Mazda 3 használt vásárlás ?
Szeretnék egy 2007-2008 tól fölfelé levő Mazdát vásárolni .
Sok ismerőstől hallom, hogy ne vegyek , mert rohad … egyiknek se volt Mazdája sose.
Olyan ember válaszát várom, akinek volt és a tapasztalatát :).
Mert oké, rohad … de melyik auto nem rohad, amelyikre nem figyelnek oda? Ford is rohad , Skoda is, VW is… stb stb.
#3 Beírtam google-be, hogy "mazda 3 corrosion". Legeslegelső találat egy kanadai weboldal, ami írt az első generációs Mazda 3-ról.
"the owner’s community suggests these cars either rusted fast, or virtually didn’t. Apparently, an improperly-applied corrosion inhibitor was to blame for an initial batch of Mazda 3s"
Az első oldalon kutakodva lehet még találni több mindent is. Például egy angol nyelvű nemzetközi Mazdás fórumon topik:
"Note to new buyers of old 2's and 3's....beware underbody rust!!" Alatta pedig pár egyetértő komment.
Vagy éppen egy kérdés Quora-n:
"Why do cars made by Mazda seem more prone to rust than the similar models from their competitors?"
Alatta pedig olyan válaszok, mint:
"This is a unique problem I have seen specifically to Mazda. I live in Estonia. (...) I drove a 95 Mazda 626 diesel back in 2012. It had absolutely zero rust and at the time (...) I was interested in a Mazda 6. Nearly every Mazda I found (which spent more than 2 winters in Estonia) already had rust on their wheel wells"
Illetve egy másik válaszoló Ausztráliából (AUSZTRÁLÁBÓL, hát ők sem szar csapadékos időjárásról és sózásról híresek a +5°C-os évi minimummal):
"I would like to express my dissatisfaction with my Mazda CX5. My CX5 started showing small rust dots on the roof just after 2.5 years which is not normal regardless of what might be causing it."
Ha tippelnem kéne, de ez tényleg csak egy tipp, akkor pénzspórolás szempontjából közel sem ugyanazokat a modelleket szórják szét mindenhol/nagyobb területeken, hanem akár országonként is válogatnak. A csapadékos, sózós országokban, mint például Németország, Ausztria, UK, stb, erősebb alvázvédelmet alkalmaznak, ezért nem nagyon beszélnek róla, míg a szárazabb országok, mint például Ausztrália, vagy akár Magyarország is, gyengébb védelmet kap. És bár lehet, hogy nem vagyunk olyan csapadékos, mint a fenti országok, de azért van nálunk is bőven, Ausztráliában meg a lakosság 95%-a az óceán mellett él, szóval érthető, hogy a gyengébb védelem ott sem megfelelő.
Egyébként már csak azért is nyilvánvaló, hogy nem a magyarban kell keresni a hibát, mert a 2010-es évek eleje/közepe tájékától megjelenő autókra már a magyar sem mondja, hogy rohadnak. Egyértelmű, hogy a probléma valós volt, nem a magyar tehet róla, a Mazda pedig reagált és javított. Szóval az okokat náluk kell keresni (ó te hatalmas Mazda szakértő, el tudom képzelni...), nem pedig GyK-n tőlünk.
Az osztrákoknál meg a németeknél azért nem gond a rozsdásodás, mert 10 éves korára eladják és jön hozzánk vagy viszik keletebbre.
Persze sok példányon körbenézve még nem látszik semmi, de ha megemeled egyből látható hogy a legtöbbje foglalkozós. Ha esetleg cserélni kell a hátsó futóműbe egy alkatrészt, akkor jössz rá, hogy minden össze van rohadva és egy szilentcsere miatt kb minden cserélni kell, ami nem kevés pénz és munkaidő.
A 2010 utáni szériára (2009-2013) elméletileg kisebb a hajlam, de tavaly nézegettem a mazada 6-osokat ott sem volt szép a helyzet, sőt inkább katasztrófa volt, így nem is vettem, maradtam a 3-nál.
Ha a Mazdára teszed le a voksot, akkor sajnos ezzel a rohadással időről időre foglalkozni kell, és addig „rentábilis” amíg csak prevenciós beavatkozásokra van szükség, vagy kisebb javításokra. Azonban vezetési élményben sokat nyújt szerintem kategóriáján belül.
Na most néztem ki egy 2012 es 3-as mazdat… nagyon szép állapotban, autószerelő ismerősöm megkérdeztem, azt mondta jó vétel lenne :). Szóval lehet megvan a befutó !
Köszi a választ utolsó :)))!
Akarmilyen autot vasarolsz, mindegyik fog rozsdasodni...
Amit tudok javasolni:
Leszeded az ajtok boritasait, az ajtok belsejet kimosod, miutan megszaradt vagy kifujod motorlanc spray-el, vagy viasz-al. Holegfufoval melegited amig jol beleolvad a kritikus resekbe.
Ha van is kezdetleges rozsda (amit nem latol mert a lemezek kozt van) ezek megallitjak.
A kerekjaratokat erdemes viasz-al kifujni, ez megvedi a so vasfogatol.
Koszoboket ha kell kilakatolod, es viaszal kifujod.
Rengeteget segit a kaszni vedelmen !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!