente beleraksz 30ezret akkor már megspórolod az üzemanyagon azt a rakat pénzt amit elvisz majd a porlasztók, turbó, nagynyomású,izzitogyertyak , stb stb..
De emellett ugyanúgy, szilentek,teleszkop,rugo,kerekcsapagy stb stb..
A lényeg hogy amit megspórolsz a fogyasztáson annak jó részét (néha) az egészet is majd elviszi a szervíz..
Tehát annyira nem is éri meg a Cr mert sokat kell hibamentesen menni hogy megérje.
Én azt mondom inkább a benzines autók 7-8.5 fogyasztása jobban megéri mint várni a biztos költekezést.
De mingy jönnek a dízelfanok és elmagyarázzák hogy nekik a Passat 160al emelkedőn felfelé 5 személlyel 3.5öt fogyaszt és ez sose romlik el bla bla bla... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!