Régebbi automata váltónál mikor kell használni a 2,és L fokozatokat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Teljesen mindegy mikor kapcsolsz majd tudja az hogy mit és hogyan kell.
Menetközben teheted hátra menetbe is, nem fogja betenni neki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Előre menetben lehet módosítani mozgás közben is, az előválasztó karral ugyanis csak a programot módosítod, az automatika kapcsolja a szükséges fokozatot, a megadott programnak megfelelően.
Akkor érdemes használni, ha D-ben érezhetően problémája van az autónak, lehet ez emelkedő, utánfutó vontatás, de lehet az pl egy sáros földút, amikor nem sebesség kell, hanem nyomaték, és olyankor L-ben nem kapcsolgat fel a váltó, vagy 2-ben két fokozatot használ csak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem már elektronikus védelem van a régi olajos szarban is, tehát felfelé bátran vissza lehet tenni a kívánt fokozatba.(nem kell megállni) Itt a Tordain az emelkedő alján visszateszem 2-be, és a hegy tetejéig ezt használom. Ha vontatnék, akkor természetesen L fokozatba.
A fiam Volvójában baromi nagy motor van, azon csak D fokozat van.. A töbit megoldja a váltó.
A mégrégebbi automatáknál nagyon észnél kellett lenni..az Omegámat eladtam, aki megvette, az még aznap az autópályán véletlenül odébblökte a váltót 170-nél 2-esbe... Annyi volt.
Ma már ilyen nincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nekem is volt olyan, abban még nincs elektronikus védelem...legalábbis az 1996-os ezresemben nem volt hülyevédelem..
Amúgy az egyik legjobban sikerült váltója van az ezresnek.
96-ban fél évet vártam a befizetéstől az átvételig..akkor még ritkaság volt.
(akkoriban hihetetlennek tűnt a gépkönyvi kiírás szerint a váltóolaj élettartamos...ha nem taxiznak vele, és nem vontatnak)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!