Valaki elmagyarázná a common rail rendszer működését röviden, illetve előnyeit, hátrányait?
Üsd be a gugliba, hogy common rail működése.
Meg tudod csinálni!
Nagy nyomásra azért van szükség, hogy a dízelolajat pici lyukakon átpréselve minél finomabb permet keletkezzen és tökéletesebben égjen. Ehhez már nem jók azok a korábbi injektorok, amik maguk préselték össze a folyadékot. Ezért egyetlen nagynyomásű szivattyú van, ami egy nagyobb átmérőjű csőre dolgozik, hogy minden injektor egyenlő nyomást kapjon. Ez a common rail, közös cső.
És az egész érthetően drága és érzékeny a szennyeződésre és a kenésre, mert szorosak az illesztések. Nem engedhetőek meg a karcok. Ha valamelyik elem kopni kezd, az egész tönkremegy.
Előny: akár 1 literrel is kevesebb lehet az átlagfogyasztás.
Hátrány: relatíve rövid élettartam, drága karbantartás, kényes az olaj minőségére. Télen téli gázolajkeverék kell, a nyári beledermedhet. Drágább gázolajszűrő, gyakoribb szűrőcsere.
Ha évi 20-30 ezer km-t autózol, akkor már érdemes ilyen autót tartani, mert a karbantartási költséget megspórolod az üzemanyagon. Egyedül ami hátrány marad, az az alacsonyabb rendelkezésreállási képesség. Tehát nem egy "minden körülmények közt oda mész ahová akarsz" típusú autód lesz. Az üzemanyagon megspórolt pénz egy részét érdemes karbantartásra eltenni. Könnyen megy el millió feletti összeg befecskendezőkre, kompresszorra, rendszertisztításra. Az igaz, hogy 500 ezer km alatt ennek a kétszeresét megspórolod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!