Majd 3ezer km utan maxrol lement a nivo kozepeig az olajszint, az ok?
De most tényleg a 1.5 decis fogyasztás 1000km-re sok és javítást igényel?
És hogyan allapitjatok ezt meg hogy mit kell javítani ?
#30 Most komolyan az a legnagyobb problémád, hogy nem soroltam fel az ÖSSZES létező meghibásodási lehetőséget? Készítsek neked egy 10 oldalas dokumentumot, vagy mi? És amíg egyetlen lehetőséget kihagyok, addig majd mindig visszajársz beszólni, hogy "BEZZEG EZT KIHAGYTAD"? Ez már nagyon az a pont, amikor nem tudsz mit mondani, hanem csak random hülyeségekbe kötsz bele.
"Végre olyat is írtál, ami a kérdező számára is hasznos"
A kérdező számára ez nem igazán hasznos, mert ő nem tudja ezeket ellenőrizni.
"Ebből ugyan nem keletkeznek súlyos károk"
Parancsolsz? Tömítéseknél nem csak kifelé tud folyni az olaj, hanem befelé is olyan helyekre, ahová nagyon nem kellene és komoly károkat tud okozni. Hogy a saját autómnál maradjak: 1.6 szívóbenzin (Z16XER) Astra. A szelepfedéltömítés nem csak körben tömít, hanem a vezérműház és gyertyatok közötti részt is. Ha ott száll el, akkor nem kifelé fog folyni olaj, hanem befelé a gyertyához. Egy idő után le fog szigetelni a gyertya és trafó között, megszűnik a gyújtás. Ez önmagában nem annyira nagy probléma, a tömítés párezer forint, olajat ki kell takarítani, kész, ugye? Nem. Van egy olyan probléma, hogy ha a trafó által leadott áram nem fut keresztül a gyertyán, azaz az ellenállás megnő, akkor az megsüti a trafót. És ugyebár ez sortrafós, szóval nem elég a hibás hengernél cserélni, hanem egyben kell az egész trafóhidat. Ezt egyébként nem csak olaj okozhatja, maga a gyertya tönkremenetele is ezt okozza, ezért fontos a gyertyacsere ezeknél, mert ha tönkremegy, viszi magával a trafót is. Mennyi a trafó? Beszereléssel együtt kb. 50 ezer forint. És ha már trafót cserélsz, a gyertyát is erősen ajánlott (főleg ezeknél az imént leírt okból), ami még +10 ezer forint.
Szóval ott járunk, hogy egy kb. 8 ezres szelepfedél tömítés hibája miatt, ami nem lett időben cserélve, rá kell költeni 70 ezret.
ÉS EZ CSAK EGY PÉLDA! Hozhatnék fel olyan példát is, aminél a végösszeg tényleg többszázezres. Például ha vizes olajhűtőblokk van az autóban. Elszáll egy 500 forintos tömítőgyűrű, összefolyik a víz az olajjal (pont ahogy egy hengerfejes autónál is, csak éppen ez sokkal kisebb, olcsóbb és gyorsabb), víz bekerül az égéstérbe, szétveri a blokkot. Az 500 forintos tömítést ezerszeresen fizeted meg, mert nem érdekelt az a kezdetleges pici olajfogyasztás.
Mondjak még egyet? Szintén az Opelem motorjánál a vezérműpajzs tömítésén nagyon közel van egymáshoz a vízkör és olajkör furata, olyan közel, hogy nincs is közöttük fém rész, csak egy vékony gumiperem tömít a kettő között. Szokása átszakadni. És ugyanott vagyunk: összefolyik a víz az olajjal. Szétveri a láncot, elszakad, szétveri a motort. Lehet hengerfejezni, vezérlést cserélni. Tömítés ára: 15 ezer forint. Motorhiba javítás mindennel együtt, 300 ezer forint.
Folytassam?
#33
Ez egy "99es daewoo lanos 1.5benzin 8szelepes". Felesleges olyan hibákat belevonni, amik más autóknál fordulhatnak elő. Ez csak nevetséges magyarázkodás egy tarthatatlan vélemény mellett.
"Szintén az Opelem motorjánál a vezérműpajzs tömítésén nagyon közel van egymáshoz a vízkör és olajkör furata, olyan közel, hogy nincs is közöttük fém rész, csak egy vékony gumiperem tömít a kettő között. Szokása átszakadni. És ugyanott vagyunk: összefolyik a víz az olajjal."
Fél liter olaj észrevétlenül befolyt a hűtőkörbe?
#33
"Most komolyan az a legnagyobb problémád, hogy nem soroltam fel az ÖSSZES létező meghibásodási lehetőséget?"
Nem soroltad fel azt az egyetlen lehetőséget, ami nem látható kívülről, ennyi olajfogyást okozhat és viszonylag olcsón javítható.
#34 Látod látod, megint ott vagyunk, ahol a part szakad. Nem a tényekbe kötsz bele, mert abba nem tudsz. Helyette azon problémázol, hogy általános példákat hoztam. Veled ellentétben én szeretek arról beszélni, amihez értek is. Én ezekhez értek legjobban, így ezt hoztam fel példának. De hogy te ebből miért azt veszed le, hogy a kérdező autójánál nem fordulhat elő ilyen... azt nem tudom. Pontosan ugyanezek nem fordulhatnak elő, de előfordulhat helyette más. Szóval ismét megkérdezem: írjak valami hatalmas dokumentumot, amibe a világ összes problémalehetőségét beleírom? Csak akkor fogsz megnyugodni?
Fűszálakba kapaszkodsz, a semmibe kötsz bele és te mondod, hogy "nevetséges magyarázkodás", meg "tarthatatlan vélemény"? Kezdjük ott, hogy én tényekről beszélek, véleményed itt csak neked van.
" De hogy te ebből miért azt veszed le, hogy a kérdező autójánál nem fordulhat elő ilyen... azt nem tudom."
Például a gyertyák rejtett olajosodása azért nem fordulhat elő, mert a szelepfedélen kívül vannak, nem a tömítésen belül.
A vizes olajhűtő meg azért nem okozhat gondot, mert ezen a motoron nincs olyan.
"Szóval ismét megkérdezem: írjak valami hatalmas dokumentumot, amibe a világ összes problémalehetőségét beleírom?"
Ne írd meg az összeset. Csak egyet írjál,
- ami a kérdező autójánál előfordulhat,
- a fenti mértékű olajfolyást okozza,
- ha nem javítják, akkor súlyos következményes meghibásodást okoz (ahogy állítottad)
- és anyagilag érdemes megjavítani.
Ha tudnál akár csak egyetlen ilyet, az a kérdezőnek is hasznos lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!