Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tilos üresbe tenni az autót,...

Tilos üresbe tenni az autót, hogy guruljon?

Figyelt kérdés

Azt mondta valaki, hogy nem szabad ilyet csinálni. Az autós suliba ezt nem engedik. Hát én meg mikor vizsgáztam, akkor meg azt mondták a tanárok tegyem nyugodtan nullásba. Most miért változtatták ezt meg? Most féljek az utakon amikor vezetek, mert én a régi kresszt használom? Vagy kitalálják pár év múlva, hogy a régi kresszesek újra üljenek be vizsgázni?

Úgy vettem észre az index se divat már. Előttem nem indexezik senki se, csak fordul a maga feje után. Ezt is most tanították?



2022. ápr. 23. 21:16
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
51%
Már mint mikor tennéd üresbe? Ha mondjuk látod, hogy előtted piros a lámpa, kirakod üresbe és begurulsz fékkel? Mert ha igen, akkor ezt tényleg nem szokták szeretni amikor tanulsz vezetni sőt a későbbiekben se jó, gyorsabban kopik a fék, ilyenkor motorfékkel kell megfogni és úgy visszaváltogatni.
2022. ápr. 23. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
87%
A KRESZ-nek aligha van bármi köze ahhoz, hogy vezetéstechnikailag hogyan kezeld az autót, ezért ilyet nem is szabnak meg benne. Oktatók általában nem szeretik az üresben gurulást, hogy valójában mennyire veszélyes, arról megoszlanak a vélemények. Szerintem csomószor teljesen veszélytelen, de mindenki döntse el maga. Az indexeléshez nem tudok mit hozzáfűzni, ez van.
2022. ápr. 23. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
74%
Nem szeretik az oktatók, mert olyankor felgyorsulhat lejtőn, és nem a tanuló irányítja a gyorsaságot. Jobb ha sebességben van az autó, mert akkor motorfékezéskor konkrétan 0-t fogyaszt, üresben meg alapjáratit.
2022. ápr. 23. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
77%
Ennek semmi köze a kreszhez.
2022. ápr. 23. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Beviz Elek ***** válasza:
44%

Erről megoszlanak a vélemények. Én is úgy tanultam hogy tilos üresben gurulgatni, ha állandó kapcsolat van a kerék és a motor között akkor stabilabb az autó. Ehhez képest a kamionok ahol méginkább szempont a stabilitás, úgy spórolnak az üzemanyaggal hogy dombon lefelé üresbe dobja a tempomat és hagyja gurulni. Szerintem az igazán szakértők sem értenek teljesen egyet a témában.


Üzemanyag szempontjából egyszerűbb a kérdés. Üresben gurulva van alapjárati fogyasztás (kb 1 liter/óra), motorfékkel pedig nincs, viszont nagyobb mértékben lassul az autó. Magasabb fordulatszámon nagyobb a motor belső ellenállása. Ha a gurulás végén nem kell fékezni (pl zöldre vált a lámpa) akkor üresben gurulva fogyaszt kevesebbet a kocsi, ha fékezni kell és nem tudod megtartani a lendületet akkor a motorfék a célszerűbb. Szerintem nagyon ritka ahol valóban nyerni lehet a kiguruláson, összességében ha megszokod a motorfék használatát akkor jobb fogyasztást fogsz elérni.

2022. ápr. 24. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
77%

"mert én a régi kresszt használom"


A KRESZ melyik pontja rendelkezik arról, hogy a váltót milyen fokozatban kell használni? Mert én nem tudok ilyenről. Én még 2000-ben vizsgáztam. Az oktatóautóban, pláne vizsgán tilos volt üresben gurítani az autót. Azóta viszont rendszeresen csinálom és semmi hátrányát nem tapasztaltam még. Az autóm fogyasztásával elégedett vagyok. Fékbetétet legutóbb (betétet, nem tárcsát!) 130.000 km elteltével kellett cserélni. Tehát nem mondanám, hogy extrém módon kopna.

2022. ápr. 24. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
34%

Kezdő sofőrnek semmiképp nem szabad, mert bepánikolhat, ha váeatlan dolog történik, vagy pl. elmelegíti a féket.

Ha meg már van sok tapasztalatod, úgyis rájössz, mikor kell ezt csinálni, van az a helyzet, amikor én is csinálom. Amikor a motorfék már túl sokat lassítana, akkor kidobom üresbe.

2022. ápr. 24. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

2005-ben vizsgáztam. Akkor sem lehetett üresben gurítani az autót.

Mostani autókat nem jó üresben gurítani. Motorféküzemben legyen az benzin vagy dízel motor az üzemanyagbefecskendezést/töltést 0-ra teszi. Ez mellett kíméli a fékrendszert. Nem mindegy, hogy egy fékgarnitúrát 60.000km alatt kell cserélni vagy 130.000km. Nagyon balesetveszélyes hosszú meredek lejtőn folyamatosan fékezni. Mögötte haladónak elég büdös az égett fékszag. A fékhatás lecsökken. Hirtelen meg kell állni? Fehéren izzó féktárcsával képtelenség blokkolni.


2km, 10%-os lejtő:

[link] - Vannak páran, akik ennél a lejtőnél folyamatosan tapossák a féket.

[link] a lejtő vége. Akik folyamatosan tapossák a féket, a településen belül szinte 0 fékhatással közlekednek. Túlhevült fékkel a zebra elött nem fog tudni megállni.

2022. ápr. 24. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
61%

#8: ezért írtam, hogy ha már tapasztalt sofőr vagy, tudod hol van helye az üresben gurulásnak. A 10% lejtő nem az.

Üresben akkor gurulunk, amikor nem kell fékezni, de még motorfékezni sem.

Értem én hogy motorfékkel 0 a fogyasztás, de felemészti a mozgási energiát, tehát végeredményben csak akkor spórolsz vele, ha tényleg kell annyi fékerő, amennyit a motorfék ad

2022. ápr. 24. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
75%
Többen említettétek, de a lejtő az más! Ott szigorúan motorfék és üzemi fékkel csak időszakosan fékezgetünk bele ha kell. Hegyről lefelé eszembe nem jutna üresbe kidobni! De sík úton, városban, ha látom hogy piros a lámpa, mi a tosznak nyomjam a gázt, hogy aztán motorfékezhessek?! Nekem kényelmesebb, megszokottabb hogy üresben kigurítom. Ha szerencsém van nem is kell fékezni, mert közben vált a lámpa. Ilyenkor vissza sebességbe és megyek tovább.
2022. ápr. 24. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!