Régebbi automata váltónál mikor kell használni a 2,és L fokozatokat?
Teljesen mindegy mikor kapcsolsz majd tudja az hogy mit és hogyan kell.
Menetközben teheted hátra menetbe is, nem fogja betenni neki.
Előre menetben lehet módosítani mozgás közben is, az előválasztó karral ugyanis csak a programot módosítod, az automatika kapcsolja a szükséges fokozatot, a megadott programnak megfelelően.
Akkor érdemes használni, ha D-ben érezhetően problémája van az autónak, lehet ez emelkedő, utánfutó vontatás, de lehet az pl egy sáros földút, amikor nem sebesség kell, hanem nyomaték, és olyankor L-ben nem kapcsolgat fel a váltó, vagy 2-ben két fokozatot használ csak.
Nekem már elektronikus védelem van a régi olajos szarban is, tehát felfelé bátran vissza lehet tenni a kívánt fokozatba.(nem kell megállni) Itt a Tordain az emelkedő alján visszateszem 2-be, és a hegy tetejéig ezt használom. Ha vontatnék, akkor természetesen L fokozatba.
A fiam Volvójában baromi nagy motor van, azon csak D fokozat van.. A töbit megoldja a váltó.
A mégrégebbi automatáknál nagyon észnél kellett lenni..az Omegámat eladtam, aki megvette, az még aznap az autópályán véletlenül odébblökte a váltót 170-nél 2-esbe... Annyi volt.
Ma már ilyen nincs.
nekem is volt olyan, abban még nincs elektronikus védelem...legalábbis az 1996-os ezresemben nem volt hülyevédelem..
Amúgy az egyik legjobban sikerült váltója van az ezresnek.
96-ban fél évet vártam a befizetéstől az átvételig..akkor még ritkaság volt.
(akkoriban hihetetlennek tűnt a gépkönyvi kiírás szerint a váltóolaj élettartamos...ha nem taxiznak vele, és nem vontatnak)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!